• Átvertek a Triumph-fal?

    2012. március 28., 16:44 (47 hozzászólás)

    Hét éve szenvedek a motorral. A szakszerviz tanácstalan, én percekig kínlódom a benzinkútnál. Az előző tulaj tudott a hibáról, de nem szólt.
  • Akksit bele, oszt gyííí

    2011. március 23., 14:26 (41 hozzászólás)

    Mielőtt kimegyünk csapatni a szerpentinre, ne feledjük: előbb le kell ellenőrizni, átmozgatni és bejáratni a motort.
  • Két forintból navigálni. Motoron!

    2008. július 31., 00:45

    Motorozik? Külföldre is jár? Szenvedett már a tanktáskába gyömöszölt térképekkel. Tévedt már el esőben, távoli, lakatlan helyeken? Egy megoldás létezik csupán. És ez nem PR-cikk, ó nem.
  • Versenyalkímia

    2007. november 23., 01:21

    Dúl a gumiháború a MotoGP-ben, miközben a benzinekről kevés szó esik, pedig a háttérben lázas mérnöki munka folyik. A Forma-1-ben épp most hurcolták meg az új világbajnok csapatot nem engedélyezett benzinkeverék használata miatt. Most akkor Casey Stoner mégsem a sarki benzinkútról tankol prémium üzemanyagot?
  • Kevertet a Rometbe!

    Kevertet a Rometbe!

    2007. november 09., 02:12

    Pálinkával, hidrogénnel, vízzel vagy napsugárral? Már nemcsak tanulmánygépek a villanymotorok, készülnek a picuri üzemanyagcellák robogókhoz, ráadásul megjelentek Magyarországon az első bioetanol-kutak is. De van-e az alternatív üzemanyagoknak létalapja a motorozásban?
  • Meghibásodás, javítás, tuning

    Meghibásodás, javítás, tuning

    2007. május 25., 09:29

    A futómű is igényel karbantartást, beállítást és olajcserét, noha sokan tudomást sem vesznek ezekről. Csak akkor lehet a villa vagy központi rugós tag megfelelő, ha műszakilag hibátlan és karbantartott. Sajnos javítása, karbantartása, olajcseréje célszerszámigényes, beállítása, szelepelése évtizedes tapasztalatokat és nagyon nagy rutint igényel. Nem véletlen, hogy az egész világon csak kb. öt minőségi és általánosan ismert futóműgyártó cég létezik.
  • Nézzünk bele a csőbe!

    Nézzünk bele a csőbe!

    2007. május 11., 12:35

    A teljesítménynövekedéssel egyre nagyobb hangsúly kerül a futóműre. Mind több tuningcég gyárt extra fékberendezéseket és módosított, speciális, átszelepelt rugós tagokat, akár pályagépről, terepmotorról vagy túragépről van szó. Szemfényvesztés ez, vagy hasznos dolog? Nézzünk bele a telószárakba!
  • Magad uram, ha szolgád nincs

    Magad uram, ha szolgád nincs

    2007. április 05., 15:17

    Melyik motoros ne szeretne kitűnni a tömegből? Ez az emberi tulajdonság fokozottan jelentkezik a motorosok táborában. Míg régebben minden alkatrészt az építőnek kellett megterveznie, a speciális megoldások saját agyszüleményük volt, a kidolgozás két kezük munkáját dicsérte, manapság már inkább előre legyártott alkatrészekből történnek az átalakítások.
  • Kettesben egy meztelen feketével

    Kettesben egy meztelen feketével

    2007. március 30., 10:56

    C supasz fekete szépség, eszméletlen formákkal, remek technikával és igéző szemekkel... egészen addig, amíg le nem szereljük az első lámpát a fejidom-tartókonzolról. Utána inkább egy dagadt kecskére emlékeztet, legalábbis elölről. Ő a Fireblade.
  • Országúti büntetés

    Országúti büntetés

    2007. január 26., 18:58

    Lápiember az Alba Regalis oszlopos tagja. Azt szereti, ha saját maga építheti meg motorját, és a mostani bringája is épp olyanra sikerült, mint ő maga. Vad, és nélkülöz minden finomságot.
  • Zöld ajándék zöld fa alá!

    2006. december 27., 17:25

    Ősszel volt szerencsém három pályanapot végigmotorozni a Hungaroringen. Tettem mindezt egy KTM 640 Supermotóval, amely bár nem teljesített rosszul, a harmadik nap végére beláttam, hogy nem igazán az ilyen hosszúságú és ilyen nagy sebességű versenypályára való. Viszont a hringezés maga megtetszett, ezért eldöntöttem, szerzek magamnak valami gyorsasági pályamotort a télen.
  • Légópince kincse

    2006. december 15., 10:40

    Ha nagyon muszáj volt, az egykori Csepeli Motorkerékpárgyár, amely a Pannóniákat gyártotta, rászánta magát egyedi építésre is. Csak ezt náluk prototípusnak nevezték.
  • Egy szem hátrafelé

    2006. szeptember 20., 16:16

    Sok érdekeset lehetett hallani a tavaly decemberben beharangozott visszapillantó-tükrös bukósisakról, de mindenki csak valamelyik ismerősétől hallott róla, akár egy tipikus városi legenda esetében. Pedig az új találmány az év közepe óta kapható Magyarországon is, ezért azt gondoltuk, hogy kipróbáljuk.
  • A biztonságos rutin

    2006. augusztus 17., 13:07

    A motorosok képzése komoly vitatéma. A tapasztalt motorosok épp úgy tudják ezt, mint az oktatók. Sajnos a tanfolyamok során nincs lehetőség olyan mérvű gyakorlati tapasztalatszerzésre, ami felkészítené a leendő motorosokat a közlekedés során előforduló számtalan váratlan eseményre.
  • A kis hamis

    2006. július 28., 08:35

    Marcus Walz, a német Walz Hardcore Cycles tulajdonosa régóta James Dean rajongó. Már tíz éve használja az általa épített motorok fényezéséhez azt a speciális festéket, amit ő csak "James Dean ezüstnek" nevez.
  • A bobberek feltámadása

    2006. március 22., 13:12

    Az évtized elején visszatértek a hosszú villák az utakra. A túlméretezett chopperek azonban szinte már csak a szépségversenyeken láthatók. Tavaly egy régi-új stílus ütötte fel a fejét, és őrült tempóban terjed.
  • Radiális vagy hagyományos?

    2006. február 06., 11:35

    Rengeteget tesztben olvashatjuk manapság, hogy a motoron radiális fék van. Az újabb modelleket már ilyenekkel szerelik, de sehol nem találtam még olyan információt, ami azt írja le, hogy ez hogyan működik, mi az előnye a hagyományos fékekkel szemben, egyszóval miért jobb nekünk motorosoknak, hogy ilyen van a motorunkra szerelve?
  • Az év találmánya: visszapillantó a bukóban

    2005. december 12., 07:56

    Visszapillantó tükörrel felszerelt bukósisakot mutatott be néhány hete egy angol cég. A forradalmi bukósisak hét éves kutatómunka eredménye, 2006 tavaszán kerül a motoros-boltok polcaira Angliában.
  • Fel a csúcsra!

    2005. október 28., 13:43

    A belga motorépítő, Fred "Krugger" Bertrand világbajnoki harmadik helyezett motorkerékpárját az 1910-20-as évek legendás hill-climb versenyzője, Fred Ludlow tiszteletére alkotta. Miután korábbi építései, a "Racer" és a "Maywood" is megmozgatták a hozzáértők fantáziáját, épp itt volt az ideje, hogy immár ne üres kézzel térjen haza a világbajnokságról.
  • Sárkány a dobozból

    2005. szeptember 19., 14:43

    Manapság már számtalan cég foglalkozik utángyártott V-twin alkatrészek gyártásával és forgalmazásával szerte a világon. A továbbfejlesztett blokktól a radikálisan épített vázon keresztül a legapróbb alkatrészig mindent megtalálunk egy-egy ilyen cég több ezer oldalas katalógusában. És mivel minden van, akár egy komplett V-twin összerakható.
  • Magyar Mad Max

    2005. augusztus 11., 15:39

    A Veszprém megyei Litér mellett elhaladva az arra utazó tekintetét különös járművön legeltetheti. Az alkalmazott tudományok vívmányait felvonultató háromkerekű öszvér funkcionalista kialakítása lándzsát tör a magyar motorgyártás konzervatív motívumai mellett.
  • Dr. Frankenstein háromfejű szörnye

    2005. május 30., 16:33

    Cory Ness még a nyolcvanas évek elején bebetonozta magát a motoros történelembe azzal, hogy saját elképzelésit motorkerékpár formába öntötte. A kilencvenes évek végén már olyan radikális tervei születtek, amelyek a custom motorkerékpárok piacát fenekestül felforgatták. Legújabb ultraradikális járműve - amelyet a Discovery Channels "Biker Buildoff" sorozata számára készített - ismét lázba hozta a közönséget.
  • A motorépítés világbajnoka

    2005. március 23., 12:52

    A 21. század technikája összetalákozik az 1920-as évek versenymotorjainak stílusával. A meglepő motorkerékpár láttán az amerikai motorversenyzés egy igencsak drámai időszaka juthat eszünkbe: a Goldammer BTR az 1910-20-as évek deszkapályás versenymotorjainak mai értelmezése.
  • Pannónia fekete-fehérben

    2005. március 03., 12:45

    Kora tavasztól késő őszig hallom a házunk mögötti főút kanyarulatánál a kis fordulathoz tartozó, vontatott drömm...drömm...drömm hangot. Az egyhengeres Pannónia negyedik sebességfokozatban, motorféknél bocsátja ki ezt az összetéveszthetetlen kétütemű-pöffenést.
  • Igazi chopper Pannónia

    2004. december 15., 13:07

    Bár Deli József már eleve azzal a szándékkal vette a Pannóniát, hogy choppert építsen belőle, az üzletet követő események után már nem is nagyon volt más választása.
  • Csillogó GIXER

    2004. október 21., 11:44

    Ritka az a motor, amivel kétszer is foglalkozunk, de Jenő streetfightere másodszor is megérdemli a figyelmet. A Suzuki akkorát változott, mintha egy teljesen más motor lenne. Mintha egy szép, ám szolidan illedelmesen öltözködő lány egyik pillanatról a másikra bevadult volna, és megjelenik, mint rockdíva. Ahogy Olivia Newton-John a Pomádéban.
  • hondagyar

    2004. szeptember 10., 14:36

    A Honda - japán legnagyobb motorgyára. A termelés volumene akkora (tavaly több, mint 8 millió kétkerekű készült Honda márkanéven), hogy az öt szigetországi gyáregység nem tudná kielégíteni a vásárlók igényeit.
  • Kerékre magyar!

    2004. szeptember 06., 18:45

    Ki ne képzelte volna magát a motoros kaszkadőrök rendkívül veszélyes, ám annál izgalmasabb bőrébe? A megvalósításig azonban már jóval kevesebben jutnak el. Van, aki motorját félti, van, aki saját testi épségét. Marad a biztonságos - és valljuk be jóval olcsóbb - álmodozás.
  • Szellemidézés

    2004. június 28., 12:37

    A festés annyira diszkrét, hogy a felületes szemlélő először észre sem veszi a trükköt. Az alapból szellemképként tűnnek elő a koponyák, egyedül a szemek világítanak kísértetiesen. Mintha elnyelte volna a bűnös lelkeket a lowriderré változtatott kövér cruiser.
  • Fékezz két talppal!

    2004. június 21., 14:50

    Mondhatni, a téma az utcán hevert: épp a Petőfi-hídon haladtam Pest felé, amikor életerős dübörgéssel megelőzött egy trike. Azonnal változtattam a tervezett útirányon, és utánaeredtem a háromkerekűnek. Nagykörút - Andrássy út - Dózsa György út vonalán követtem, a nyolcvanas évekbeli, ügyetlen kelet-európai titkos ügynökök stílusában. Az egyik közlekedési lámpánál gyorsan telefonszámot váltottunk és tisztáztuk, hogy Vecsésen találom meg a járgányt és gazdáját, Farkas Tibort.