2017.02.27. 10:11
13 hozzászólás

Már volt gyorsjelentés a Budapest Motor Fesztivál épített motorjairól, de szerencsére nagyon másokon akadt meg a szemünk, és mint kiderült, más a véleményünk is a dolgokról. Volt pár pályamű, ami mellett képzett sommelier-ként cuppogtam és csettintgettem, és hát egyik-másik mellett, ha már maradunk a boros hasonlatnál, legszívesebben a löttyöt padlóra öntve lőrét kiabáltam volna. A borokhoz mondjuk nagyon nem értek, de épített motort láttam már párat közelről.

Nagyon örültem a robogóknak, volt pár igazán tarkónvágósan jó építés. Több dolgot is szeretek ebben a kategóriában: egyrészről gazdaságossági szempontból tökéletesen értelmetlen műfaj. Soha a büdös életben nem lehet visszakapni a beleölt munkát és pénzt, ezt az ember már akkor világosan tudhatja, amikor az első szerszámot kézbe veszi.

Itt mindent a maga örömére csinál mindenki, és pont ettől vidám a dolog. Aztán az is izgalmassá teszi, hogy nem igazán veszi senki komolyan a kategóriát, meg ugye az alapanyagul szolgáló motorka is olcsó, egészen kreatív és mókás dolgok is születnek.

Nagymotoroknál nem estem hanyatt semmitől, de azért sok olyan motor volt, aminél meg kellett állapítanom: kéne, de legalábbis bárhol meglátnám az utcán, ütne, mint Mike Tyson. Imádtam a kis Shadow-ból épített gépeket, nagyon mutatósra sikerültek, pedig ezeknek még az eredeti felállásban is zavaróan kicsinek tűnik a blokkja. De megtalálták az arányokat, az összkép rendben volt.

El kell ismerni, a Mokkáék által épített bálnaidomos CX500 az egyik legszebb trágyapumpa, mert elég sokat takar az idom a szerintem rút blokkból, meg az eredeti arányokat is jótékonyan palástolja az alumínium lemezekből formált burkolat. Csak engem mérhetetlenül zavart, hogy ezt a poént már többen is elsütötték az utóbbi években, számos márkából csináltak már ilyen ötvenes évekbeli versenymotorokat idéző építést. Az a baj, ha valami ennyire markáns alapötletet dolgoz fel valaki, akkor sokan fogják majd kiabálni: na, ez is csak másolni képes.

Ha Dunát nem is lehet rekeszteni minden évben a magyar kusztom-ipar újdonságaiból, akkor is jó látni, hogy vannak, akik kézbe veszik a szerszámokat, és saját elképzeléseik szerint alakítják a motorjaikat. Mindegy, hogy filléres Babettát vagy drága Harley-t faragnak, csak csinálják, mindig élvezem, ha elveszhetek a kreatív részletekben.