Terminátor után szabadon

2004.01.21. 14:30

Az biztos, hogy a Terminátor nem ismerne rá, de szerintem, ha választhatna, inkább erre ülne.

A Fat Boy Amerikából érkezett, Beke Zsolttal együtt. Eleinte széria állapotban rótta Magyarország útjait, de szép lassan elkezdtek mindenféle csomagok érkezni a tengerentúlról.

A Harley látványát elölről Road King lámpa- és villaburkolat, valamint ugyanilyen sárvédő határozza meg. Érdekes, hogy menyire számít a fényezés: feketében alig ismertem meg a Road King alkatrészeket. A kormány az eredetinél valamivel szélesebb, Beach Bar kivitelű, származása szerint valami ismeretlen amerikai katalógusból. A nyújtott hátsó sárvédőt át kellett alakítani, mert eredeti állapotában merev vázhoz készült. Fotózás közben megemlítettem, hogy ilyet láttam Delhusa Djon motorján is, erre Beke Zsolt elkezdett a sárvédő cseréjén gondolkodni.

A hátsó ülés száműzetett, és a rendszám is lekerült a bordásszíj mellé. Kicsit ugyan keskenyebb és más az elrendezése, mint ahogy azt a hivatalos szervek előírják, de kérésre a hátizsákból bármikor be tudja mutatni Zsolti az eredetit. Akinek meg nem tetszik a rendszám, annak szól az oldaltámasz egyedi kialakítása, mintegy csöndes beszólásként.

A kormányon is rendet kellett tenni, ezért csak a legszükségesebbek maradtak fent, mint a kuplung, gáz, fék. Tükörből is csak egy. Az összes többi szétszóródott a motor különböző részein. Az önindító gombja az ülés jobb oldala alatt van: kis krómozott kütyüt a felső kipufogónál benyúlva kell megnyomni. Kesztyű nélkül a meleg motor újraindítását csak bevállalósak próbálják! A fényváltó gomb a két tank közötti bőrcsík alatt van, a bőr egy bizonyos pontját kell megnyomni, ha fényszóróra akar váltani a vezető. Helyismeret nélküli tolvajok hiába is próbálkoznának a motor ellopásával, mert még a kábeleket sem találnák meg.

A Harley kiegészítő-katalógusból származnak az úszóágyazású féktárcsák, ezért felmerült bennem a kérdés, hogy ha tudnak ilyen jót is gyártani, vajon miért nem ezekkel adják már a boltban?

Bár nem látszik, de új olajtartály is készült a motorhoz. A széria Fat Boyon a meleg hatására néha kitágultak a gumi olajcsövek, és elment az olajnyomás, ezért Zsolt átvariálta a kenési rendszert. A savállóra cserélt csövek elvezetése más, amikhez nem tudott csatlakozni a gyári olajtartály, ezért kellett újat készíteni.

A végeredmény egy kicsit nagyobb olajnyomás és a csillogó csövek miatt látványosabb motortér lett. Az ülés alatt ide csatlakozik egy olajhőfok-mérő és a hátsó henger oldalán egy Arlen Ness olajnyomás-mérő. A szinte kötelező S&S Super E karburátoron, a hozzá tartozó légszűrőn és egy erősebb vezérműtengelyen kívül semmi sem változott a blokkon.

A sima vonalak mellé csakis homogén, fekete festés társulhatott. Az öntött telekerekek is besötétedtek, ezzel elveszett az utolsó Fat Boy stílusjegy is. Kicsit ZZ Top beütésű, letisztult formájú, illene a Little Red Rock Cafe elé, ahol még széria állapotában álldogált New Yorkban.