Az ára alapján kamunak kéne lennie

Teszt: Adrenaline kevlár farmer

2017.07.25. 09:50
Az elmúlt években úgy alakult, hogy utcán szinte kizárólag motoros farmerben motorozom. Egyszer vettem egyet, és az hatalmas szar volt, de szívesebben hordtam, mint bármi mást. Aztán vettem még egyet, ami ha lehet, még hatalmasabb szar volt, annyiban tudott többet, hogy a slicc gombjai nem pattantak bele az első brúzolásnál a fajanszba. Ezek után adta magát, hogy vegyek egy normálisat is.

Igazából Motorpartsshop Zsolti melegítette rám, azzal a szöveggel, hogy valódi kevlárfarmer, de olyan áron, mintha kamu lenne. A kamu alatt arra gondolt, hogy hiába hívják a motoros farmereket összefoglaló néven kevlárfarmernek, olyan hatvan rugónál kezdődnek azok, amikben tényleg van kevlár, vagy valami más, nehezen szakadó csodaanyag. Ez viszont harminc rugó, éppen mint egy ruházati boltban vett márkás farmer.

A korábbi motoros farmereimet hiába vettem kevlárosnak, amelyik a féltérden fotózástól kiszakadt, vagy amelyiknek (a slicckatapultnak) az anyaga konkrétan eltűnt bizonyos helyekről, azok egészen biztosan nem láttak kevlárt.

Mivel nem vagyok anyagelemző-labor, csak a szememre hagyatkozhatom: a belső oldalon a sárgás szövet határozottan kevlárnak néz ki, illetve szintén biztató, hogy a térdtől felfelé van egy hálós belső nadrág - ez azért nagyon fontos, mert a kevlár jól bírja a kopást, de egy jobb csúszásnál a termelődő hő simán lepörköli a combot, ettől választ el valamennyire ez a betét. Ha ilyen nincs, akkor az a szövet biztosan nem tartalmaz semmilyen extra anyagot, sem kevlárt, sem aramidot, sem dyneemát.

Mivel bő egy hónap teszt alatt sem sikerült elesnem, 80-as smirglivel kapartam egy kis lyukat - semennyire nem profi tesztmódszer, de egyszerűen tudnom kellett, mennyivel bír többet, mint egy sima farmer. Utcai nadrágnál bő kétszer több csiszolásnál adta meg magát, aztán tettem egy próbát munkavédelmi nadrággal is, amivel fej-fej mellett végzett a háztáji kopásteszten.

A szabása ha nem is slim fit, de inkább vékonyabb alkathoz passzol, a szára sem feleslegesen bő - ez egyfelől jó, mert nem kap bele a szél, cserébe nem lehet minden csizmára ráhúzni. Plusz pont, hogy rendes, hosszú szára van, motoron sem csúszik fel, mint egy nem motorozáshoz tervezett nadrágé.

Motorpartsshop Zsolti bevallotta, semmit nem tud az Adrenaline márkáról, egy Bárdi-szerű lengyel alkatrészkereskedőn keresztül szerzi be, egyébként egy lengyel cég sajátmárkás terméke. Ettől függetlenül teljesen tisztességes munka, a varrások sehol nem kezdtek foszlani, nem fakult ki, nincs rajta szakadás, még mindig újszerűnek tűnik. Az általános minőségérzet megvan, például a slicc cipzárja sem az a fajta hulladék, aminél két húzás után a kezembe marad a kocsi, illetve mindenhol dupla varrás fut. Térdprotektor jár hozzá - csípőprotektornak csak a zsebe van meg, azt külön meg kell vásárolni -, viszont csak egy pozíció létezik, nincs személyre szabási opció. Nekem mákom van, éppen jó helyre esik.

Gyenge pillanataimban természetesen magamnak is bevallom, hogy a motoros farmer végső soron átverés: vízállósága nulla, hideg időben nem sokat ér, olyan csodálatosan azért nem is szellőzik, olcsónak sem olcsó, a biztonságosságáról sem vagyok teljesen meggyőződve, de mást egyszerűen nincs kedvem napi szinten hordani.