Üdvözöllek a teherautó hátuljában!

2016.06.20. 14:54

Szombat óta Magyarország biztonságosabb hely. Több, mint hatvan robogós vett részt a Totalbike vezetéstechnikai tréningjén és elég jól kirajzolódtak a tipikus hibák - a két órás villámkurzus végére ha nem is lett mindenki Kevin Carmichael, de a fejlődés látványos volt.

Elég nagy volt a szórás, és mindenkinek nagyon örültünk: volt akin messziről látszott, hogy nagyon komoly rutinnal tereli a robogót, míg azért bőven voltak, akikkel vitatkozni kellett, hogy melyik is az első fék. Nem vicc, tényleg többeknek nem volt világos, hogy melyik melyik - és nem ötvenesen, hanem rendszámos nagyrobogón.

Kiderült, hogy az utca robogósa (és motorosa, mert több résztvevővel is beszélgettem, akinek amúgy van nagymotorja is) általában három dolgot nem tud: fékezni, kanyarodni és elkerülni. Egyébként a világ összes tréningje ezzel a három manőverrel foglalkozik, legfeljebb máshogy közelítik meg a kérdést.

A Totalbike tréningjét nem mi, újságírók tartottuk, hanem a hungaroringes Groupama Tanpálya profi trénerei, akik simán évtizedes tapasztalattal rendelkeznek, messziről kiszúrják a hibákat, és tudják is, hogyan lehet őket kiküszöbölni. Az meg külön extra, hogy jó fejek is, penge dumával.

"Ne úgy fékezz, mintha cápát etetnél" - hangzott el gyakran ez az utasítás, ami az ideges, pánikszerűen berántott első féknek szólt, a fékerőt ugyanis finoman megkezdve, egyenletesen terhelve kell felépíteni, hogy a futómű és a gumik fel tudják venni a terhelést. A bejegyzés címe is akkor hangzott el, amikor valaki messze a bóják közé hajtva tudott csak megállni.

A leglátványosabb javulást a szlalomgyakorlatok hozták, fél óra után eltűntek a lógatott lábak és az első kerékre szegezett tekintetek, ha pedig valakinek nagyon távolról kellett kezdeni a magyarázást, azt addig hajszolták, míg rá nem érzett.

A tűző napon embert próbáló feladat volt beöltözve tekeregni - én az árnyékban állva is Giordano Bruno szintre égtem, viszont szemmel láthatóan megérte - még a rutinosnak tűnő motorosok is pengébbek lettek.

Külön öröm volt Le Visonta indulókkal találkozni - volt robogó, amin még ott volt a tavalyi rajtszám - az ő mozdulataikat külön figyeltem, hiszen nem árt ismerni az ellenfelet.

Többen kérdeztétek, hogy lesz-e Totalbike motoros tréning - természetesen lesz, időben szólunk!