Alakul a Virago, de nem biztos, hogy jól

2011.02.19. 07:24
120 hozzászólás

Az első dermesztő pillantás, extra leanderrel

Én is egy kretén vagyok. Miért kell nekem egy félkész motort nézegetni? Hagynám inkább alkotni a művészt.

Úúú…hhhhhh….

Khmhmhm, öhö… Ez most a permetezés és a Simson Schwalbe transzcendens kapcsolatára utal? – kérdeztem Pistikétől, amikor végre megláttam, miben mesterkedik. A múltkor már tisztáztuk, hogy a tank egy, illetve inkább másfél permetezőtartály, a kerék Honda, a gumi Harley, a faridom két VW bogár-sárhányóból készül. Kicsit olyan is volt, mint egy Indian, de most kiderült, hogy Pistike szerint túlságosan is. Hiába vágta meg precízen, ha hátralépett, és elkezdte a motorépítő hunyorgást, az istennek sem adta ki úgy, hogy szép legyen. Indian utánérzés, de nem is az a legnagyobb baj, hanem hogy rossz Indian-utánérzés. Úgyhogy fogta magát és elment egy barátjához, Ubulkához (nem a mi trollunk, ez egy másik Ubul), akitől megvette ezt a Schwalbe fart, amit most itt látok a motoron.

Egykarú első futóművel is szépen kiadná

Én a fejemet fogom – ez iszonyú. Dögös, formás patkányt képzeltem el, ez meg olyan, amivel a Bagi-Nacsa megy a Fábry Showba. Sipos közben megérkezik, hogy tovább hegessze valamelyik Ford furgonját, érzi, hogy a helyzet válságos és lelkesen magyarázni kezdi, mennyire csodálatosan kiadja, nézzem csak meg! Látom a vízszintes bordákat az oldalán? Lépjek csak hátrébb egy kicsit! Hunyorogjak erősebben! Na, nem látom?

A Schwalbe csomagtartója volt az egyetlen momentum, amiben egyetértettünk

Nem, a rosseb egye meg! Mindenhonnan egy rohadt Schwalbét látok, hogy az isten verné meg. A Schwalbével egyébként semmi bajom, a keleti blokk Vespája, elegáns, arányos, finom, talán még a Vespáknál is szebb. De mégiscsak egy átkozott 50 köbcentis robogó! Ez borzalmas. Ez szörnyű. Akárhonnan próbálkoznék, ennek nincs egy normális nézete!

-Te mondtad, hogy nem akarsz power cruisert.
-És ha valaki nem akar power cruisert, te azonnal ráraksz a motorjára egy fél Schwalbét?!

Pistike szerint így, a telóval már egész máshogy néz ki, mint egy Schwalbe

Pistike magyarázza, hogyan mennének benne a telók és hol, mennyit és hogyan vágna le róla, de persze csak úgy kísérletezésből nem vághat, mert az egész Schwalbe-kasztni kölcsönbe van nála. A lengőkar feletti rész tíz centivel rövidebb lesz, Na, kapcsolok egy derítővakut, hátha így kiadja… és tessék, íme egy Schwalbe, amihez odafogtak egy telót. Hát ez mindenhogy szar. Egyetlen pozitívuma, hogy senki sem vádolhatja Indian utánérzéssel. Muhaha.

Ha levesszük az egészet a vázról, rögtön kapunk egy szép formát. Ha visszarakjuk, azonnal előttünk áll egy rakás szerencsétlenség. Pistike szerint pont ellenkezőleg: egy ragadozó-szerűség rajzolódik ki. Hát, ha ilyen volna egy ragadozó, nap mint nap pukkadásig zabálhatná magát, mert egy ilyen ragadozótól egyetlen növényevő sem szarja össze magát az ijedtségtől.

Felállok egy ládára, hátha úgy jobbak az arányok

A tank makettje már elkészült, papundekliből van, réz vázzal, bent van egy fordított Marauder villa, ami annak köszönhető, hogy a bontó jelentős kínálatában ennek volt megfelelő hossza. Nekem úgy tűnik, kicsit magasra került a súlypont, de Pistike megnyugtat a colstokkal, hogy jóval alacsonyabb a permetezőtartály, mint ahol a tank volt. Én azt vetem ellene, hogy oké, de tömeghatás tekintetében túl sok anyag került magasra, és az építészet egyik alapszabálya, hogy a konstrukciók felfelé könnyülnek. Pistike szerint mindössze annyi a bajom, hogy a motor fel van polcolva – ha a földön állna, rögtön másképp látnám. Föl is állok egy dobozra, hunyorgok, rázom a bokrot, főnök, de nagy erőfeszítéssel kell benne hinni, hogy így egy fikarcnyival is jobb. Ráadásul Pistike azt magyarázza, hogy ha Schwalbe nélkül csak így ott van a permetező, mint tank, az nem kapcsolódik össze semmivel, a vonalak nem tartanak sehonnan sehová. Na ja, mondom erre én, így meg összekapcsolódnak egy Schwalbe hátuljával, köszi.

Érdemes megnézni a villával is

Legszívesebben zokognék, miközben arra gondolok, nem volna szabad Pistike jelenlétében kárognom, hiszen milyen már az, amikor II. Gyula pápa állandóan Michelangelo vérét szívja, hogy Buonarottikám, hát ez borzasztó, hogy néz már ki az úristen? Miért nincs hosszabb szakálla? Ádámnak nem lehetne egy kicsit kockásabb a hasa? Egyértelmű, hogy így nem lehet alkotni. Michelangelo sem engedte be a pápát a munka négy éve alatt, igaz, ő a firenzei segédfestőket is elkergette, mert nem bírta, ha körülötte sertepertélnek, Pistikének meg ott van a Sipos, a világ egyik legsúlyosabb szófosója. Tehát hagynom kell Pistikét, találja ki maga, egyébként is mintha utalt volna rá, hogy ebben a Schwalbe-farban már ő sem olyan biztos. Hát igen, ilyen egy alkotási folyamat. Vér, verejték, könnyek, csapásokat kapunk, csapásokat adunk. Pozitív hullámokra van szükség, azokat kell küldeni, és akkor majd mindenki meglátja: kiadja az!