2014.01.01. 14:13
7 hozzászólás

Érdekes lenne tudni, hogy a Vespa tulajdonosának mi villanhatott át az agyán, amikor kitalálta, hogy porig ülteti robogóját. A kivitelezés egyébként a motorkerékpároknál is meglepően népszerű rat tuningirányzatot követi, feladva mindenféle, kényelemre vonatkozó igényt. Bár az alacsony motoron akár hárman is elférnek egyszerre, aligha lehet néhány percnél tovább elviselni ezt a pozíciót.

Valójában a kényelmetlen utazás még csupán a kisebb gond: biztonságosnak a legnagyobb jóindulattal sem nevezhetjük az indonéz forgalomban cikázó Vespát. Nemcsak az úthibák okozhatnak meleg pillanatokat a motorosnak és utasainak, de a sávot váltó autósok többségének nagyon könnyen a holtterébe kerülhet az alacsony jármű. A veszélyt ráadásul még azzal is fokozzák, hogy a motoron utazó három emberből csak egy visel bukósisakot.

Indonéziában egyébként nagy divatja van a Vespák átalakításának, érdemes végiggörgetni a Daily Mail galériáját is a témában. Maga a robogó ugyanis viszonylag olcsó alternatívát kínál a mindennapi közlekedésre, sokakban pedig rajongást is kivált. Ők pedig nem óvatoskodnak az átalakításokkal, így négyméteres Vespától, háromkerekű, vagy éppen oldalkocsis kiviteleken át egészen a fedett változatokig mindent láthatunk. A szigetvilágban ugyanakkor nem ez az egyetlen furcsaság. Ide kattintva Koncz János nagyképes cikkét olvashatja el Bali szigetéről.