Megint forradalom - itt az indiai Harley

2014.09.23. 16:41

IMG 3104
A légszűrőházon a legfontosabb információk

Hivatalosan is bemutatták a magyar sajtónak a legújabb és egyben legkisebb Harley-Davidson modellt, a Streetet. Amit midenki csak indiai Harley-ként emleget, de nem teljesen joggal, hiszen az észak-amerikai piacra Kansasben készülnek a hétötvenesek és ötszázasok. A világ minden tájára viszont tényleg a H-D indiai gyárából, Bawalból szállítják őket, így a magyar piacra is ezek érkeznek – pontosabban hozzánk csak a Street 750 jön.

IMG 3019
Képeken már mindenki látta, de a hivatalos leleplezésig letakarva maradt

A blokk a már 2001-ben bemutatott V-rod motorjának a kistestvére, így ez is büszkén viselheti a Revolution nevet.  A hétötvenes, hatvan fokos hengerszögű, folyadékhűtésű vékettes 53 lóerőt és 64,9 Nm nyomatékot tud, az ötszázasról nem sokat tudni - a fene tudja miért, de sehol nem találtam teljesítmény adatokat. Mindegy is, úgysem lehet nálunk kapni, megvagyunk az infó nélkül.

output NGuSyc.gif

Rapkay Zoli, a H-D Budapest szervizvezetője nagyon lelkesen beszélt a motorról, ami az ő pozíciójában nem meglepő. Hamarosan mi is kipróbálhatjuk a motort, most azonban csak tapogatni, méregetni, meg üléspozíciót próbálni lehetett. Ha tényleg annyira jó vezetni a motort, mint ahogy Zoli áradozott róla, hiba volt csak statikusan megmutatni, mert így az ember tényleg csak a látvány alapján mond véleményt.

IMG 3090
Ilyen alkatrészeknek nem szabadna szem előtt lenniük. Már ha egyáltalán, ugye, hát még egy ilyen motoron

A Trafiq-ban nem tudtak olyan félhomályt csinálni, hogy az ember kritikusan vizslató szeme ne szúrta volna ki az utóbbi idők leggagyibb részleteit a motoron. A lábtartó vázát, mint ha egy kazánlemezből vágták volna ki és hajlították volna formára, a fékpedált (szintén kazánlemez) olyan hegesztési varrattal rögzítették a tengelyére, hogy az még nekem is ciki lenne. A tank előtt kábelrengeteg és csatlakozó-dzsungel, a kormánykiflik felülete a Riga-mopedek öntvényét idézi fel.

IMG 3100
Ez például egy kimondottan költséges és szép részlet: a már festett felnire forgácsolját rá a díszítő csíkot

Érthetetlen részletek, mert közben a blokk minden alkatrésze gyönyörű, a felnik peremén a fényezés után mart díszítő elem, a légszűrődoboz felirata és díszítése is csinos, a hűtőtakaró és a hátsó idom körüli műanyagok is jó minőségűnek tűnnek. Persze, erre egy igazi Harley-rajongók csípőből tüzelve mondják, hogy ember, ezek a nem szép alkatrészek csak ideiglenesen vannak rajta, mindenki lecseréli valami custom-cuccra. Így biztos. Mindenesetre a Company-nál nem bíznak semmit a véletlenre, még piacra sem került a motor, de már több, saját átépítést bemutattak, méghozzá nagyon pofás darabokat faragtak a kis Harley-ból. Itt a videó, mindenki kiválaszthatja a neki legjobban tetszőt.

Én egész este nem tudtam szabadulni a gondolattól, hogy a Harley most tart ott, ahol a japánok úgy harminc éve. Persze, ebben most semmiféle negatív vagy pozitív felhang nincs, pusztán ténymegállapítás. A nyolcvanas évek elején pontosan ilyen méretű, jellegű csoppereket szállítottak Amerikába. Éppen a Harley miatt vezettek be akkoriban olyan védővámokat, amik a hétszáz köbcentinél nagyobb motorokat sújtották. Ekkortájt  jelent meg a Suzuki VS700 Intruder, Honda VT700 Shadow, a Kawasaki VN 700 Vulcan, ezek mind vékettes, folyadékhűtésű kis csopperek/krúzerek voltak, kimondottan az amerikai piacra hétszázasítva. Ezek a világ más piacain hétötvenesek voltak.A Harley-t nem védővámok, hanem a piacok működése késztette, hogy kifejlessze ezeket a „kis” motorokat, amik méretben és árban is a 883 Sportster alá kerülnek.

Suzuki VS 700GL Intruder katalógus
Suzuki VS 700 Intruder

Nagyon kíváncsi vagyok, milyen a Street az utcán. Ha rajta ülök, úgysem látom a lábtartót, a tank takarja a kábeleket is, csak az számít, milyen motorozni vele. A jégen csapató vagányokat elnézve jó lehet. Vagy csak ez is a tökéletesen működő Harley-marketing által keltett illúzió? Meglátjuk.