Tizennégy évvel ezelőtt a Suzuki GSX 600 F igazán izmos kis sportmotornak számított. Az "F" jelölés mutatta, hogy tervezői sport-túra célokra szánták, ezért ehhez igazították a vezetési komfortot is. A megöregedett sportmotorból egy kis ügyességgel nagyszerű mezítelen gép építhető.
Teljesen műanyagba öltöztették a motort, annyira burkolt volt, hogy még az olaj utántöltéséhez is le kellett csavarozni egy kis kerek ablakot.
Azóta persze eltelt egy kis idő, és a nyolcvanhat lóerővel nem igazán lehet labdába rúgni a hatszázas gépek között, de arra éppen elég, hogy tempósan túrázzunk vele.
Alkotó fantáziával az egyre divatosabb,
agresszív külsejű naked bike-ok sorába illő motor készíthető. Épp
csak egy kicsit kell hozzányúlni, az eredménye mégis radikális
formaváltozás lehet. Zsemberi Misi
a modern motoros ízlésnek megfelelő, egyedi gépet szabott
megöregedett sportmotorjából.
Az egyetlen rész, amihez nem nyúlt, a motor hátsó része,
mert tetszett a hátsó lámpa. A tank is elég kellemes formájú, így
ehhez igazította a motor többi részét. A két eredeti oldalidom
egy-egy darabjának felhasználásával készültek a tank és a váz
közötti üres részt lefedő idomok. A perforált lemezek saválló
anyagból vannak. Szükség volt rájuk, hogy feldobják egy kicsit a
váz és a blokk sötét egységét. A két első index a vázon kapott
helyet, az egykori oldalidomok felfogatási pontján.
A látványt a fejidom határozza meg. A kormányidom egy
nagytestű olasz robogó orridomának elemeiből készült, több napos
darabolás, hajlítgatás és hegesztés eredményeképp. A fekete
lámpakeret is ugyanezen robogóból származik. A lámpakeret mögötti
rész, a lámpatest megkonstruálása igazán nagy feladat elé
állította. Az eredeti műanyag lencsék megégtek, a lámpatest
megolvadt a nagyobb teljesítményű halogén izzóktól. Többszöri
sikertelen próbálkozás után a megoldást egy nyugati autó
projektoros tompított fényszóróinak kibelezése illetve átalakítása
hozta meg. Vakító eredménnyel.
Apró kis részlet, de sokan nem veszik észre,
hogy
a tükrök pont a kuplung- és a fékkar forgáspontján vannak.
Zsemberi Misi olyan kis csapokat esztergált, amibe bele lehetett
csavarni a tükrök szárait.
A futómű kényes téma. Ha nem szánsz rá elég pénzt, akkor inkább ne is nyúlj bele, mert nagyon kellemetlen meglepetések érhetnek. Kapott egy komolyabb hátsó rugóstagot és kész. A blokkot azért nem piszkálta, mert nem a motortunning volt a cél.
Ez a motor remek példa arra, hogy néhány látványosan elhelyezett stíluselemmel mennyire meg lehet változtatni egy gép megjelenését. A tizennégy éves GSX600F teljes felújítás után gyakorlatilag karcmentes, és már a formája is a huszonegyedik századhoz méltó.