2017.02.25. 19:19

Bár sosem gondoltam volna, hogy majd a mangalica-tepertős stand (ahol életem legdrágább zsíros kenyerét ettem, igaz 500 forintért olyan fél karéjt adtak, ami kitesz máshol egy egészet, és volt rajta minden gazdagon) közelében találok majd egy érdekes magyar fejlesztést, ami épp a vastag hájréteg hőszigetelő hatását hivatott pótolni.

Nagyon menő cucc a Moto Hotwear, az embert már ránézésre is a vadászpilóták túlnyomásos, hűtött-fűtött, vérkeringést felfújódó párnák és hurkák segítségével szabályozó ruhájának és egy elfáradt pizsama szerelemgyerekére emlékeztet. De emlékeztet másra is, a Thermoflash nevű, szintén magyar aláöltözőre. Az most nem derült ki, hogy pontosan hogyan is viszonyul egymáshoz a két termék, mindenesetre a működési elv ugyanaz: folyadékhűtéses jármű (motorkerékpár, quad, motorosszán, targonca, akármi) vízkörére kell kötni a hőcserélőt, majd a vezérlőegységen beállítani a kívánt hőfokot, és az üzemmeleg jármű hulladékhője máris fűti testünket.

Egyértelműen nem lesz a kocamotorosok alapfelszerelése, egy komplett overál-vezérlő-hőcserélő szett 300 ezer forint. Aki csak néha ül motorra, motorosszánra, annak egyértelműen felesleges, de van olyan munkakör/hobbi, ahol jó dolog, ha az elektromos rendszer terhelése nélkül lehet tavaszias körülményeket teremteni. A Moto Hotwear természetesen nem ruha, ezt a meglévő cucc alá kell venni.

Ha már ruha: egyre könnyebb bárki ízlésének és pénztárcájának megfelelő, jól látható ruhát találni. A papírcetlikre filctollal felfirkált árcédulákkal kommunikáló standokon is találni láthatósági sárga kesztyűket, és akkor sem kell lemondani a neon sárga ruhák előnyeiről, ha valaki csak bőrbe hajlandó bújni. Természetesen minden ruházatot árusító cégnek van külön láthatósági mellénye, a sisak gyártóknak rikító színű fényezésű sisakja. Motoron jó érzés tudni, hogy nem csak mi látunk a sötétben, de minket, a gépkocsiknál sokkal kisebb vizuális ingert jelentő motorosokat is hamarabb észreveszik a forgalomban.

Aki meg a Loud pipes save lives ősi motoros mondás mentén esküszik a biztonságra (miszerint a hangos kipufogó hamarabb észlelhetővé teszi a motorost, így mentve meg sokak életét), az a Remusnál látott, európai jóváhagyással is bíró, utólagosan felszerelhető végdobban is gondolkozhat. Az elektromosan vezérelhető csappantyú segítségével az egészen halktól az öblös bubogásig terjedő skálán választhat az ember. Egy gombnyomás elég, és máris lehet variálni a tompítás mértékét. A kiállított metszeten jól mutatott a rendszer, kíváncsi vagyok, élőben mit tud, mert a kipufogóba beütött E-jel sokak számára lehet jó megoldás, hiszen így még egy külföldi túrán sem fog ugrani a forgalmi, ha megállít a kipufogó átalakítását firtató rendőr.