Érdekes tény a csapágyról

2016.04.11. 16:42

Helló!

Lenne egy olyan problémám, hogy egy hajtókarcsapágyat kellett kicserélnem egy régi 83-as Suzuki GS650G Katanán. Rendeltem is, utánanéztem a méretezésnek. Szinkód oké, tudnak is szerezni. Nos, ma megékezett, csak van rajta egy furcsaság.

A rendelt csapágyon nincs olajzó furat. A motorban lévőn pedig van.

A sematikus ábrán van furat. A csapágy képén viszont nincs.

A csapágyat magyar Suzuki márkakereskedéstől rendeltem, így bízom benne, hogy ők sem tévedtek, meg a számok is stimmelnek. Mivel régi motorról van szó, így érdeklődnék, esetleg házilag szoktak-e bele fúrni? Válaszodat előre is köszönöm.

Gábor

Kedves Gábor!

Aggodalomra semmi ok, jól van ez így. Akkor szokott a csapágycsésze furatolt lenni, ha az olajat át kell vezetni rajta a sikló felülethez. Itt azonban a forgattyúcsapon keresztül kell az olajat megkapnia, így a csésze mögé nem kell vezetni. A nyugvó csapágyaknál szokás átvezetni, mert ott a blokkból jön az olaj és a furaton vezetik át a csap és a csésze közé.

Egyébként is, házilag kifúrni a csapágycsészét deformáció és sérülés nélkül nem lenne egy egyszerű feladat, még többrétegű csapágycsésze esetében sem.

Üdv.

Motordoktor