2013.08.21. 17:23

Az Indian az Egyesült Államok legrégibb motormárkája, tekintélyes múltra tekint vissza, jelene azonban korántsem mondható sikeresnek. Időről időre feltámadnak, és egy nagy durranással próbálnak rárontani az örök rivális Harley-Davidsonra, de fellángolásaikat általában hosszabb csend követi.

A márkát 2011-ben felvásárolta a Polaris, ez pedig új lendületet adott, a fejlesztések immár valóban bizakodásra adtak okot. Először - hetven év után - egy teljesen új, modern blokkot mutattak be, majd titokzatoskodva készítették elő a terepet legújabb modelljük, a Chief számára. És hogy kinek igyekeztek a reklámhadjárat során oda-odaszúrni? Persze, hogy a Harley-nak.

Az alábbi rövid reklám még a Chief augusztus eleji bemutatása előtt készült, és elsőre akár a Harley-Davidson ellenkampányának is gondolhatnánk. Egy férfi benyit a garázsba, és nekilát, hogy gondosan letakarítsa Harley-ját: a henger hűtőbordáit fogkefével, a krómokat fültisztítóval pucolja fényesre, majd jön a csattanó. Nem is lőnénk le a poént, inkább nézzék meg:

A humort persze értik a Harley-nál is: „Ismerjük a Polaris terveit az Indiannel, értékeljük munkájukat, amelyet az elmúlt 15 évben a motorgyártásba fektettek. Kár, hogy az értékesítési számaik ilyen alacsonyak" - nyilatkozta a márka szóvivője még júniusban, válaszként az Indian nagyratörő terveire.

A Chiefet a Sturgis Motorcycle Rallyn mutatta be az Indian, rögtön három kivitelben is. Ígéretük szerint véget vetnek a nagy rivális egyeduralmának, és újra választási lehetőséget nyújtanak az amerikai motorpiacon. A 140 egyesült államokbeli kereskedés mellett világszerte további 70 partnerük forgalmazhatja majd a Classic, Vintage és Chieftain modelleket, melyek ára 18999 és 22999 dollár közt változik, a legolcsóbb kivitel is drágább tehát négymillió forintnál.