Úgy tűnik, mintha a betétek és a féktárcsa nem lenne párhuzamos egymással.
Forgatjuk tiltásig, játszunk a gyújtással. Tetszenek az óriási lángcsóvák. Lehet belőle bajom?
Síkolták és tömítést cseréltek, azóta csörög menet közbe.? Ha E85-tel tankolom, mérséklődhet a kellemetlen hang?
Jártam márkaszervizben, tisztították a karburátort, de nincs javulás. Van megoldás vagy ideje pánikba esni?
Sokkal rosszabbul megy az új kipufogóval, Dobjam ki, vagy vigyem szerelőhöz?
Az avultatás a biztosítók kedvenc aduja arra, hogy csökkentsék a kifizetendő kártérítés összegét.
Könnyen indul, könnyen megy, de két-három kilométer megtétele után elveszti erejét.
Sokat veszített az erejéből, a hangja is fura volt. Mint utólag kiderült, az egyik henger nem járt.
Hello,
Egy Honda CBR 600 F2 1991-es évjáratú motorom van. 49.000 km-t futott. Rettenetesen zörög a vezérműlánc. Jellemzően amikor a motor felmelegszik és eléri az üzemi hőfokot. Először egy motorszervízben kicserélték a feszítőpatront, mivel mégis az az egyszerűbb. Jó volt egy darabig, de 1-2 ezer km után újra egyik napról a másikra elkezdett zörögni ugyan úgy, nagyon erőteljesen.
Aztán elvittem egy másik márkaszervízbe, kicserélték a vezérműláncot az összes hozzávalóval. Mikor összerakták nem szűnt meg a hang. Megmérték az olajnyomást, az tökéletes volt. Kicserélték az 1-2 ezer km-et futott patront, ekkor jó lett, de indításkor azért be-becsörrent, de az lehet hogy normális. Most szintén, kb. 2 ezer km után egyik pillanatról a másikra elkezdett zörögni, de nagyon durván. Olaj is lett cserélve a vezérműlánc cseréjekor, van benne, nem eszi. Most már kezd bosszantani a dolog. Remélem tudsz segíteni.
Előre is köszönöm. István
Kedves István!
A CBR-ek egész sorozata hírhedt a feszítőpatron okozta lánc zajától. Először is a gyári patront olajban meg kell nyomkodni felszerelés előtt, hogy a levegő kimenjen belőle, mert az olajnyomás által bezárt légbuborék nem tud kijönni és a működését rontja. Ezt néha szerelők is elfelejtik.
A másik probléma maga a patron konstrukciója. A patronban elhelyezett egyirányú fogazás durva és relatíve nagy lépcsős így gyakran a patron még nem reteszel egy következő fokozaton, de a lánc már megint vagy még mindig szól. Ez azonban csak esztétikai baj, ekkor a lánc még nem tud átugrani, de a folyamatos zaj bosszantó. Igazán nincs is rá megoldás, sokan megveszik a nem gyári, hanem utángyártott mechanikus, csavaros feszítőt (APE gyártmány), amelyet rá kell csavarni és időszakosan utána állítani. A versenysportban is ezt használják, mert biztos nem hibásodik meg, hátránya csak annyi, hogy adott időszakonként rá kell csavarni egy kicsit.
Üdv.
Motordoktor
16 ezret futott a gyári gumi, a szerelő szerint a lengéscsillapítás is megfelelő. Mégis ott az a kopás...
Mióta bevittem a szervizbe nem indul rendesen. Azt mondták, típushiba. Kamuznak vagy ez az igazság?
Az alapjárat szép volt, nem rángatott, semmi baja nem volt, amíg le nem állítottam.
XJ600 motorom hidegen szivatóval indul, hamar bemelegszik, ilyenkor jó is minden, azonban melegen magas az alapjárat. Valami nem kerek.
Az eleje kapott valami ütést és a felni sem hibátlan. Ez lehet a baj?
10w30-at tettek bele, attól félek túl sovány lesz. Lecseréljem azonnal?
A négy hengerből csak a két szélső megy. Pucoltunk, takarítottunk, de a hiba nem múlik el. Lökjem a Dunába, gyújtsam föl, vagy van remény?
Lemaratnék a fogaskerékből, talán nem dobja majd ki a fokozatot. Felesleges munka, vagy nyerhetek is?
A fúvókacsere miatt érdemes átgondolni, de megoldható a bioüzemanyagra való átállás.
A motorom sebességmérője csal, nem kicsit - nagyot. Igaz, kis sebességnél kevesebbet, nagyobb tempónál már többet.
Üdv.
Birtokomban van egy Honda CBF 600. Szezon előtt cseréltettem olajat, a nedüt én vittem a szervizbe. Ajánlásra egy bizonyos cég olaját vásároltam, aminek a csomagolásán a következő megjelölés szerepel: 10W-40 ester, technosynthetikus. Kérdésem, hogy valójában mit is takar a technoszintetikus megjelölés?
Kedves Róbert!
A SAE 10W-40-es olajok általában részszintetikus olajok, ahol a szintetikus komponensek aránya nem éri el azt a szintet, hogy teljesen szintetikusnak lehessen nevezni. Úgy is lehet fogalmazni, hogy szintetikus komponensekkel javított ásványi olaj. Erre a különböző márkák különböző marketingelnevezéseket használnak, az egyik ezek közül a technoszintetikus vagy ha úgy tetszik technosynthetic elnevezés. Egyébként a választás megfelelő ehhez a motorhoz, és ez az olajmárka is jó minőségű.
Üdv.
Motordoktor
Sziasztok,
Az a kérdésem lenne, hogy ha egy motornál automata kuplung van, akkor vész esetén (például megcsúszok és a gázkarba kapaszkodva berántom azt) hogyan képzelték el a gyártók a megszakítást? Egy hagyományos kuplungosnál reflexből berántom a kuplungot még ha a gázkarba is kapaszkodok (ezt már elég gyakran megjártam) és felbőghet a motor, de az erő nem kapja ki alólam a vasat. Ha ilyen lehetőség nincs, akkor megkockáztatom azt a feltevést, hogy az elektronika úgy értelmezi a gázráhúzást, hogy kemény gyorsítást rendeltem, és visszakapcsol vagy 3-at automatikusan, és azzal el is szálltam. Mármint nem én, mert köszönöm, maradok a hagyománosnál, egyszer kísérletezzék ki, vagy győzzenek meg, hogy az elektronika észreveszi, mi az ábra és felülbírálja a „parancsot”.
Hogy is van ez megoldva?
Köszönöm,
Szabi
Kedves Szabolcs!
Ez valóban nincs megoldva az automata kuplungos motornál, tehát ha valami miatt „véletlenül" húzol gázt, akkor a motor gyorsítani fog, noha nem kapcsol vissza, hiszen csak a kuplung automata. Van néhány ilyen dolog a motorozás esetében, sajnos ebbe bele kell törődnünk. Az egy szerencse, hogy ki tudunk kuplungolni, itt meg jobban kell figyelni a kormányfogásra, a gázkar húzására. Nem hiszem, hogy a gyártók nagyon küzdenének, hogy mindenkit meggyőzzenek, sokan már így is elégedetten használják az új fejlesztésű automata kuplungos motorokat.
Üdv.
Motordoktor
Kedves Motordoktor!
Kawasaki Gpz 900 r típusú motorom az indítás után viszonylag normálisan jár, míg hideg és szívatót igényel. Mikor már melegszik, elkezd lövöldözni vissza a porlasztókba, néha a kipufogóba is. Az alapjárat ingadozik, a hengerek kihagynak. A gyertyák újak. A porlasztósor szét lett szedve, a fúvókák kifúvatva. A szelepeket vizsgálgattam: felül felöntöttem benzinnel zárt állapotban, pár perc után is ott volt mindben, szivárgást nem észleltem.
Ha van tippje a hiba okára, szívesen fogadnám!
Válaszát előre is köszönöm: Guba Lajos
Kedves Lajos!
Nem értem, mit jelenthet a felül felöntöttem benzinnel, de ezeknek a motoroknak egyik jellemző hibájuk a szívószelepek problémája. Az elmondásból kiderül, hogy melegen van visszadurrogás, én azt javaslom, hogy a szelephézagokat ellenőrizd, esetleg a gyári érték fölé tedd egy-két századdal. Nehéz tömítettség vizsgálatot végezni felöntéses módszerrel forró szelepeknél, pedig ez lenne a célravezető, ugyanis melegen elmegy a hézag és a szelep kitámaszt. Ezért is durrog vissza a karbisorba.
Üdv.
Motordoktor
Hiába öreg, attól még lopnák. Szeretnék utólagos indításgátlót beszereltetni. Lehet vagy felejtsem el?
Dögösebb hangot a motornak, utángyártott dob nélkül. Kézenfekvő: dobjuk le a katalizátort!
Készítettem egy lámpát házilag. Ha felszerelem a motorra, számíthatok a rendőrök haragjára?