Szerelmesen rezgő hűtőbordák

2011.11.30. 06:16
44 hozzászólás

Tökéletesen eltalált színek, hibátlan forma és szerelmes gépészkedés: az Ossa Copa 250 CRD az év egyik legszexisebb café racere. A spanyol építésű motor páratlan egyszerűségű, benne van minden, ami egy mediterrán ton up boynak kellhet.

Az 1979-es, sportos utcai motor már gyári állapotban sem volt rossz. Az Ossa rengeteg versenysikert tudhat magáénak terep és triálversenyeken – a pörgős kétütemű motorjuk a hetvenes évek végének egyik legerősebb negyedliterese volt.

A CRD eddig négyütemű motorokat épített. Kedvelik a sötét színeket és hívei a felesleges alkatrészek eltávolításának. A Copát is lepucolták, de a komor külső helyett vidám, fehér-zöld fényezést választottak.

Az áramellátás maradt az eredeti 12 voltos, igaz pár vezeték leugrott. A Dell'Orto karbi helyett 38-as torkú Mikunit tettek fel – biztos, hogy kicsit még izmosabb lett a pörgős egyhengeres. A Phantom rezonátor izgalmasan tekeredik be a váz alá – érdemes megnézni annak a csöveit is, hisz a gyári sem volt gyenge, de ebbe plusz merevítéseket szereltek. A műszert a Motogadget kínálatából választották.

A villa eredeti, HFS Betor, igaz, keményebb rugókat kapott. A gyári kerekeket lecserélték, helyükre 18-as, küllős, alumínium felniket illesztettek. Az első fék négykulcsos versenydob, azon túl, hogy szemre is szép, feltehetőleg gond nélkül megfogja könnyűcske motort.

A tank és a faridom eredetileg Yamahához készült utángyártott alkatrész, de kis munkával nagyon jól illeszkedik a spanyol café racerre. A CRD munkája nem csak a jó ízlésre példa, hanem arra is, hogy a közepesen értéktelennek tartott youngtimerek ugyanúgy lehetnek alapjai gerinczsibbasztóan gusztusos motoroknak. 

crd ossa from kris g on Vimeo.