Megvan a szerkesztőség új robogója

5 órája Módosítva: 2017-06-28 09:24:43
38
3 hozzászólás

Egy tizedik és egy tizenhetedik hellyel visszavonult a versenyzéstől a Totalbike szerkesztőségi járműve a Honda Dio ZX, a Berzerker, amit konténeres szállítmányból választottunk ki nagyjából találomra, aztán lenyomott két versenyt, egész évben szállította a szerkesztőséget, most pedig ügyvezetőnket nem lehet lerobbantani róla. De nem csak atom versenygép volt, hanem egy térítő, aki ment vele kicsit hosszabban, egyből fanatikusa lett.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A verseny mindenkié, nem köbcenti függő

június 22., 12:33 Módosítva: 2017-06-25 16:18:38
96
0 hozzászólás

Az SPD ScooterWeekend mára simán hagyomány kategóriába tartozik, ez lesz a hetedik (2017.06.29 – 07.02.) alkalom, amikor robogósok és kismotorosok ellepik a kecskeméti gokartpályát, és négy napon keresztül 4-500 motoros mutatja meg, hogy milyen mély lehet egy elmebaj.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

A motorépítés elérte a csúcsot, innen nincs tovább

június 14., 13:53 Módosítva: 2017-06-26 09:47:37
181
10 hozzászólás

"Sziasztok! Kiégtem. Ezt a műalkotást osztanám meg veletek, azóta zokogok" - írta felvezetőnek olvasónk, Repei Tamás, és egyáltalán nem túlzott. Amúgy is nagy rajongója vagyok a custom oldaltámaszoknak, eddig ez volt a kedvencem, de ez simán űbereli. Érdemes fokozatosan közelíteni.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az ideje újragondolni, amit a motoros túrázásról tudtál

május 8., 06:08 Módosítva: 2017-05-28 15:33:40
62
30 hozzászólás

Volt idő, amikor csodálattal szemléltem a hatalmas távolságok megtételéhez Touratech-dobozokkal, bukócsövekkel, extra halogén lámpákkal és mindenféle egyéb fityfenékkel teleaggatott BMW-ket.

30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Végre előjöttek hibák a Yamaha Gearen!

április 23., 08:37 Módosítva: 2017-05-10 06:44:22
51
11 hozzászólás

Úgy látszik, 47 ezer kilométer körül határozottan kezd megfáradni pár dolog a Gearen, miközben a lényeg, a használhatóság és a rendelkezésre állás továbbra sincs veszélyben. 12 ezer tesztkilométert pörgettem bele úgy, hogy egyetlen indítást sem kellett megismételnem, a kissé koros gyertya idején 2-4, cseréje óta ismét egy másodperc a tényleges indulás. Ennek ellenére a Gear elmúlt háromezer kilométerét pár apróság beárnyékolta.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Durván megnöveltük a Gear végsebességét

április 6., 06:49 Módosítva: 2017-04-20 09:33:58
30
25 hozzászólás

A filléres tankolási számlák mellé egyelőre csak kopó alkatrészek cseréje jött, ott sem volt súlyos a helyzet, de nem szabad elsiklani felettük. Eredetileg csak egy olaj- és szíjcserét terveztünk, de sokkal hosszabb lett a szerviz.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mi az elérhető legalacsonyabb fogyasztás?

március 12., 09:26 Módosítva: 2017-03-20 09:10:26
43
36 hozzászólás

Mint ugye anno a teszt elején megtudtuk, a Yamaha Gear üzemszerűen 30-cal használandó, ha az ember történetesen japán postás. Olyannyira így van ez, hogy 35 km/h felett egy piros, speed feliratú lámpa is vadul villog, figyelmeztetvén a magáról megfeledkezett, 55-tel száguldó szamurájt az alfonzói örökbecsű mondásra A Ványadt bácsiból, mely szerint ugye: minek ez a rohanás.

36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Meg kell követnem mindenkit

február 5., 08:17 Módosítva: 2017-02-19 12:46:25
47
28 hozzászólás

Napi 11 órát együtt élvén a Gearrel, immár túl vagyunk New Yorkon, sőt már 200 km-rel el is hagytuk, lezajlott a Gear 6000 km-es szervize, ezúttal már kisebb megbontásokkal, megfigyelésekkel. Meg kell említenem, hogy 100 százalékban rendelkezésemre áll, soha nem volt második indítási kísérlet. Hétvégi állások után 2-3 másodpercig köszörül, de egyébként az első fordulatra életre kel.

28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Tankönyvi példa a rossz váltóra

január 18., 06:09 Módosítva: 2017-01-23 06:52:14
22
15 hozzászólás

A karosszériajelzés szerint egy N-kivitellel van dolgunk, de mivel a motor az 1982 és 1988 között gyártott PK 50 XL-ekre is hajaz, a Vespa Klub elnökét hívtam segítségül, aki az alvázszám alapján segített bizonyságot szereznem afelől, hogy jelen esetben valóban egy 1990-ben gyártott N-ről van szó.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen a hidegindítás fagyhalál előtt

január 14., 07:52 Módosítva: 2017-01-23 06:52:11
80
39 hozzászólás

Végre egy normális tél! Befagyott az ablak, zajlik a Duna, egy-egy elmebeteg futárt leszámítva motorost nem is látni   ha mégis, akkor jár nekik a maximális tisztelet és egy virtuális beutaló az első, még be nem fagyott termálfürdőbe vagy elmeosztályra. Végre tökéletes tartósteszt-idő van, bár a környék a maga -15 fokával nem teljesített elég jól, azt gondoltam, lesz -20 is.

39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ki rendelt pizzát a sípálya mellé?

január 3., 06:27 Módosítva: 2017-01-16 06:43:04
33
12 hozzászólás

4100 kilométer. Öt hét alatt ennyit sikerült szaporítani a használt Gear kilométerein, miközben minden nap reggeltől estig szünet nélkül cikáztunk, mint a mérgezett egerek. A magunk tempójában, az üzemidő 99%-ában full gázon. 55 km/h-val. Többször felmentünk a Kiscellin, a Kapy-n és Budapest jónéhány combosító emelkedőjén. Néha csak 15-tel, de minden esetben felértünk.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az 55-ös végsebesség alázatra tanít

2016. december 8., 06:11 Módosítva: 2017-01-03 06:33:35
64
17 hozzászólás

Hosszútávú tesztnek vetünk alá egy Yamaha Geart, a japán postánál eltöltött 35 ezer kilométer után Budapesten futárkodja végig a telet Gróf Miklós barátunk és kollégánk alatt. A végén pedig szétszedjük, megmérjük, és levonjuk a következtetéseket: mennyire tartós egy négyütemű ötvenes.

A sorozat előző részében a Gear kapott egy alap szervizt, azóta pedig gyűjti a kilométereket - innentől Gróf Miki szállítja a tapasztalatokat, aki már az első napon Szeidzsinek keresztelte a munkaeszközét.

35134 kilométer láthatóan nem hagyott nyomot Szeidzsi, az 50 köbcentiméteres Yamaha Gear postásrobogó életében. Pompás külalakkal, tökéletes felkészítéssel, gyári új állapot benyomását keltve adta át a Red Baron munkatársa. Meg nem mondtam volna a gépről, hogy egy, az ottani kézbesítőhálózatot alaposan megjárt példányról van szó. 20 kilós terhelhetőségű hatalmas hátsó dobozzal - belefér legalább 5 pizza, vagy esetemben az egész futárzsákom. A felső részében külön a borítékoknak kiképzett rekesszel, elöl egy tisztességes bevásárlókosár-méretű  csomagtartóval, három fokozatú markolatfűtéssel, mely nem különösebben erős, de tartósan magas fordulatszámon tisztességesen dolgozik - a Yamaha Gear ideálisnak tűnik a napi futárfeladatok ellátására.

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Büntetni fog, ha elrajtol a lámpánál

2016. december 1., 17:17 Módosítva: 2016-12-09 06:55:18
28
9 hozzászólás

Egy brit cég, a Scomadi elég meredek ötlettel állt elő: szériában fognak teljesen retró - egészen pontosan régi Lambretta formájú - robogót gyártani, amibe Suzuki Burgman 400 blokkot szerelnek.  Tehát egy kicsi, öreg robogóba (pontosabban: egy annak kinézőbe) valahogyan belehajtogatják a teljesen tájidegen blokkot, ezzel elkészítve a tökéletes sleepert, ami odapörköl bárki orra alá, ha vált a lámpa.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mit bír egy ötvenes?

2016. november 27., 09:12 Módosítva: 2016-12-07 06:28:29
27
6 hozzászólás

Nem mi vagyunk az elsők, akik a történelem során felteszik címben lévő kérdést, és már elég sok lépést tettünk annak érdekében, hogy megtudjuk a választ. Például két 24 órás versenyt is lenyomtunk, de az hiába volt nagyon kemény, csak ezer kilométer. Most viszont valami hosszabbat akartunk: egy kombinált használt- és tartóstesztbe vágunk bele.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Tuti megoldás gyorshajtóknak

2016. november 25., 06:39 Módosítva: 2016-12-04 07:09:59
10
6 hozzászólás

Nem vagyok nagy rajongója az autó- és motortuningolásnak, járművek terén elég puritán gyerek vagyok, ugye ez többek között abból is kiderülhet, hogy ágyúval verébre lőve az A jogsimat leginkább mopedes közlekedéssel koptatom, és a monstrumnak nagy jóindulattal sem nevezhető, nálam mégis túragép státuszban lévő Honda XBR-t csak akkor tolom ki a kertből, ha egy-két megyével odébb, de legalább 20 kilométerre van dolgom.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Retúrjegy a szopórollerre

2016. október 17., 06:08 Módosítva: 2016-11-11 06:52:39
145
12 hozzászólás

Szabó barátommal már nyár eleje óta terveztük, hogy 2016-ban adunk a hagyományoknak, és négy év után újra leröcsögünk a Balatonra mopeddel. Elhúzódó melók és esős hétvégék között lavírozva, kínkeserves módon sikerült időpontot egyeztetni, ami az előző hétvégére esett. 

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megint vettünk valami feleslegeset

2016. október 13., 06:12 Módosítva: 2016-10-14 10:05:19
108
33 hozzászólás

Szabó barátomra rászakadt a felismerés, hogy ki szeretne próbálni egy régi, váltós 50-est. Valamiért vonzódunk a sok szereléshez és a faék egyszerűségű technológiához, ezért a szoci vasak között kezdtünk kutatni. A szűk keresztmetszet elsősorban az ár volt, így a most épp drágulófélben lévő Simsonok kapásból kiestek.

33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megtapogattam az új Schwalbét

2016. október 10., 12:06 Módosítva: 2016-10-18 17:34:43
582
19 hozzászólás

Ezúttal az elektromos robogókban utazó, müncheni székhelyű Govecs állt elő a Simson Schwalbe modern átiratával - sok hasonló tervről hallottunk már, ebben a kezdeményezésben az a különleges, hogy a Govecs-nek sikerült megszereznie a gyártáshoz és a név használatához szükséges jogokat, valamint tizenegy országban van már kereskedőjük.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Visszaépítettük utcai járműnek

2016. szeptember 5., 06:08 Módosítva: 2016-09-09 06:30:32
31
16 hozzászólás

A szerkesztőségi Honda Dio ZX igazi túlélő. Eleve lerúgott, elhasznált dologként jött Európába egy konténer gyomrában, így amikor a Red Barontól elhoztuk, nem voltak nagy reményeink vele kapcsolatban. Aztán egy minimális felkészítés után zokszó nélkül lenyomott egy 24 órás versenyt, majd még egyet. A kettő között pedig napi használatban nyúztuk - a blokkhoz azóta sem kellett nyúlni.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Olyan mint a Bubi, csak hát mégsem egy biciklit tekersz

2016. augusztus 10., 13:59 Módosítva: 2016-08-17 16:39:24
39
2 hozzászólás

A Bubit soha nem próbáltam, de tetszik az elgondolás: ha éppen kell egy bicikli, felveszed, majd lerakod máshol, miközben nem neked kell tárolni, szervizelni, odafigyelni rá. A Gogoro ennek az elektromos robogókkal felütött változatát már befuttatta Tajvanon, és elérkezett az európai terjeszkedés ideje.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szeretjük, hát megmentjük

2016. július 13., 06:49 Módosítva: 2016-07-20 11:36:00
31
11 hozzászólás

Az olaszoknak hiába jobb a futóművük, a fékük, a vázuk, hiába eszi meg a Honda Diot reggelire egy Aprilia SR vagy egy Gilera Runner, hiába mossa fel vele a padlót egy Piaggio Zip SP, és hiába tud nagyjából bármi nagyobb dőlésszöget - megszerettük, és inkább az erősségeire építünk. Ilyen a jó gyorsulás és a fordulékonyság. Tavaly a tizedik helyen vitt be minket a célba, ami elég szép eredmény. Mindezt úgy, hogy a versenyt Motordoktor szerencsétlen bukása miatt lényegében hárman csináltuk végig, plusz ugye az esések miatti szerelések.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Azért nézzünk már ki valahogy!

2016. július 9., 06:26 Módosítva: 2016-07-19 14:37:03
21
8 hozzászólás

Mindent a matricáért. Igen, a matricáért, mert azzal kezdődött. Ránézésre ez csak egy vintage Polini-matrica, de a látszat csal. Ez a matrica  A matrica  a Totalcarnál. Lassan tíz éve, hogy a szerkesztőségben él, és több régi tárggyal egyetemben ez volt az, amelyik mindig is emlékeztetett minket arra, honnan jöttünk és miért szerettek meg minket az emberek. Van még pár cucc így szétszórva a polcokon-dobozokban, de a Polini mindig szem előtt volt, egy hasonló korú terelődoboz (aka Püspök) oldalára ragasztva élt sokáig, míg aztán tavaly rákerült a Berzerker hátsó idomjára, így adva nekünk erőt és mindent legyőző akaratot. Így világos volt, hogy bármi legyen is az idei harci festés, a Polini matricának rajta kell lennie. Ez volt a kályha.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Autóajtót vittél-e már robogón?

2016. június 30., 18:19 Módosítva: 2016-07-07 11:08:22
94
28 hozzászólás

Egy álmos keddi reggelen, a XI. kerületben mit látok:

Az persze megkönnyítette a dolgot, hogy a robogó egy teherszállító (leginkább postás) Scarabeo Liberty, de azért minden elismerésem a srácnak. Neked eddig mi volt a legnagyobb, amit robogón vittél? Féldisznó? Gázpalack? Kútgyűrű? Ha van róla fotód, küldd el!

28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Üdvözöllek a teherautó hátuljában!

2016. június 20., 14:54 Módosítva: 2016-06-23 08:00:41
59
10 hozzászólás

Szombat óta Magyarország biztonságosabb hely. Több, mint hatvan robogós vett részt a Totalbike vezetéstechnikai tréningjén és elég jól kirajzolódtak a tipikus hibák - a két órás villámkurzus végére ha nem is lett mindenki Kevin Carmichael, de a fejlődés látványos volt.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nemcsak benzin kell bele?

2016. június 18., 06:04 Módosítva: 2016-07-02 10:56:35
33
20 hozzászólás

Amikor a Kymcót megvettem, a nepper srácot megkértem, hogy egy olajcserét ejtsenek meg, mielőtt elhozom. De az első, mindössze két-három hónaposra rövidült első szezon után azt terveztem, hogy lecserélem az összes olajat meg szűrőt. Hát most el is jött az idő.

Kínai vagy sem, ez van. A mai napig nem tudom szépnek látni, de egyébként elégedett vagyok vele
Kínai vagy sem, ez van. A mai napig nem tudom szépnek látni, de egyébként elégedett vagyok vele
20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még