A Tesla bekaphatja!

2014.09.24. 17:46
0 hozzászólás

9.JPG
Hatalmas előny, hogy még jogosítvány sem kell, pláne sisak. Ez ugyanis valójában egy Robogó Alakú Joghézagot Kihasználó Tárgy, mert a kutyát nem érdeklő okokból hasonlóan kezelendő, mint egy bicikli, tehát ezeket kvázi jogosítványmentes elektromos kerékpárként adták el annak idején.

6.JPG

A teszkóban meg az osanban, legalábbis ilyen helyeken láttam, sőt, emlékszem egy akciós példányra az eladási hullám vége felé, csábító harmincezres vételárral (igaz, közel tíz éve), de lehet, hogy abban nem volt akku, vagy csak álmodtam.

4.JPG

Na mindegy, ezt muszáj volt kipróbálnom. Mint a képeken látható, a jövő járműve már nincs túl jó állapotban, mert azért itt vidéken használják ezeket rendesen. Elég sokszor látok kisvárosokban és falvakban ilyesmi gépet: úgy néz ki, kisebb településeken népszerű. Ami érthető is, mert ilyen helyeken kedvezőbbek a közlekedési viszonyok a hasonló járművek számára. Például nem löknek fel a paraszt pesti autósok, a távolságok is kisebbek és a rendőr sem tesz fel kellemetlen kérdéseket, főleg, ha a megbízott két házzal odébb lakik. (Lehet Pesten sem. Akinek esetleg ilyen van, írja meg a kalandjait bátran!)

3.JPG
Iszonyat műszaki tartalom van itt jelen: míg a béna ötvenes robogók monoshock gátlókkal rendelkeznek csak, itt rendesen dupla hátsó rugóstag van, mint az XJR-emen például, igaz, ide talán nem az Öhlins szállít. Hátul nem is tudtam értelmezni a féket, elöl viszont patkófék van, mint a biciklin. (Tévedés ne essék: lovon viszont nincs patkófék.) A két fék közül az egyik mintha fogott volna valamennyit, a másik nem nagyon, még jó, hogy van egyfajta elektronikus sebesség kontroll. (Ezt el kéne adnom marketing-maszlagnak.)

2.JPG
Az elektromotor menetteljesítménybeli előnye a hallatlan nyomaték, ezért is menők az elektromos sportautók. Itt is hallatlan nyomaték van, legalábbis majdnem hanyatt estem, igaz, ebben inkább az üléshelyzet a ludas, meglepően magas ugyanis a trepni pozíciója az amúgy nyeklő-nyakló műanyag kasznin. Ha megnézed, kicsit olyan minden elektromos robogó (vagy mi ez), mint egy csónak.

1.JPG
Nem is árt a hátszél, mert a specifikációt szigorúan tartja: lehet valami 25km/órás határ, mert hajszálpontosan annyival megy. Persze az órája 179 százalékot csal felfele, így boldogan hasíthatunk a közértbe, akár napi harmincszor, ha a közért pont egy kilométerre van. Ennyi ugyanis a hatótáv: 30km. Ami egyáltalán nem rossz, hiszen ez egy ilyen célgép, erre van tervezve, más kérdés, hogy amire ez ki van találva, arra elég lenne egy bicikli is.

7.JPG

Persze egy idő után az akku megdöglik, bár még senkit sem hallottam panaszkodni ez ügyben: cseppet árnyalja a képet, hogy életemben először találkoztam valakivel, akinek robogó jellegű elektromos kerékpárja van - közben kikugliztam a hivatalos bullshitet, ami bizony pontosan ez a meghatározás.

Egy új akku 30-50 ezer forint, nem csekély, de simán el tudom képzelni, hogy még így is rentábilis, bár az okosság főleg abban van ugye, hogy nem kell jogsi, meg sisak. Mert ugye a sisak kényelmetlen.

Elkanyarodok egy pillanatra a sisak kérdéséhez, mert például mifelénk úgy gondolják az agyhalottak, hogy nem kell sisak, mert úgysincs rendőr a lakótelepen. De ma például motorozás közben, valahol a Visegrád-Komárom útvonalon láttam egy észlényt egy mellékúton, aki sisak nélkül robogózott, de ez nem volt gond, mert faszbúkozott is közben.

Szomorú tény, hogy az emberek nagy része valószínűleg azért használ sisakot, hogy ne büntesse meg a rendőr. Nem azért, mert ha véletlenül elesik és odakoccan az okos feje, akkor sírnak majd az árvák. Ez baromi szomorú. A butasággal párosuló arcoskodás meg mindig szánalmas.

Én a magam részéről elektromos robogóhoz is vennék fel sisakot, 25-tel is lehet nagyot esni. Főleg, amikor kanyarban elfogy a "nyomaték", mert elég bináris a jószág: azt hittem sima megforduláskor, hogy kifogyott a benya, izé elektron és szégyenszemre tolhatom vissza mind a 25 méterre, mert ennyit mentem vele, hogy megírhassam ezt a röhejes kis posztot.

10.JPG

De nem fogyott ki, csak nem húztam eléggé a gázt. Vagy a potmétert, vagy mi ez, nem értem én ezt az ájfón kultúrát. 

Most jut eszembe: az én igazi álmom a biorobogó, ami finggal megy!