A jó vázhoz sok ezüst kell?

2010.05.06. 11:24
30 hozzászólás

A sok unalmas épített motor közé kerecsenként csapott le a Falcon Motorcycles: a letisztult vonalvezetés és a látszólagos egyszerűség ellenére motorjuk szoborszerűen tökéletes tárgy. A művészi szint mellett sem feledkeztek el arról, hogy feladatuk közlekedési eszköz készítése – új gépük, a Kestrel (Vörös vércse) az egyik legszebb Triumph alapú építés, amit valaha láttunk.

Tízes szérián dolgoznak, ez a második. A blokk 1970-es Bonneville, amely köré egyedi, merev vázat készítettek. A szürke fémkeret arányai tökéletesek, tervezése és aprólékos elkészítése bámulatos – nem hegesztést alkalmaztak, hanem ezüstös forrasztással rögzítették a csapolt csöveket. A tankot, a sárvédőket és az apró fémelemeket kézzel kovácsolták vagy angolkeréken formázták meg.

2500 munkaóra – ennyi kellett a Kestrelhez. Az egyedi remekmű ára nem ismert, de szinte biztosan pont annyiba került, hogy tulajdonosa ne nagyon vigye utcára. A Falcon csapata már a harmadik motort építi. Izgatottan várjuk, hisz annak alapja az érinthetetlenek kasztjába tartozó Vincent HRD. Szentségtörés lesz vagy még inkább művészet?

Képek forrása: Lost In A Supermarket

Videó forrása: Los Angeles Times