A Romet lenne a lengyelek bosszúja?

augusztus 31., 12:22 Módosítva: 2017-09-05 06:22
30
20 hozzászólás
Ha valahol leparkolok a Romettel (ha éppen megy), néha odaszólnak boldogan: „nekem is volt ilyen, de szerettem”. Ezt az érzést sajnos sosem éltem át, és félek, nem is fogom soha.

Éppen kezdtem megunni az RC autók bütykölését, amikor megkaptam nagybácsikámtól a rég nem használt Babettáját. Ez már egy kicsit kerekebb tankot kapott, és kétsebességes automata váltót, szóval űrtechnika volt a maga korában. Okozott néha fejfájást, napestig tartó szerelgetést, de egy szűk nyár alatt olyan lett a kismotor, mintha most gurult volna le a szalagról. A sikeren felbuzdulva következő nyáron egy Romet Kadet 780-nak álltam neki, eleinte még lelkesen.

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Villany-Simson házilag

augusztus 28., 11:07 Módosítva: 2017-09-01 06:26
161
17 hozzászólás

A német MadeinF Youtube-csatornán vannak furcsa, mégis ötletes dolgok. Amellett, hogy igényesen és precízen újítanak fel öreg szocialista motorokat, mindig kerül beléjük valami különleges. Ilyen például a kéthengeres, ötszáz köbcentis MZ ETZ, vagy a környezetbarát, pedálhajtású Simson S51. A lelkes építő kezébe ezúttal egy leharcolt Simson Spatz került, amit szintén nem mindennapi módon restaurált. Modern elektromos hajtással szerelte fel a legjobb esetben is 46 éves segédmotort.

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Fűcsomókat szedtem ki az irányjelző mellől

július 30., 07:00 Módosítva: 2017-08-09 06:15
36
10 hozzászólás

A Totalbike házi csapatának ez volt eddig a legesősebb versenye - a futam alatt 5 esést szedtek össze a srácok, Anti: 1, Zsolti: 1, Csík: 0, Guld: 3 arányban. Ezek után tényleg rettegtem, hogy mi maradt a gépből.  Gépátvétel Gábor hozta fel Kecskemétről, a verseny után még egyszer sikerült beindítani, de miután otthon leraktam a garázsban, többet nem indult. Siralmasan nézett ki, fűcsomók lógtak az oldalából, mindenhol csúszásnyomok, a berúgókar csak lógott a kihajtáson, a fejidom ragasztószalaggal maradt csak a helyén, középállvány híján a falhoz támasztva állt.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Magyarország biztonságosabb hely lett

július 26., 09:16 Módosítva: 2017-08-09 06:15
20
3 hozzászólás

Ez volt a második alkalom, és sikerült az, amiért tavaly belevágtunk ebbe az egészbe: olyanokat behozni tréningre, akik egyébként a közelébe sem mennének ilyesminek.

A robogózás eljutott oda, hogy nem hóbort, hobbi vagy életforma, hanem racionális közlekedési eszköz, a racionális közlekedőt pedig az különbözteti meg a mániákustól, hogy nem mélyül bele a használaton túl - nagyjából ugyanaz a különbség, mint a vasúttal ingázó és a vonatbuzi között. A Totalbike-ot jellemzően az utóbbi típusnak írjuk, ezért hatalmas siker, hogy az előbbieket is sikerült behúznunk. Ha valakinek, nekik tényleg nagy szükségük van arra, hogy jó alapképzést kapjanak.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Alakul az élet

július 14., 19:37 Módosítva: 2017-07-19 06:17
5
3 hozzászólás
Ha nincs gond, akkor rohadt nagy gond van. Ősi szabály, én pedig már rohadtul aggódom: flottul megy minden.

A verseny csak holnap délután kezdődik, a kitelepülés viszont már folyik, a csapatok fele megérkezett a kecskeméti gokartpálya mellé. Építik a sátrakat, szerelik a motorokat és készülődnek. A Vili Kings már most begyűjtött egy óvást: végigkerekezték oda-vissza a paddockot a versenyrobogójukkal, Gépátvétel Gábor pedig le is csapott, és lecseréltette a kipufogójukat. Szigor van.

A Totalbike háztáji csapata az utolsó simításokat végzi a robogón, felpattintják a matricákat és bepattintják a Malossi variátort - Sturcz "Szerelj Szabadon" Anti Youtube videó alapján próbálja megfejteni a CVT hajtást. Elméletileg a variátorhoz adott súlyok megfelelőek lesznek, de egy finomhangolás benne van a pakliban - az a cél, hogy a célegyenes végére leforogjon a motor. Ez a cél egyelőre messze van, ugyanis a variátort és a kuplungot lefogató csavar annyira elnyíródott, hogy nem lehet visszatenni - ennek a beszerzése még folyik.

A holnapot derűsen várja a csapat, tartsanak velünk!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kutyával vagy macskával menőbb robogózni?

július 14., 09:38 Módosítva: 2017-07-19 17:51
1
8 hozzászólás

Jó, tudom, uborkaszezon van, de ezt az EICMA alatt is kiraknám: egy ember három kutyával vereti Új Delhiben, a kutyák pedig látványosan élvezik a dolgot.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mottóm: fejben gyakorolni a legjobb!

július 12., 17:09 Módosítva: 2017-07-18 11:23
3
4 hozzászólás
Eddig még csak távolról láttam azt a robogót, amivel pár nap múlva, egy huszonnégy órás futamon elméletileg versenyezni fogok. Mi is volt az? Asszem egy Gilera...

Tehát valami színes dolog, az biztos, hogy ötvenes és olasz, hiszen a Ducatim és az Alfám miatt mindenre emlékszem, ami ott készül. Nagyjából. Egyébként most súgják a többiek, hogy Aprilia SR 50. Szép motor, valamikor a 2000-es évek elején ültem már olyanon. Kicsit. A Hajógyári-sziget parkolójában köröztem vele. Egyet. Az legalább száz méter. Azóta egyszer ültem valami hasonlón, úgy hívták, Gilera Stalker NKD. Már annak is nyolc éve.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Éjjeliőrnek készültem, versenyző lettem

július 11., 15:55 Módosítva: 2017-07-13 14:01
33
1 hozzászólás

Talán nyolcéves lehettem, amikor lázadásom leginkább abban merült ki, hogy anyámnak minden este elmondtam, nem vagyok álmos, éjfélig fent akarok lenni. Anyám erre mindig azt felelte, ha kijártam a nyolcat azt csinálok, amit akarok, de addig lapuljak csendben. S ha netán nem akarok tovább tanulni, menjek éjjeliőrnek, ott úgysem kell majd aludnom egész éjjel.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Aprilia vs. Honda

július 9., 06:50 Módosítva: 2017-07-18 11:23
28
2 hozzászólás

Az SR 50 beszerzése óta foglalkoztatja a szerkesztőséget a nagy kérdés: lehet-e jobb, mint a Berzerker? Ha valaki nem lenne képben, a Berzerker a szerkesztőség Honda Dio ZX típusú versenyrobogója, amivel már kétszer is lenyomtuk a 24 órás versenyünket, az Aprilia SR 50-et pedig ugyanerre a célra vettük, és már túl is van egy alap állapotfelmérésen.

 

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A robogó nem kihívás? A frászt nem

július 7., 16:41 Módosítva: 2017-07-12 17:46
21
2 hozzászólás

A robogózás sosem fogott meg, mindig félmegoldásnak tűnt egy rendes motorhoz képest. Aztán pár hónapja egy hétig jártam a Torrot Muvi villanyrobogóval, ami lassú volt, de egész jól fogta az utat, az pedig különösen tetszett, hogy a csütörtök déli forgalomban 30 perc alatt jutottam el Ürömről a Kopaszi gátra. Megszerettem, de nem magát a robogót, hanem azt a BKK-tól, dugótól, és minden egyéb szívástól mentes helyváltoztatást, viszont továbbra is inkább rendes motorra vágyom.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kiderítettük: aranytömb vagy szarkupac?

július 6., 17:02 Módosítva: 2017-07-11 15:56
72
11 hozzászólás

Amióta megvettük az Apriliát, egy pillanatra sem gondoltam az évszázad üzletének, de jó a kiállása, megy, megáll és mindeközben az úton is marad. Az viszont régi bölcsesség, hogy a gép és a versenygép között a fő különbség, hogy a versenygép műszaki szempontból legalább egy új jármű színvonalán kell legyen. Aztán jöhet a matrica, a pályaidom, a csavarok ledrótozása, a tuning, és a többi. Mi pedig versenygépet építünk, még ha szériát is, ezért fel kellett mérni, hogy valójában mennyire van egyben.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rossi helye még nincs veszélyben

július 5., 15:43 Módosítva: 2017-07-12 11:24
25
0 hozzászólás

Nem állítom, hogy alaptalanok lettek volna az észrevételei. Egyrészt, ami az átgondolt döntéseket illeti, a Rulettkerék-Peugeot-t aligha tudom ebben az évben alulmúlni, de amikor felmerült, hogy ember kellene a Totalbike gyári csapatába, nem sokat hezitáltam. Ha egy másodpercet is gondolkodom hideg fejjel, az életben nem ugrok bele ilyenbe. Különösen olyan meggyőző motoros rutinnal, mint amivel rendelkezem.

„Volt már idén átgondolt döntésed?” - ezt a kérdést szegezte nekem Zombi, a csapat senior racing expertje (így hívjuk házon belül a kiöregedett versenyzőinket) az első teszt előtt. Aztán hozzátette: óvatosan azzal a pizzával, sokkal jobban járok, ha nem gyomormosással kell kezdeni a kórházi ellátásomat, miután a második körben összecsuktam magam.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan a szerkesztőség új robogója

június 28., 09:14 Módosítva: 2017-07-06 17:06
87
6 hozzászólás

Egy tizedik és egy tizenhetedik hellyel visszavonult a versenyzéstől a Totalbike szerkesztőségi járműve a Honda Dio ZX, a Berzerker, amit konténeres szállítmányból választottunk ki nagyjából találomra, aztán lenyomott két versenyt, egész évben szállította a szerkesztőséget, most pedig ügyvezetőnket nem lehet lerobbantani róla. De nem csak atom versenygép volt, hanem egy térítő, aki ment vele kicsit hosszabban, egyből fanatikusa lett.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A verseny mindenkié, nem köbcenti függő

június 22., 12:33 Módosítva: 2017-07-03 13:30
96
1 hozzászólás

Az SPD ScooterWeekend mára simán hagyomány kategóriába tartozik, ez lesz a hetedik (2017.06.29 – 07.02.) alkalom, amikor robogósok és kismotorosok ellepik a kecskeméti gokartpályát, és négy napon keresztül 4-500 motoros mutatja meg, hogy milyen mély lehet egy elmebaj.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A motorépítés elérte a csúcsot, innen nincs tovább

június 14., 13:53 Módosítva: 2017-06-26 09:47
181
10 hozzászólás

"Sziasztok! Kiégtem. Ezt a műalkotást osztanám meg veletek, azóta zokogok" - írta felvezetőnek olvasónk, Repei Tamás, és egyáltalán nem túlzott. Amúgy is nagy rajongója vagyok a custom oldaltámaszoknak, eddig ez volt a kedvencem, de ez simán űbereli. Érdemes fokozatosan közelíteni.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az ideje újragondolni, amit a motoros túrázásról tudtál

május 8., 06:08 Módosítva: 2017-05-28 15:33
62
30 hozzászólás

Volt idő, amikor csodálattal szemléltem a hatalmas távolságok megtételéhez Touratech-dobozokkal, bukócsövekkel, extra halogén lámpákkal és mindenféle egyéb fityfenékkel teleaggatott BMW-ket.

30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Végre előjöttek hibák a Yamaha Gearen!

április 23., 08:37 Módosítva: 2017-05-10 06:44
51
11 hozzászólás

Úgy látszik, 47 ezer kilométer körül határozottan kezd megfáradni pár dolog a Gearen, miközben a lényeg, a használhatóság és a rendelkezésre állás továbbra sincs veszélyben. 12 ezer tesztkilométert pörgettem bele úgy, hogy egyetlen indítást sem kellett megismételnem, a kissé koros gyertya idején 2-4, cseréje óta ismét egy másodperc a tényleges indulás. Ennek ellenére a Gear elmúlt háromezer kilométerét pár apróság beárnyékolta.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Durván megnöveltük a Gear végsebességét

április 6., 06:49 Módosítva: 2017-04-20 09:33
30
25 hozzászólás

A filléres tankolási számlák mellé egyelőre csak kopó alkatrészek cseréje jött, ott sem volt súlyos a helyzet, de nem szabad elsiklani felettük. Eredetileg csak egy olaj- és szíjcserét terveztünk, de sokkal hosszabb lett a szerviz.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mi az elérhető legalacsonyabb fogyasztás?

március 12., 09:26 Módosítva: 2017-03-20 09:10
43
36 hozzászólás

Mint ugye anno a teszt elején megtudtuk, a Yamaha Gear üzemszerűen 30-cal használandó, ha az ember történetesen japán postás. Olyannyira így van ez, hogy 35 km/h felett egy piros, speed feliratú lámpa is vadul villog, figyelmeztetvén a magáról megfeledkezett, 55-tel száguldó szamurájt az alfonzói örökbecsű mondásra A Ványadt bácsiból, mely szerint ugye: minek ez a rohanás.

36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Meg kell követnem mindenkit

február 5., 08:17 Módosítva: 2017-02-19 12:46
47
28 hozzászólás

Napi 11 órát együtt élvén a Gearrel, immár túl vagyunk New Yorkon, sőt már 200 km-rel el is hagytuk, lezajlott a Gear 6000 km-es szervize, ezúttal már kisebb megbontásokkal, megfigyelésekkel. Meg kell említenem, hogy 100 százalékban rendelkezésemre áll, soha nem volt második indítási kísérlet. Hétvégi állások után 2-3 másodpercig köszörül, de egyébként az első fordulatra életre kel.

28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Tankönyvi példa a rossz váltóra

január 18., 06:09 Módosítva: 2017-01-23 06:52
22
15 hozzászólás

A karosszériajelzés szerint egy N-kivitellel van dolgunk, de mivel a motor az 1982 és 1988 között gyártott PK 50 XL-ekre is hajaz, a Vespa Klub elnökét hívtam segítségül, aki az alvázszám alapján segített bizonyságot szereznem afelől, hogy jelen esetben valóban egy 1990-ben gyártott N-ről van szó.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen a hidegindítás fagyhalál előtt

január 14., 07:52 Módosítva: 2017-01-23 06:52
80
39 hozzászólás

Végre egy normális tél! Befagyott az ablak, zajlik a Duna, egy-egy elmebeteg futárt leszámítva motorost nem is látni   ha mégis, akkor jár nekik a maximális tisztelet és egy virtuális beutaló az első, még be nem fagyott termálfürdőbe vagy elmeosztályra. Végre tökéletes tartósteszt-idő van, bár a környék a maga -15 fokával nem teljesített elég jól, azt gondoltam, lesz -20 is.

39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ki rendelt pizzát a sípálya mellé?

január 3., 06:27 Módosítva: 2017-01-16 06:43
33
12 hozzászólás

4100 kilométer. Öt hét alatt ennyit sikerült szaporítani a használt Gear kilométerein, miközben minden nap reggeltől estig szünet nélkül cikáztunk, mint a mérgezett egerek. A magunk tempójában, az üzemidő 99%-ában full gázon. 55 km/h-val. Többször felmentünk a Kiscellin, a Kapy-n és Budapest jónéhány combosító emelkedőjén. Néha csak 15-tel, de minden esetben felértünk.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az 55-ös végsebesség alázatra tanít

2016. december 8., 06:11 Módosítva: 2017-01-03 06:33
64
17 hozzászólás

Hosszútávú tesztnek vetünk alá egy Yamaha Geart, a japán postánál eltöltött 35 ezer kilométer után Budapesten futárkodja végig a telet Gróf Miklós barátunk és kollégánk alatt. A végén pedig szétszedjük, megmérjük, és levonjuk a következtetéseket: mennyire tartós egy négyütemű ötvenes.

A sorozat előző részében a Gear kapott egy alap szervizt, azóta pedig gyűjti a kilométereket - innentől Gróf Miki szállítja a tapasztalatokat, aki már az első napon Szeidzsinek keresztelte a munkaeszközét.

35134 kilométer láthatóan nem hagyott nyomot Szeidzsi, az 50 köbcentiméteres Yamaha Gear postásrobogó életében. Pompás külalakkal, tökéletes felkészítéssel, gyári új állapot benyomását keltve adta át a Red Baron munkatársa. Meg nem mondtam volna a gépről, hogy egy, az ottani kézbesítőhálózatot alaposan megjárt példányról van szó. 20 kilós terhelhetőségű hatalmas hátsó dobozzal - belefér legalább 5 pizza, vagy esetemben az egész futárzsákom. A felső részében külön a borítékoknak kiképzett rekesszel, elöl egy tisztességes bevásárlókosár-méretű  csomagtartóval, három fokozatú markolatfűtéssel, mely nem különösebben erős, de tartósan magas fordulatszámon tisztességesen dolgozik - a Yamaha Gear ideálisnak tűnik a napi futárfeladatok ellátására.

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Büntetni fog, ha elrajtol a lámpánál

2016. december 1., 17:17 Módosítva: 2016-12-09 06:55
28
9 hozzászólás

Egy brit cég, a Scomadi elég meredek ötlettel állt elő: szériában fognak teljesen retró - egészen pontosan régi Lambretta formájú - robogót gyártani, amibe Suzuki Burgman 400 blokkot szerelnek.  Tehát egy kicsi, öreg robogóba (pontosabban: egy annak kinézőbe) valahogyan belehajtogatják a teljesen tájidegen blokkot, ezzel elkészítve a tökéletes sleepert, ami odapörköl bárki orra alá, ha vált a lámpa.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még