Gulyás, Lovas nem motoros?

2011.02.22. 14:32
28 hozzászólás


Nagyobb térképre váltás

A Pest megyei tízes számú választókerület tizenhat települést foglal magába: Budajenő, Budakeszi, Nagykovácsi, Páty, Perbál, Pilisborosjenő, Piliscsaba, Pilisjászfalu, Pilisszántó, Pilisszentiván, Pilisvörösvár, Remeteszőlős, Solymár, Telki, Tinnye és Üröm tartoznak ide. Igen, ezek azok a falvak, melyek lakosságának döntő többsége Budapestre jár ingázni, akárcsak Bende Tibby és én.

Szerencsére mi nem csúcsidőben megyünk dolgozni, mert az maga a fekete pokol. Gyök kettővel vánszorgó fémlavina araszol olyankor a főváros felé, megfeszült sofőrökkel, autónként egy, ritkán két vagy több emberrel. Ha a végtelen kolonnában álló autóknak csak az ötödét ki lehetne váltani fürge, B kategóriás jogosítvánnyal vezethető motorkával, akkor csak úgy hullanának az egy csapásra leütött Musca domesticák.

Merthogy csökkenne a dugó a fővárosba vezető utakon, ezáltal persze a menetidő rövidebb, a környezetterhelés pedig lényegesen kisebb lenne. Budapesten enyhülne a parkolóhely-nyomor, és az okos motorosok értelmesen tölthetnék el a felszabadult időt. (Ha pesszimistán csak napi fél óra megtakarítással számolunk, az havonta tíz, a szabadidőnek, családnak, pihenésnek megnyert órát jelent).

 

Szóval a B125 kezdeményezést mintha csak a tízes választókörzet egyik legsúlyosabb problémájára szabták volna.

Sajnos azonban úgy látszik, hogy ezt a körzet szó szoros értelemben vett nagyhangú képviselője, Gulyás Dénes operaénekes nem így gondolja. Vagy ha így gondolja, akkor sem hallatja csodaszép hangját ez ügyben.

Tibby ugyanis villanylevelet írt neki, és titkárának, Lovas Andrásnak, pontosan egy hete. Választ sajnos nem kaptunk, úgyhogy Gulyás Dénes tenorját csak felvételről hallgatjuk, ahogy vágyakozik egy nő után.

 

Pont úgy, ahogy mi vágyakozunk B125 támogatók után a Parlamentből. 

 

 

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.


B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.