Járműnek vicc, viccnek pedig gyenge

2015.02.04. 11:35
0 hozzászólás



Emlékeznek még a Moveora? Már akkor elég szkeptikusak voltunk, egyszerűen nehéz volt elképzelni, hogy ebből valódi közlekedési eszköz lesz. Azóta sem nagyon hallottunk róla, sok ígéretesen és kevésbé ígéretesen – sőt, gyanúsan – induló projektből nem lett semmi, így ez is a süllyesztőben végezte.



Ahogyan a fent linkelt egyéb hazai terveknek, a Moveonak is volt történelmi előképe, mégpedig a Valmobile, ami az összecsukható kempingrobogók közül talán a leghíresebb. Bár a vendégizületes állatokhoz hasonlóan nyomorúságos benyomást kelt a szemlélőben, alaposan végiggondolt szerkezet volt. Meghajtásáról egy 50 köbcentis kétütemű blokk gondoskodott. A 2,8 lóerős teljesítménye ugyan (6900-as fordulaton!) nem görbítette meg a teret, de ennél több erő már életveszélyes lett volna a jelzés értékű futómű miatt

Az 56 km/h-s végsebesség hallatán nyugodtan röhögjünk hangosan, meglepő lenne, ha a felét biztonságosan elérte volna. Hajtása egyébként egy hagyományos robogó hajtás volt, a gázkar is standard módon a jobb kézre esett – nem is a műszaki tartalom volt az extra, hanem az összecsukhatóság. A hatvan másodperces csomagolás-nyitás persze vicc, a Moveo is elég macerásnak tűnt, ennél meg ez körberajzolható pontossággal elkövetett szemenszedett hazugság.



Na jó, nem is bírom tovább a mértéktartó ismertetést, kezdődjön a féktelen hahotázás! A korabeli prospektus szerint ideális KÉT SZEMÉLYNEK! Sőt vadászoknak is! Elképzelem, ahogy az arasznál kisebb rollerkerekek elakadnak minden kövön, biztosan nagyon praktikus terepen. Illetve 40-50 (más források szerint 60) kiló, ezért bőrönd formátumban sem lehet nagy öröm pakolászni.

A bicskán kívül kevés összecsukható dolog sikerül jól, na.