Hogyan viseli a telet a motor?
Tisztelt Totalbike!
Pár hete beköszöntött a hideg, mondhatni téli idő, amiből kifolyólag felkészítettem a téli álomra a motoromat.
Az ilyenkor szokásos teendőket elvégeztem (akkumulátor eltávolítása, karburátor leengedése, tank feltöltése, alapos pucolás, stb), viszont úgy alakult, hogy nem tudom garázsban tárolni a gépet.
Ehelyett egy fedett, de egyik oldalról nyitott fáskamrában kell várakoznia tavaszig.
Sajnos a mai ködös időben is azt kellett tapasztalnom, hogy tiszta víz az egész motor, nagyon sok nedvesség csapódik le napközben a gép szabadon hagyott részeire, hiába van letakarva (egyelőre nem teljesen, egy alkalmas ponyva még beszerzés alatt áll).
A kérdésem az lenne, hogy nagyon kell, hogy aggódjak a nedvesség, és az abból kialakuló rozsda miatt, vagy elég, ha letakarom teljesen, és megvárom a tavaszt, mint sokan mások?
Egy-két festéklepattogzást a tankon, és felületi korróziót a hátsó rugóstagon leszámítva hibátlan a motor.
Egy 1988-as Suzuki DR 600-ról beszélünk.
Köszönöm!
mcfeher
Szia!
Az ilyen ridegtartás előtt érdemes WD40-nel átkenni a motor fém részeit, illetve olajos ronggyal betömni a kipufogót. Mind a kettő a korróziót okozó vizet tartja távol, az előbbit még most is megteheted, az utóbbihoz viszont előtte be kell indítanod a gépet és üzemmelegre járatni, mert egyébként csak bezárod a már lecsapódott párát a kipufogóba.
Ha tisztességesen raktad el a motort, és kültéri tároláshoz való ponyvával letakarod, akkor nem lesz különösebben rossz a motornak - az állandó hideg nem igazán tesz benne kárt, az a fagypontot ugrálókötélnek használó hőingadozás sajátja.
Üdv.
Zomborácz Iván