Új bukó? Nem, Perwollal mosva!

2010.10.17. 07:20
118 hozzászólás

Az ember ki se teheti a lábát anélkül, hogy ajánlanak neki valami csodaszert bármire. Én például gyanútlanul átmotoroztam Tű barátomhoz, aki BMW-s (motor) és búvár, továbbá ő a Kütyüdoktor. A Kütyüdoktorral kapcsolatban kellett megbeszélnünk, hogy mi legyen azzal a rengeteg igen hülye kérdéssel, ami egyáltalán nem az ő profilja. Meg is beszéltük, aztán ránézett a bukómra, és megkérdezte:

– Tudod, mi tisztítja legjobban a bukósisakot? A Pronto bútorápoló!

Illetve gyakorlatilag bármilyen bútorápoló, tette még hozzá, mielőtt megállapodtunk volna, hogy Pronto minden rendes háztartásban van. Nekem van még egy kék dobozos Pronto Porstop, vagy mifene nevű szprém, ami azóta nem fogy, hogy egyszer megpucoltam vele a padló egy darabját, azóta ott nagyon óvatosan kell vennem a kanyart. Szóval, ahogy Tű tanácsolta, a tudomány nevében kivittem az erkélyre a bukót meg a Prontót. Fújtam, vártam, töröltem, dörgöltem, és tényleg nagyon meggyőző az eredmény.

Eredetileg nem mertem, illetve nem akartam, de aztán ha már benne voltam, a plexivel is megpróbálkoztam – tökéletes. Pedig mostanában elég sokat motorozok sötétben, de úgy se töri hülyén a fényt, mint amikor az ember valami nem megfelelő dologgal pucol plexit.

A Pronto bútorápolót tehát szeretettel ajánlom bukótisztításra. A Schuberth cégre viszont már kicsit kisebb szeretettel gondolok. A C3-as bukóval alapvetően meg vagyok elégedve, de az árképzésük több mint idegesítő. Az, hogy 150 ezer forint az alapár, még hagyján. A minőséget meg kell fizetni, ezt elfogadom. Fejlesztési költségek, jó anyagok, kisebb széria, németországi gyártás, tudom is én, még mi. De hogy a láthatósági sárga szín felára húszezer forint legyen, már erősen a köcsögség-kategória. Hiszen nem a festék kerül ennyibe, hanem a festék, plusz hogy ilyen a színe.

Nem mondom, hogy kötelezővé kéne tenni az UV sárga bukósisakot, de tény, hogy egy láthatósági mellényes biciklist is százszor jobban látni. Szóval én utoljára a biztonságot sarcolnám, ha már le akarnám húzni a motorost. Hogy egy matricát (!) 17 ezer forintért adnak, az ő dolguk, de afféle jószolgálati küldetés lenne, hogy ezért a sárgáért inkább kevesebbet kérjenek, mint a többi színért. Főleg, hogy a prontós tisztításnál látszott a felső szellőző kapcsolója alatti résznél, hogy az egész, húszezer forintos szín egyetlen szezon alatt fakult egy teljes árnyalatot. Ha ménkü sok időm lenne, esküszöm, még pereskedni is volna kedvem.