Steak és extravagáns motorbuzéria

Megnyílt a Route42

2016.04.21. 08:49

Nem titok, mindig is motorversenyző akartam lenni, viszont aki ismer, esetleg látott már élőben, pontosan tudja, nagyjából úgy mutatnék egy Talmácsi-féle százhuszonötös Grand Prix motoron, mint a Fővárosi Nagycirkusz gyakorlatozó medvéje.

Múlt pénteken mégis egy olyan megnyitó rendezvényen kortyolgattam sört, ahol kishíján Talmácsival beszéltem egy közös sajtótájékoztatón, így ha motoron nem is, verbálisan majdnem teljesült álmaim netovábbja, mert Faubel után mégiscsak magasztos lett volna.

De szerencsére azt is tudják rólam, hogy közönség előtt jelentős lámpaláznak örvendek, ezért maradhattam a hátsó sorban, és figyeltem a világbajnokot, ki egy olyan valamiről – szándékosan nem használom a projekt szót – beszélt, melynek közvetett módon én is részese vagyok, nagyjából mint tartalomfelelős, ez pedig nem más, mint a Route42.

Hogy mi a Route42?

Alapvetően egy motorokat exkluzív környezetben bemutató, garázsként működő csoportosulás, amely mellett helyet kap még a budapesti BANG & OLUFSEN márkaképviselet, valamint egy kreatív alkotótér, mely adott esetben Startup vállalkozásoknak is biztosítana helyet. A három szakterületre osztott tér pedig a Hygge (ejtsd: heu-gah) nevet kapta, mely a B&O dán bölcsőjének értelmezésében nagyjából annyit jelent, mint buddhistáknak a nirvána. Az élet tökéletlenségének tökéletessége, melyet nem kell túlbonyolítani, egyszerűen csak élvezni.

A Hygge egyik legmenőbb része a két high-end kiállítótéren túl a gigantikus méretben megépített, dán szerszámoskamrára emlékeztető, elszeparált tér, amely a kreatív gondolkodókon túl akár művészeti kiállításoknak, filmvetítésnek is otthont adhatna.

Ennek megálmodója Berecz Tamás belsőépítész és Regős Dániel üzletvezető volt, aki a legelső szög beverésétől az utolsó felmosásig gyakorlatilag levezényelte a helyszíni művezetést, jobbkezével, Virger Imrével.

A motorépítő műhely és Budapesten eddig egyedülálló motoros-közösségi tér megálmodója egyébként a hely tulajdonosa, Kútvölgyi Pál, aki az utóbbi néhány évben alaposan felpattant a vintage, cafe racer, tracker vonalon mozgó motorépítési tengelyre, és építtetett hazánk legendás motorépítőjével, Sapkával, előbb egy Cafe Racer BMW-t, majd egy flat tracker BSA-t.

A két elképesztően gyönyörű motor után döntött úgy, hogy az új, nagyobb helyre költöző B&O üzlet mellett bőven elférne egy motorosok számára fenntartott metszéspont, motorokkal, kiegészítőkkel, felszereléssel, és társasági élettel.

Ezen a ponton, felkérte előbb Sapkát a leendő motorok megalkotására, majd csatlakozott a bandához Talmácsi Gábor, akinek jövőbeni szerepe a frissen elkészült motorok tesztelése, adott esetben finomhangolása lesz – a motorozhatóság érdekeit szem előtt tartva.

Az üzlet egyébként továbbra is forgalmazza a francia luxusterméknek számító Ruby bukósisakokat, ahogy tette eddig is. Az exkluzív tárgyak terén azonban bővítette a kínálatot, és népszerű – egykor Totalcar újságíró, későbbi Malackaraj alapító – Péter Anna művei koronaékszerként díszítik a teret, legyen szó turbófeltöltőből kreált gyertyatartóról, félbevágott, Saab blokkból készült tükörről, vagy egy csónakcsillárról, hogy a motoros body-kat már ne is említsük.

Az együttesen tíz percet igénybe vevő megnyitóbeszédek után pedig laza hangulatú eszem-iszom, dínomdánom vette kezdetét. Mészár Steak-es Gál Józsi és csapata pedig annyi húst sütött két óra alatt, hogy az argentin pampák parlagon maradtak, én pedig tülekedés helyett megragadtam inkább még két sört, és támasztottam tovább a kültéri pultot.

Akkori állapotomban ugyan nehezen fogalmaztam volna meg hasonló, modoros gondolatokat, de az este pikantériáját talán mégis az a kollektív motorbuzéria adta, amellyel a jelenlévő vendégek módszeresen körbejárták újra és újra a kiállított járműveket.

És ha tudatosan nem is, mégis sikerült két meglepetésmotorral elérni azt, amelyről ennek a rendezvénynek szólnia kellett, azon túl, hogy egy üzletmegnyitóról beszélünk. Sapka volt annyira jófej, hogy elhozta a Time Machine-t, amellyel 2007-ben megnyerte a motorépítő Európa Bajnokságot. Talmácsi Gábor pedig szintén volt akkora formátum, hogy beállította a kirakatba azt a motort, amellyel ugyancsak 2007-ben, világbajnok lett. Ha egyszerűen kell megfogalmaznom: a magyar motoros történelem, és motorsport szempontjából két legfontosabb motort csodálhatta mindenki, miközben a város legjobb véres steakjéből falatozott. Mi ez, ha nem csoportos szex benzinvérű fetisiszták számára?

A Route42 egyébként hétfő óta szabadon látogatható, a pesti Dunaparton a Fővámtérnél a Bálnában, a főbejárattól balra találják.