Motordoktor

Féloldalasan kopnak a fékbetétek. Normális ez?

2010. november 27., 09:34 Módosítva: 2010.11.27 09:34

Úgy tűnik, mintha a betétek és a féktárcsa nem lenne párhuzamos egymással.

Ezt szeretem: nagy durranás, lángnyelvek

2010. november 24., 12:50 Módosítva: 2010.11.24 12:52

Forgatjuk tiltásig, játszunk a gyújtással. Tetszenek az óriási lángcsóvák. Lehet belőle bajom?

Sokat szedtek le a hengerfejből?

2010. november 22., 10:52 Módosítva: 2010.11.22 11:33

Síkolták és tömítést cseréltek, azóta csörög menet közbe.? Ha E85-tel tankolom, mérséklődhet a kellemetlen hang?

Néha kihagy egy-két henger

2010. november 17., 16:14 Módosítva: 2010.11.17 16:14

Jártam márkaszervizben, tisztították a karburátort, de nincs javulás. Van megoldás vagy ideje pánikba esni?

Kipufogót cseréltem, de rosszabb lett

2010. november 15., 17:09 Módosítva: 2010.11.15 17:13

Sokkal rosszabbul megy az új kipufogóval, Dobjam ki, vagy vigyem szerelőhöz?

Avultatás, amivel átver a biztosító

2010. november 10., 11:20 Módosítva: 2010.11.10 11:22
1

Az avultatás a biztosítók kedvenc aduja arra, hogy csökkentsék a kifizetendő kártérítés összegét.

Felújítás utáni bejáratás

2010. november 8., 17:06 Módosítva: 2010.11.08 17:06

Könnyen indul, könnyen megy, de két-három kilométer megtétele után elveszti erejét.

Durrogó V-motor

2010. október 31., 10:03 Módosítva: 2010.10.31 10:06

Sokat veszített az erejéből, a hangja is fura volt. Mint utólag kiderült, az egyik henger nem járt.

Zörgő vezérműlánc a Hondán

2010. október 29., 16:30 Módosítva: 2010.10.29 16:48
1

Hello,

Egy Honda CBR 600 F2 1991-es évjáratú motorom van. 49.000 km-t futott. Rettenetesen zörög a vezérműlánc. Jellemzően amikor a motor felmelegszik és eléri az üzemi hőfokot. Először egy motorszervízben kicserélték a feszítőpatront, mivel mégis az az egyszerűbb. Jó volt egy darabig, de 1-2 ezer km után újra egyik napról a másikra elkezdett zörögni ugyan úgy, nagyon erőteljesen.

Aztán elvittem egy másik márkaszervízbe, kicserélték a vezérműláncot az összes hozzávalóval. Mikor összerakták nem szűnt meg a hang. Megmérték az olajnyomást, az tökéletes volt. Kicserélték az 1-2 ezer km-et futott patront, ekkor jó lett, de indításkor azért be-becsörrent, de az lehet hogy normális. Most szintén, kb. 2 ezer km után egyik pillanatról a másikra elkezdett zörögni, de nagyon durván. Olaj is lett cserélve a vezérműlánc cseréjekor, van benne, nem eszi. Most már kezd bosszantani a dolog. Remélem tudsz segíteni.

Előre is köszönöm. István

Kedves István!

A CBR-ek egész sorozata hírhedt a feszítőpatron okozta lánc zajától. Először is a gyári patront olajban meg kell nyomkodni felszerelés előtt, hogy a levegő kimenjen belőle, mert az olajnyomás által bezárt légbuborék nem tud kijönni és a működését rontja. Ezt néha szerelők is elfelejtik.

A másik probléma maga a patron konstrukciója. A patronban elhelyezett egyirányú fogazás durva és relatíve nagy lépcsős így gyakran a patron még nem reteszel egy következő fokozaton, de a lánc már megint vagy még mindig szól. Ez azonban csak esztétikai baj, ekkor a lánc még nem tud átugrani, de a folyamatos zaj bosszantó. Igazán nincs is rá megoldás, sokan megveszik a nem gyári, hanem utángyártott mechanikus, csavaros feszítőt (APE gyártmány), amelyet rá kell csavarni és időszakosan utána állítani. A versenysportban is ezt használják, mert biztos nem hibásodik meg, hátránya csak annyi, hogy adott időszakonként rá kell csavarni egy kicsit.

Üdv.
Motordoktor

Fűrészfogas kopás a gumiabroncson

2010. október 21., 15:28 Módosítva: 2020.12.15 11:46

16 ezret futott a gyári gumi, a szerelő szerint a lengéscsillapítás is megfelelő. Mégis ott az a kopás...

Beállították az alapjáratot, nehezebben indul

2010. október 18., 10:37 Módosítva: 2010.10.18 10:38

Mióta bevittem a szervizbe nem indul rendesen. Azt mondták, típushiba. Kamuznak vagy ez az igazság?

Az E85 megölte a Suzukit?

2010. október 13., 10:57 Módosítva: 2010.12.09 13:47

Az alapjárat szép volt, nem rángatott, semmi baja nem volt, amíg le nem állítottam.

Magas alapjárat melegen

2010. szeptember 13., 07:52 Módosítva: 2010.09.13 07:52

XJ600 motorom hidegen szivatóval indul, hamar bemelegszik, ilyenkor jó is minden, azonban melegen magas az alapjárat. Valami nem kerek.

Elengedett kormánynál beriszál

2010. szeptember 8., 11:56 Módosítva: 2010.09.08 11:56

Az eleje kapott valami ütést és a felni sem hibátlan. Ez lehet a baj?

Elrontotta a szakszerviz az olajválasztást?

2010. szeptember 2., 15:17 Módosítva: 2010.09.02 15:17

10w30-at tettek bele, attól félek túl sovány lesz. Lecseréljem azonnal?

Karburátor távgyógyítás

2010. augusztus 24., 16:08 Módosítva: 2010.08.24 16:08

A négy hengerből csak a két szélső megy. Pucoltunk, takarítottunk, de a hiba nem múlik el. Lökjem a Dunába, gyújtsam föl, vagy van remény?

Nem veszi a kettest. Barkácsolnék...

2010. augusztus 23., 13:00 Módosítva: 2010.08.23 13:02

Lemaratnék a fogaskerékből, talán nem dobja majd ki a fokozatot. Felesleges munka, vagy nyerhetek is?

MZ-be etanolt

2010. augusztus 17., 11:27 Módosítva: 2010.08.17 11:27

A fúvókacsere miatt érdemes átgondolni, de megoldható a bioüzemanyagra való átállás.

Be lehet-e állítani pontosra a sebességmérőmet?

2010. augusztus 13., 10:04 Módosítva: 2010.08.13 10:04

A motorom sebességmérője csal, nem kicsit - nagyot. Igaz, kis sebességnél kevesebbet, nagyobb tempónál már többet.

Mi a fene az a technosynthetic?

2010. augusztus 1., 10:56 Módosítva: 2010.08.03 10:30

Üdv.

Birtokomban van egy Honda CBF 600. Szezon előtt cseréltettem olajat, a nedüt én vittem a szervizbe. Ajánlásra egy bizonyos cég olaját vásároltam, aminek a csomagolásán a következő megjelölés szerepel: 10W-40 ester, technosynthetikus. Kérdésem, hogy valójában mit is takar a technoszintetikus megjelölés?

Kedves Róbert!

A SAE 10W-40-es olajok általában részszintetikus olajok, ahol a szintetikus komponensek aránya nem éri el azt a szintet, hogy teljesen szintetikusnak lehessen nevezni. Úgy is lehet fogalmazni, hogy szintetikus komponensekkel javított ásványi olaj. Erre a különböző márkák különböző marketingelnevezéseket használnak, az egyik ezek közül a technoszintetikus vagy ha úgy tetszik technosynthetic elnevezés. Egyébként a választás megfelelő ehhez a motorhoz, és ez az olajmárka is jó minőségű.

Üdv.
Motordoktor

Hogy működik az automata kuplung?

2010. július 30., 10:19 Módosítva: 2010.07.30 10:19

Sziasztok,

Az a kérdésem lenne, hogy ha egy motornál automata kuplung van, akkor vész esetén (például megcsúszok és a gázkarba kapaszkodva berántom azt) hogyan képzelték el a gyártók a megszakítást? Egy hagyományos kuplungosnál reflexből berántom a kuplungot még ha a gázkarba is kapaszkodok (ezt már elég gyakran megjártam) és felbőghet a motor, de az erő nem kapja ki alólam a vasat. Ha ilyen lehetőség nincs, akkor megkockáztatom azt a feltevést, hogy az elektronika úgy értelmezi a gázráhúzást, hogy kemény gyorsítást rendeltem, és visszakapcsol vagy 3-at automatikusan, és azzal el is szálltam. Mármint nem én, mert köszönöm, maradok a hagyománosnál, egyszer kísérletezzék ki, vagy győzzenek meg, hogy az elektronika észreveszi, mi az ábra és felülbírálja a „parancsot”.

Hogy is van ez megoldva?

Köszönöm,
Szabi

Kedves Szabolcs!

Ez valóban nincs megoldva az automata kuplungos motornál, tehát ha valami miatt „véletlenül" húzol gázt, akkor a motor gyorsítani fog, noha nem kapcsol vissza, hiszen csak a kuplung automata. Van néhány ilyen dolog a motorozás esetében, sajnos ebbe bele kell törődnünk. Az egy szerencse, hogy ki tudunk kuplungolni, itt meg jobban kell figyelni a kormányfogásra, a gázkar húzására. Nem hiszem, hogy a gyártók nagyon küzdenének, hogy mindenkit meggyőzzenek, sokan már így is elégedetten használják az új fejlesztésű automata kuplungos motorokat.

Üdv.
Motordoktor

Lövöldöző Kawasaki

2010. július 30., 08:17 Módosítva: 2010.07.30 08:17

Kedves Motordoktor!

Kawasaki Gpz 900 r típusú motorom az indítás után viszonylag normálisan jár, míg hideg és szívatót igényel. Mikor már melegszik, elkezd lövöldözni vissza a porlasztókba, néha a kipufogóba is. Az alapjárat ingadozik, a hengerek kihagynak. A gyertyák újak. A porlasztósor szét lett szedve, a fúvókák kifúvatva. A szelepeket vizsgálgattam: felül felöntöttem benzinnel zárt állapotban, pár perc után is ott volt mindben, szivárgást nem észleltem.

Ha van tippje a hiba okára, szívesen fogadnám!

Válaszát előre is köszönöm: Guba Lajos

Kedves Lajos!

Nem értem, mit jelenthet a felül felöntöttem benzinnel, de ezeknek a motoroknak egyik jellemző hibájuk a szívószelepek problémája. Az elmondásból kiderül, hogy melegen van visszadurrogás, én azt javaslom, hogy a szelephézagokat ellenőrizd, esetleg a gyári érték fölé tedd egy-két századdal. Nehéz tömítettség vizsgálatot végezni felöntéses módszerrel forró szelepeknél, pedig ez lenne a célravezető, ugyanis melegen elmegy a hézag és a szelep kitámaszt. Ezért is durrog vissza a karbisorba.

Üdv.
Motordoktor

Immobilizert! De milyet?

2010. július 27., 16:40 Módosítva: 2010.07.27 16:40

Hiába öreg, attól még lopnák. Szeretnék utólagos indításgátlót beszereltetni. Lehet vagy felejtsem el?

Ledobhatom a katalizátort?

2010. július 24., 13:15 Módosítva: 2010.07.24 13:15
1

Dögösebb hangot a motornak, utángyártott dob nélkül. Kézenfekvő: dobjuk le a katalizátort!

Ledes lámpát utólag

2010. július 15., 09:44 Módosítva: 2010.07.15 09:44

Készítettem egy lámpát házilag. Ha felszerelem a motorra, számíthatok a rendőrök haragjára?