Megy veszettül

2002.02.20. 13:19

A nyolcvanas években készültek azok a gépek, amiknél elsősorban az erő volt a szempont. A blokkot sokkal intenzívebben fejlesztették, mint a vázat. Ebből aztán olyan motorok születtek, amik mennek veszettül, de egy húzósabb kanyarban jöttek a gondok. Na épp ezért kell hozzányúlni.

 
   
   

Mi kell egy streetfighterhez? Jó futómű és erős blokk. Ehhez nagyon jó alap lehet egy olyan vas, amit a nyolcvanas években dobott piacra valamelyik japán gyár.

Gyöngyösi Robinak volt egy Honda CB 1100-asa. Elég ritka jármű. A motort érintetlenül hagyta, mert a száz lóerős blokkal nem sok probléma volt. A maiakhoz képest viszonylag alacsony fordulatú, mélyről húz, városban tökéletesen használható. A streetfightereknél a VFR-futómű a sztár, természetesen ez került a CB-be is. A szokással ellentétben nemcsak hátra, hanem előre is, Robi kompletten lecserélte az egész elejét VFR-re, de még a lábtartók is azok. No meg a fék meg ilyesmi apróságok.

 
   
 

Az egykarú lengővilla minden gond nélkül belement a CB-be, csak a tengely furatát kellett megnövelni a vázban, és a központi rugónak kellett egy tartót csinálni. Elöl még könnyebb volt a munka, mert a kormánycsapágyak méretei egyeznek a két típuson.
Ducati 748 farka hátra, kis streetfighter kormányidom előre, ahogy azt kell! Az elmaradhatatlan krosszkormány, aztán ha mindez elkészült, jöhettek az apró finomságok, azok a bizonyos részletek...

 
   
   

Az eredeti Honda tank túl szolid lett volna, ezért egy GPZ Kawáé került fel, ami főleg arra jó, hogy zavarba hozza a felületes szemlélőt. Lehet gondolkodni, hogy Honda blokk van a Kawasakiban, vagy fordítva! Aztán jöhet az okosság, hogy majdnem az egész Honda.
A szénszálas légszűrőházhoz nem kell kommentár. Maradtak az eredeti karbik, a motoron különösebb változtatás nem kellett. Minek? Úgyis annyi súly leugrott az öreg CB-ről, hogy jobban gyorsul, mint egy-két fiatalabb társa. Nem is a gyorsulás a lényeg, hanem az, hogy a könnyebb motort jobban be lehet varrni két kocsi közé a csúcsforgalomban, aztán kis gáz és húzás!

 
   
 

Polírozás és krómozás mindenhol, hogy legyen min csillogni a traffipax vakujának. Robi még azt tervezi, hogy a kidörrentőket Ducati-módra felhozza az ülés alá, aztán ezzel kész lesz a motor. Tavasztól lehet rá alkudni az Arizona Motorcenterben Kecskeméten.