Sportmotorból naked bike

2002.09.09. 13:01

Tizennégy évvel ezelőtt a Suzuki GSX 600 F igazán izmos kis sportmotornak számított. Az "F" jelölés mutatta, hogy tervezői sport-túra célokra szánták, ezért ehhez igazították a vezetési komfortot is. A megöregedett sportmotorból egy kis ügyességgel nagyszerű mezítelen gép építhető.

 
   
   

Teljesen műanyagba öltöztették a motort, annyira burkolt volt, hogy még az olaj utántöltéséhez is le kellett csavarozni egy kis kerek ablakot.

Azóta persze eltelt egy kis idő, és a nyolcvanhat lóerővel nem igazán lehet labdába rúgni a hatszázas gépek között, de arra éppen elég, hogy tempósan túrázzunk vele.

 
   
 

Alkotó fantáziával az egyre divatosabb, agresszív külsejű naked bike-ok sorába illő motor készíthető. Épp csak egy kicsit kell hozzányúlni, az eredménye mégis radikális formaváltozás lehet. Zsemberi Misi a modern motoros ízlésnek megfelelő, egyedi gépet szabott megöregedett sportmotorjából.

 
   
   

Az egyetlen rész, amihez nem nyúlt, a motor hátsó része, mert tetszett a hátsó lámpa. A tank is elég kellemes formájú, így ehhez igazította a motor többi részét. A két eredeti oldalidom egy-egy darabjának felhasználásával készültek a tank és a váz közötti üres részt lefedő idomok. A perforált lemezek saválló anyagból vannak. Szükség volt rájuk, hogy feldobják egy kicsit a váz és a blokk sötét egységét. A két első index a vázon kapott helyet, az egykori oldalidomok felfogatási pontján.

 
   
 

A látványt a fejidom határozza meg. A kormányidom egy nagytestű olasz robogó orridomának elemeiből készült, több napos darabolás, hajlítgatás és hegesztés eredményeképp. A fekete lámpakeret is ugyanezen robogóból származik. A lámpakeret mögötti rész, a lámpatest megkonstruálása igazán nagy feladat elé állította. Az eredeti műanyag lencsék megégtek, a lámpatest megolvadt a nagyobb teljesítményű halogén izzóktól. Többszöri sikertelen próbálkozás után a megoldást egy nyugati autó projektoros tompított fényszóróinak kibelezése illetve átalakítása hozta meg. Vakító eredménnyel.

 
   
   

Apró kis részlet, de sokan nem veszik észre, hogy a tükrök pont a kuplung- és a fékkar forgáspontján vannak. Zsemberi Misi olyan kis csapokat esztergált, amibe bele lehetett csavarni a tükrök szárait.

A futómű kényes téma. Ha nem szánsz rá elég pénzt, akkor inkább ne is nyúlj bele, mert nagyon kellemetlen meglepetések érhetnek. Kapott egy komolyabb hátsó rugóstagot és kész. A blokkot azért nem piszkálta, mert nem a motortunning volt a cél.

 
   
 

Ez a motor remek példa arra, hogy néhány látványosan elhelyezett stíluselemmel mennyire meg lehet változtatni egy gép megjelenését. A tizennégy éves GSX600F teljes felújítás után gyakorlatilag karcmentes, és már a formája is a huszonegyedik századhoz méltó.