Kymco Agility 50

2014.02.28. 10:18
0 hozzászólás

 

Kymco Agility (9 of 15).jpg

Az "ezt mindig ki akartam próbálni" kategória újabb versenyzőjét látják, hölgyeim és uraim: Kymco Agility.

A jármű a számomra szimpatikus. Maximálisan tetszik, amennyire egy robogó tetszhet az embernek. Asesso Zoli szerint emlékeztet a Yamaha Sliderre, amit én először nem láttam benne, de később igen.

Kymco Agility (2 of 15).jpg

Mellékesen Zoli szerint nem vesznek az emberek térdvédőt télen, amitől szomorú, de én csak azzal vigasztaltam, hogy Zácskó és a Totalbike elemzése szerint az európai motorpiac helyzetét tekintve ezután se nagyon fognak.

Egyébként én nem látom olyan tragikusan a helyzetet: szerintem csak kipukkadt a lufi.

Kymco Agility (4 of 15).jpg

Az olcsó járműhitel miatt trendi lett motorozni, a gyárak ész nélkül fejleszteni kezdtek, aztán biztosan a válság miatt - de a lényegét tekintve tök mindegy, miért - törvényszerűen elmúlt a trend. Már biciklizni trendi. Most megint nagyjából azok motoroznak, akiket ez érdekel. És azok robogóznak akik közlekedni akarnak. Olcsón, viszonylagos kényelemben, legalábbis a Kymco Agility esetében kényelemnek minősíthetjük az üléspozíciót és a kiküszöbölt lökdösődést illetve a punnyadt oroszlán emberszagot a tömegközlekedésen.

Kymco Agility (6 of 15).jpg

A legfeltűnőbb az Agilityn a háttámlás ülés és a nagy, masszív csomagtartó. Amíg nem hajtottam le a háttámlát (mert lehajtható), azt hittem, hogy a nyújtott karú, egyáltalán nem görnyedős, nagyon kényelmes és laza üléspozíciót a háttámla adja, ahogy nekinyomjuk a kis testünket. De nem: maga az ülés kialakítás is ilyen. A súlypontunk így annyira jó helyen van, hogy az Agility tök jól irányítható, szinte élvezetesen. Nagyon jó pont. Itt is van a lényeg, ideírom: kéne.

Kymco Agility (15 of 15).jpg

De nem csak azért. Mi van még? Agilis-e vajon ilyen névvel? Nálam a másik kulcsfontosságú pont a négyütemű blokk. Itt kapcsolódunk a fenti témához, válság van érted, nem mindegy hogy 3 liter vagy 2! De persze a négyütemű blokkal szarul megy. Elvileg. De nem.

Kymco Agility (5 of 15).jpg

Az igazság az, hogy tök jól megy, igaz, bejáratós, frissen felújított a blokk, most rakta össze MoTiwadar. Hatvanig húzattam (km/h, nem a város, te!), egészen jól gyorsul, végre biztosan tud hetvenet, de bejáratós motort nem hajtunk. Persze a gáz húzása közben vártam, mikor vált el, de nem váltott, robogó ez, nem vált ez sehova, csak megtévesztő az audiovizuális élmény. (Apró mellékes adalék, hogy Tivadar elfelejtette említeni: 70-es hengert tett rá. Csak úgy jöttem rá, hogy véletlenül megtaláltam a hirdetést.)

Kymco Agility (8 of 15).jpg

A fékek is egész jók. Hátul dob van, ami minden robogóra elég, elöl pedig kétdugattyús tárcsa, már már vakítósban. Jól fog, de lehet egy betétcsere ráférne, sőt, még az esztétikai reszeléshez se jutott el Tivadar. Ennek megfelelően ez a jószág erősen 100 ezer alatt van, némi esztétikai hibával, a műszeregység is matt például. Mindez engem pont nem érdekelne, ha haszonjárművet keresnék, de egyéni elbírálás, hogy cirka 30% plusz árat megér-e a szép külső. 

Kymco Agility (13 of 15).jpg

Régóta szemezek az Agilityvel és nem csalódtam. Ugyan a láb előtti idomzat nem nagyon véd a széltől, cserébe nincs ez a hombárral kanyarodok érzés. Ebben tényleg hasonlít a Sliderre. Másban kevésbé, ez normális közlekedésre van kitalálva. És arra tök jól főleg, hogy az Agilityk nem drágák.

Kymco Agility (3 of 15).jpg

Új korában sem volt vészes (350-ért láttam), hiszen a Kymco azért márka, nem kínai építőkészlet-robogó. Ezért használtam sem az: 100 alatt is akad, 120-ért meg már igen jók vannak. Ráadásul ezeket nem az ifjú racsingcsávók vették, így két opció biztosan van: vagy jó esztétikai állapotút foghatsz ki, vagy olcsót.

Nem csak processzorban ügyesek ezek a Tajvaniak.