Gazdaságos motorépítés? Van ilyen!

2012.04.03. 12:55
31 hozzászólás
Végre valami érdekes: egy Marczinkó Tamás építette VZR 1800. Fényezés: Koros Sándor

A tavalyi, Millenárison rendezett Magyar Motorépítő Bajnoksághoz képest idén új helyszínen, a Hungexpón nézhettük meg a felhozatalt. Hogy hol jobb épített motorokat nézegetni, egy sportcsarnokban, valami kulturális mellékintézményben, avagy vásárközpontban, arról megoszlanak a vélemények. Szerintem baj nincs a Hungexpóval, főleg, hogy egy kombinált jeggyel, 3000 forintért meg lehetett nézni öt kiállítást: tetoválóexpo, épített autók és motorok, Carstyling, Budapest motorfesztivál és egy gymkhana magyar bajnoki futam.

Jól áll a matt fehér a hot rodnak

Az EMAT pozitívuma, hogy itt nem puffogtatott mindenki kényszeresen edzőtermi technót minél hangosabban, a tömeg is kisebb volt. Kicsit lehetne még csiszolni a világításon; szép, hogy odakúrnak a mennyezetre néhány reflektort, de kiállításra a nézésen kívül fotózni járnak az emberek, így viszont folyamatosan mozognak a látogatók árnyékai a motorokon. A kiállítás kiállítói pozitívuma, hogy a profizmusukban néha kissé unalmas nagy műhelyek Harleyjai mellett egyre több olcsón beszerezhető, régi japán és magyar motorból is szép dolgokat hoztak össze az amatőrök.

Board tracker stílusú építés, ősei az ovális fapályákon versenyeztek Amerikában, átlag napi egy versenyzőhalállal.

Az EMAT 2012 eredményei

Kategóriák, díjak

Freestyle 1.: Gigamachine Choppers, Gigarucker
Freestyle 2.: XXL Pavol Faragula, Csehország, Honda CB 750
Freestyle 3.: Marózus Custom, Harley-Davidson 883

Honda CB 750 Café Racer 1980-ból, Farkas Csongor átalakításában

Old school 1.: Gozi Custom, Pannonia
Old school 2.: Radical-Garage, Triumph Bonneville
Old school 3.: Nogg Design, Kawasaki KZ 440 LTD

Rigó Zoltán Pannoniája a dragster kategóriában indult

Harley 1.: King Machine Choppers, Harley-Davidson Sportster 1200
Harley 2.: Gigamachine Choppers, Aluracer
Harley 3.: Monster Custom, Harley-Davidson Softail

Görbe Sanyi Triumphja elegáns: idehaza még nem nagyon építettek ilyenből bobbert


Best streetfigter (Legjobb streetfighter): Dihen Sándor, Suzuki GSXR 1100
Best dragster (Legjobb dragster): Kecskeméti Főiskola (GAMF), Megameter 2.
Best moped (Legjobb 125cm3-ig): Jenei Róbert, Simson Schwalbe
Best trike (Legjobb trike): Gyökér András, Ford 2,8 Scorpio

Passzol a réz a feketéhez


Különdíjak: 

Best hand work (Legjobb kézimunka): Marózus Custom: Suzuki VZR 1800
Best painture (Legjobb fényezés): Radical-Garage, Triumph Bonneville
Best foreign custom (Legjobb külföldi építés): XXL Pavol Faragula, Csehország, Honda CB 750

Egyedi lábtartók

Best domestic (Legjobb hazai építés): Gigamachine Choppers, Gigarucker
Best east block (Legjobb szocreál): Dr. Harmath Kadosa, Pannonia
Best of Show (legmagasabb pontszám – közönségdíj): King Machine Choppers, Harley-Davidson

Gyerekek öröme a tekerhető pedálos custom bringa, ugyancsak a Kern és Kern építménye

Autók: 

Hot Rod: Juhász Róbert, 38-as Ford
Custom: Juhász Róbert, Chevy 49
Street Rod: Chris, Teasers CC Ausztria
Best of Show: (legmagasabb pontszám – közönségdíj): AS Garage, Wartburg 

A freestyle kategóriában talicskával is lehetett nevezni, ez Kern Péter műve

Kattintsanak ide, méretes galéria nyílik!