Az alfahímek Vespája

2021.12.24. 14:35

A német Marek Nachlik szeret robogókat átépíteni és tuningolni a hamburgi műhelyében, a leghíresebb munkája pedig a 10 inch terror névre keresztelt Husqvarna blokkos Vespa.

A projekthez a kezdőlökést az adta, amikor a valami súlyosban gondolkodó mester rájött, hogy a Vespa PX-re jó eséllyel felmegy a Honda Comstar kerékagya, ugyanis hasonló a furatok elrendezése - lőtt is magának egyet az E-bay-ről, és láss csodát, minimális eltolással valóban kompatibilis volt. Egy közdarabbal illesztette, és ezzel meg is oldódott az igazán barom átépítés egyik problémája, a lánchajtás - a Honda kerékaggyal sikerült megoldani, a dobfék pedig egy 750-es Hondából érkezett, ami megfelelőnek tűnt a projekt többi részéhez.

A blokknál fontos volt, hogy 250 köbcentinél nagyobb legyen, végül a Husqvarna WR360 kétüteműje lett a befutó: viszonylag olcsón hozzáférhető, van hozzá alkatrész bőven. Kisebb probléma volt, hogy a Husky blokk kihajtása jobb oldalon van, a Honda lánckerék pedig a bal oldalon, de ezt a dobfék és a lánckerék átfordításával sikerült áthidalni.

A lengőkarhoz az alapot egy Yamaha XS400 adta, módosítással bepasszolt a vázba, a blokkot pedig 45 fokban megdöntve építette be. Nagyjából mindent újra fel kellett találnia, a hűtőt, a hátsó futóművet és az elektronikát is beleértve. Kellett sakkoznia a részletekkel, mire kiadta, a kipufogót sem lehetett egyszerű megálmodni, de a végén összeállt a szörnyeteg. A kész motor végül 145 kilós lett, amihez 55 lóerő és 45 Nm nyomaték tartozik.

Azóta egyébként Marek Nachlik is belátta, hogy hasonló képességű Vespát könnyebben is lehet építeni, és mostanában inkább 306 köbcentis SIP BFA versenyhengerekkel vadítja a régi Vespákat.