Van pár falba térdelős kanyar

2016.11.21. 16:41
9 hozzászólás

A hétvégén a nagymenők nem a tévé előtt ültek, hanem a 62. (motorosoknak 50.) Macau GP-n verették. Ha nem lenne meg: a Macau GP egy nagyvárosi Man TT, ahová a Man TT és az ír utcai versenyek sztárjait hívják - akik közül sokan távol maradnak, arra hivatkozva, hogy ez még nekik is túl veszélyes. A Macau GP lényege benne van ebben a képben:

A 2013-as Macau GP: Ian Hutchinson megy elöl, mögötte Michael Rutter
A 2013-as Macau GP: Ian Hutchinson megy elöl, mögötte Michael Rutter

A Macau GP meghívásos verseny, ráadásul minden meghívott vendég is egyben, közös repülőn utaznak ki, ugyanabban a hotelben laknak, és ezeket a költségeiket a szervezők fizetik. Pont ezek miatt a versenyzőknek ez elég komoly bulifaktor, de mielőtt nagyon elkezdenénk jutalomútról beszélni, nézzük meg ismét a fenti képet. Hát ki a tökömnek jutalom, hogy betonfalba térdelve megy hármas telin, bukótérmentes helyeken?

Az idei 28 induló nemzetisége elég unalmas eloszlást mutat: 18 angol, 4 ír és egy-egy osztrák, német, amerikai, cseh, portugál és dél-afrikai állt rajthoz. A győzelmet idén Peter Hickman szerezte meg egy BMW S 1000 RR-rel (eredetileg Kawasaki ZX-10R-írtam, tévedtem) - ez volt egyébként élete második Macau GP-je. Fekszik neki a pálya, az elsőt is behúzta.

A 29 éves fiatalember egyébként a Brit Superbike Bajnokságban megy, az első futamgyőzelmét 2014-ben, a legendás ugratójáról ismert Cadwell parkban szerezte meg.

Utcai versenyen először 2015-ben debütált, az Ulster GP-n, majd még abban az évben a Man TT-n is megmutatta magát, azóta is ő minden idők leggyorsabb újonca. A vérében van, az apja, Dave Hickman is nyert már a TT-n.

A Macau GP második és harmadik helyét is BMW-k szerezték meg, Michael Rutter és Martin Jessoppal a nyeregben, Jessopp futotta amúgy a leggyorsabb kört. Tavaly egyébként nagyon hasonlóan nézett ki a dobogó, akkor Hickman-Jessopp-Rutter volt a sorrend.

A Man TT legnagyobb sztárja, John McGuiness a hetedik lett a CBR1000RR-rel - apró érdekesség, állítólag azért nem vonul vissza a versenyzéstől, mert annyira bízik az új Fireblade-ben, hogy bánná, ha nem adna neki egy esélyt.

Ian Hutschinson és a BMW-je (amit egyszer bemutattunk, nemrég pedig ki is próbáltunk) a nyolcadik lett. A szokásos Kawasaki-BMW-Honda-Yamaha merítésen kívül néhányan elég merész motort választottak a versenyre. A mezőny egyetlen amerikaija, Mark Miller egy EBR 1190 RS-sel ment végig, és a 15. helyen ért célba, a portugál Andre Pires pedig merészen egy Bimota BB3-mal rajtolt. Neki annyira nem adta ki, ő volt az utolsó, aki célba is ért.

Eredmények itt.