Az E85 megölte a Suzukit?

2010.10.13. 10:57

Jónapot!

Nekem egy 96-os Suzuki Rf 400-as gépem van. Az a probléma, hogy tankoltam bele felesben benzin etanol keveréket (hülyeség volt...), mert úgy hallottam felesben minden motor bírja az etanolt. Korán reggel a moci nem indult, még belökni se lehetett, aztán délután amikor már kicsit megsütötte a nap simán beindult. Sejtettem, hogy a pancsolt üzemanyaggal lesz a probléma, ezért leszívtam amennyire tudtam és tiszta 95-ös benzint raktam bele, 10 litert (nem tudtam teljesen kiszívni, pár liter lötyi biztos maradt benne).

Másnap reggel megint nem indult. Ezt betudtam annak hogy a karburátorba még biztos maradt etanol. Vártam délutánig, míg megint megsüti kicsit a nap a gépet és nem indult be. Aztán nagy nehezen belöktük és mentem vele kb 60 km-t, hogy kijárjam a maradék lötyit. Az alapjárat szép volt, nem rángatott, semmi baja nem volt, mindaddig amíg le nem állítottam. Ugye meleg volt a motor és mégsem indult be. Mi lehet a baj?

Válaszát előre is Köszönöm!

Bertalan

Kedves Bertalan!

Induljunk ki abból, hogy a motor jó, nem kopott és beállításai is megfelelőek. Az E85-ös üzemanyag meglehetősen agresszív, a teljes tüzelőanyag rendszerben feloldja a lerakódásokat, az úszóházban leüllepedett, benzinből kivált csapadékot is fellazítja. Én első körben erre tippelnék, hogy ez aztán bejutott a karbi azon részeibe, pl. az alapjárati rendszerbe, amelyeknek indításkor fontos szerep jut. Ha a benzinben még maradt is 10-20 térfogat % E85-ös, az biztos nem okoz ilyen jellegű indítási nehézséget, én tutira a koszra gondolnék.

Üdv.
Motordoktor