Cellazárlat vagy haldokló indítómotor?

2009.08.03. 16:07

Tisztelt Motordoki! Egy számomra érthetetlen problémával állok szemben. Aksira gyanakszom, de kíváncsi vagyok egy szakember véleményére is. A tünetek a következők: Akksi multiméterrel mérve tökéletes töltöttségű, a generátor töltése világítással is megfelelő, de ha huzamosabb ideig használom a motort (pl. 10-20 km), és leállítom, majd a leállítást követő 5 percen belül be szeretném indítani, akkor nem indul. Az önindító erőtlen és alig teker. Ha várok 5-10 percet, és újra megpróbálom beindítani, akkor mindig simán indul. Nem értem, mi történik az aksival a leállítás után, hogy nem indul, és mi történik vele az elkövetkezendő tíz percben, hogy aztán beindul. Vagy nem is az aksival van baj? Gyertyák jók, benzint kap stb. Válaszát előre is köszönöm: Máté (ZZR600)

Kedves Máté!

Én első körben nem az akkumulátorra gyanakodnék, hanem az indítómotorra. Amikor meleg, akkor lehet olyan részleges zárlat a tekercselésében, hogy a teljesítménye erősen csökken, ellenben az áramfelvétele nő.

Ilyenkor a tünet olyan, mintha az akksi hasalt volna le, de ha lehasal, akkor önmagától 10 perc múlva nem lesz ismét megfelelő. Persze lehet az akksiban valami cellazárlatféle is, amit egy indítózáskori (amikor nem indul) áramméréssel könnyű kideríteni.

Üdv:

Motordoktor