Durván megnöveltük a Gear végsebességét

Szerviz 44 ezernél

2017.04.06. 06:49
24 hozzászólás

A filléres tankolási számlák mellé egyelőre csak kopó alkatrészek cseréje jött, ott sem volt súlyos a helyzet, de nem szabad elsiklani felettük. Eredetileg csak egy olaj- és szíjcserét terveztünk, de sokkal hosszabb lett a szerviz.

Jó hír, hogy 44 ezer kilométer után sincs olajfogyasztás. Az olajkép motor- és hajtásoldalon egyaránt tiszta, a lejövő mennyiség azonos a betöltöttel. A görgők viszont elhasználódtak, a hengeres felületen látványos lapok jelentek meg, ezeket cserélni kellett. Az eddigi 5,7 grammosakat utángyártott 6,1-esekre cseréltük, ami némileg növelte a végsebességet. Ez végül felemás eredményt hozott, mert ha az én kérésemre is, de kissé túllőttünk a célon. Alig mászik fel a Kiscellin, a Kapy úton pedig 14 km/h az elérhető maximális tempó az eddigi 24 helyett. Viszont a végsebességnél kifekszik a kilométeróra, 61-65 km/h-val száguldunk, a méréshatáron igencsak túl, tehát ismét figyelnem kell a VÉDÁK-ra.

Ha már hősiesen, túlterhelt nehézbombázóként felkúszott ebbe a szédületes sebességi szférába, valami fantasztikus túragépként falja a kilométereket, a fogyasztás pedig valamelyest csökkent is, az állandó 2,51-ről 2,45 l/100 km-re.

A görgőcserénél feltűnt, hogy szétkopott a variátorház mindkét fele, de még visszaraktuk. Ez meg is magyarázta az egyik zavaró parajelenséget: a hirtelen gázelvételek után az alapjárat elején a kuplung egyre kevésbé oldott ki. Valamennyi erőátvitel egy ideig megmaradt, ami egy gyors újraindulásnál - például egy hirtelen zöldre váltó lámpánál - a Gear még meglévő rugalmasságát is elvette.

Mivel a motor még álló helyzetben is kissé tolta volna magát előre, gázadáskor nem tudott felpörögni, az indulási gyorsulás jó néhány másodpercig egy tehervonatéra emlékeztetett. Eleinte a görgőcsere ezt is megoldotta, a friss görgők kevésbé akadtak meg a röppálya végén kialakult árkokban, de ez csak a tünetek rövid távú kezelése volt. Később sajnos kiderült, tartósan többre van szükség. Emellett ledobtuk remekül vizsgázott téli gumikat, és új Bridgestone-ok kerültek fel.

A kerékcserénél ránéztünk az első kerékcsapágyakra, amikből szintén újra volt szükség, így viszont megint tökéletesen egyben van. És hogy ne csak karbantartás legyen, egy kísérletet teszünk az utángyártott Polini légszűrővel - ez a gyáritól eltérően nem papír, hanem szivacsszűrő. Ránézésre kisebb felületen engedi át a levegőt, viszont a szivacs miatt nagyobb a légáteresztő képessége. Egyelőre nem érzek különbséget, de ki tudja. A szivacsszűrő előnye, hogy tisztítható, hátránya, hogy karbantartást igényel: ki kell mosni és újrakenni légszűrőolajjal, hiszen nem a szivacs, hanem beleitatott ragacsos anyag fogja meg a szennyeződést.

Összességében a Gear eddig jól szerepel, lényeges változás 44 000 km-es állapotában sem hangjában, sem teljesítményében, sem rendelkezésre állási biztonságában nem tapasztalható, és noha pár kopó alkatrészt cserélnünk kellett, csak ezek az apróságok jelzik, hogy masszívan haladunk az 50 ezres álomhatár felé, ami egyben a teszt vége is lesz. A Gear továbbra is szolgálni fog, és tízezer kilométerenként bejelentkezem majd egy-egy életjeladó posztal, hogy megtudjuk: a Gear-Voyager 50 ccm-es mini-futárszonda meddig képes keringeni Budapest és az agglomeráció galaxisában.