Így űzik el a motorosokat

2011.11.02. 18:45
41 hozzászólás


Miért van az, hogy a filmesek közt alig akad, aki el tudja dönteni, milyen motoros jelenethez, milyen előre felvett hang illik, és mi az amit tilos alákeverni. Azt még megértjük, ha nem motorgyár a produkció főszponzora, nem érdemes bemikrofonozott motorokkal felvenni az üldözési jelenetet. Amikor viszont egy nagy, egyhengeres négyüteműhöz társítanak kétütemű vinnyogást, az azért már a mi toleráns fülünknek is erős.

Nálunk most az Öld meg Rómeót! autós-motoros jelenete a mélypont. Ez az, amelyben az eredetileg jellegzetesen hörgő, bő kétszáz kilós Triumph Tigerrel akkorákat ugratnak, hogy simán befér alá az operatőr, a hangmérnök és a rendező, majd szélsebesen távozik a képből egy soros négyhengeres sportmotor üvöltésével.

Ehhez képest a Cobra 11 Honda Dominatorral elkövetett effektmerénylete már csak laza oldalvágás a Samir Gerkhanon felnőtt nézők felé. Sajnos a sor órákig folytatható, és tartunk tőle, hogy valahol a világon ezekben a percekben is döntenek egy újabb motorhang-gyalázásról. Úgy olcsóbb, egyszerűbb, különben is, lejárt a kaszkadőr munkaideje, hát akkor ne vesződjünk srácok, vágjuk be megint azt a múltkorit, végül is motor-motor, nem?

Szerencsére akad ellenpélda is. Ki ne ábrándozna néha arról, hogy ott ül a sebességrekorder Burt Munrot alakító Anthony Hopkins mögött, amikor A leggyorsabb Indian-ban egy saját hangján megszólaló Scouttal versenyez a tengerparton. Így mindjárt más.