Nincs ki a négy kereke!

2014.10.01. 12:46
0 hozzászólás

tricity_1.jpg 

Tíz éve simán elment volna egy sci-fi filmbe, és szinte biztos, hogy aki ezt lerajzolta, nem a klasszikus Vespánál kereste az ihletet.

Persze nem mondom, hogy becsukta a szemét, amikor megjelent a Piaggio MP3, de az igazság az, hogy a Yamaha Tricity futóműve más megoldású és az egész felépítmény sokkal kisebb - főleg keskenyebb - mert itt abszolúte cél volt, hogy a normális robogószélesség megmaradjon.

tricity_2.jpgMert városi jármű. A koncepció az, hogy aki nem rutinos, nem érzi, nem szereti a két kereket, az is biztonságosnak és stabilnak érezze. Azt már csak én teszem hozzá, hogy aki meg rutinos, nagyon mókásnak fogja tartani.

 

Az első benyomásom az, hogy nem érezhető, hogy három kerekű, csak az, hogy nagyon stabil és nagyon jól fordul. Nem, nem trike ez, nem áll meg a lábán, ugyanúgy viselkedik, mint egy robogó, de ilyen robogó kétkerekűben nincs.

Van persze hátránya is, a szigorú városi szálfa üléshelyzet, de hát ez egy városi motor.

tricity_3.jpg

125 köbcenti, 11 lóerő, kis fogyasztás, teljes értékű műszerfal, szélvédelem, UBS kombifék, ilyesmiket tud. Halványan lassabb, mint egy szokásos 125-ös, de elégnek tűnik.

Lehet egy kerékkel több? Teszt hamarosan.