Kidobták a Power-szelepet, haldoklik a gép

2009.01.19. 22:30

Tisztelt Motordoktor!

Segítségedet szeretném kérni. ’89-es évjáratú Yamaha DT 125-ös motorom van, a szerelő a powerszelepet kiiktatta, mert ezt ajánlotta olcsóbb megoldásként, amikor nem működött rendesen a motorom. Ez nem is volt nagy gond, csak annyiban, hogy 4500-as fordulat alatt nem volt ereje, de kb. 1 hónapja nem pörög 6500 fölé, és ez elég gáz, így terepen nem lehet motorozni vele.

Tudnál valami tanácsot adni, hogy mi lehet az oka? Még meg kell jegyeznem, hogy amikor a benzin épp kifogy belőle (az utolsó 20 másodpercben), felpörög 12000-ig, sőt, még tovább is), és olyan erő van ilyenkor benne, hogy a karom majd’ leszakad. Segítségedet előre is köszönöm.

Ferenc

Kedves Ferenc!

A kikötött powerszelepnek az is hátránya, hogy kis fordulaton a motor nem üzemel optimálisan, és telerakja a kipufogót olajjal... azonban most írásod alapján még nem ez a hiba, hanem valami a karburátor körül. Ha a benzin kifogyásakor fel tud pörögni, akkor az arra utal, hogy valami miatt a motor sokat kap, talán az úszószint lett magas, nem zár a tűszelep, esetleg a porlasztótű körül is körül kellene nézni. Az biztos, hogy valami miatt a motor túl sok benzint kap.

Üdv:

Motordoktor

Mesélj, mi fáj?

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!
A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.