Motordoktor

Tablettás benzint?

2010. július 12., 10:19 Módosítva: 2010.07.12 10:37

Üzemanyag-javító tabletta - csodaszer vagy marhaság?

Kavarás a keverékkel

2010. július 11., 07:06 Módosítva: 2010.07.11 07:06

Óvatosan az olajjal: a motor nem biztos, hogy bírja, esetleg melegedni fog, kopása felgyorsul.

Ha hideg, indul, ha meleg, nem. Mi az?

2010. július 7., 09:53 Módosítva: 2010.07.07 09:53
3

Meleg motornál képtelenség beindítani, meg kell várni, hogy lehűljön, aztán simán indul.

Nem látok. Xenont bele!

2010. július 2., 12:11 Módosítva: 2010.07.02 12:12

Már régóta csak hosszú fényen használom, mert úgy engem is jobban látnak, de így sem az igazi.

Suzuki: hol indul, hol nem

2010. június 30., 13:06 Módosítva: 2010.06.30 13:06

Lehet, hogy az akksi szívat? Vagy a generátorral van baj?

Olcsó, könnyen szerelhető motor

2010. június 24., 11:10 Módosítva: 2010.06.24 11:29

Jó állapotú túraenduróra vágyom, de olyan nehéz a választás.

Ciripel a fékem

2010. június 21., 07:44 Módosítva: 2010.06.21 10:20

Mi ez a szörnyű hang? A tárcsa és a betét közé szorult valami?

Használt fékbetét új tárcsához

2010. június 15., 08:19 Módosítva: 2010.06.21 10:27

Az új betét nem teljes felülettel fekszik a tárcsára. Használjam így vagy vegyek újat?

Suzukira túrakormányt

2010. június 5., 12:16 Módosítva: 2010.06.05 12:16

Meg szabad fúrni a villahidat, ha túrakormányt szeretnék felszerelni?

A felújítás előtt szépen járt a motor

2010. június 3., 10:48 Módosítva: 2010.06.03 10:48

Elrontották a szervizben? Mi lehet a baj? Úgy puffog mint egy kispolszki.

Más olajat tettek bele

2010. május 30., 10:45 Módosítva: 2010.05.30 10:45

A kereskedő 20W-40-es olajat rakott bele, holott a gyári előírás a 10W-40-es. Nagy a baj?

A bandázstól gajra megy a kipufogó?

2010. május 29., 08:51 Módosítva: 2010.05.29 09:06

A könyöknek nem a nagy hő az ellensége, hanem a hirtelen hőmérséklet-változás.

Érdemes magyar dobot csináltatni?

2010. május 24., 12:48 Módosítva: 2010.05.26 14:54
1

Japán belpiacos motorom van, nem sok gurul belőle az országban. Szeretnék rá sportdobot tenni, hogy komolyabb hangja legyen.

Gyengül és rángat a Suzukim

2010. május 14., 14:32 Módosítva: 2010.05.26 14:59

A hangja megváltozott, a motor rángatott, majd az olajlámpa is kigyulladt, pedig elég olaj van benne.

Gumiabroncs: adj egy ötöst!

2010. május 7., 15:42 Módosítva: 2010.05.07 15:42

Nem igazodok el a számozásban: melyik való autóra és melyik a motorra?

Nehéz a kuplung

2010. május 5., 18:55 Módosítva: 2010.05.05 18:55
3

Kedves Motordoktor!

Drágaságom most vettem elő az első igazán tavaszi hétvégén. Megdöbbenve vettem észre, hogy 10-15 km városi cirkálás után a bal csuklóm kezd beállni. Ugyebár a sok lámpa meg váltogatás sűrű kuplunghasználattal párosult, ami egy idő után már szinte fizikai fájdalmat okozott. Kissé meglepett, mert erre nem emlékeztem az előző szezonból.

Most akkor én szoktam el a motortól, vagy a kuplunggal van valami? Sosem volt egy vajpuhaságú, de ez most nagyon nem jó. Mi lehet a gond?

Érik egy 21 000 km-es kuplungcsere?

Üdv!
Joe

Kedves Joe,

A kuplung elhasználódása csak kismértékben jelenti a kézerő növekedését, jellemzően nem is érezhető. Én inkább arra gyanakszom, hogy a hosszú állás alatt a működtető mechanizmus megy kicsit nehezebben, pl. a bovdenbe belekeményedett a zsír és a piszok elegye, vagy a kinyomókar csúszó felülete kicsit oxidálódott, így a súrlódása nagyobb. Mindkét ok egy kevés használat után elmúlik, javaslom azonban a kuplungbovdent megnézni, mert az is lehet, hogy kezd elkopni, kiszőrösödni. Ha kiakasztod és úgy megmozgatod, akkor jobban érzed, mennyire szoros, de vedd számításba, hogy terhelés alatt még jobban szorulhat.

Üdv.
Motordoktor

Miért nem szerelnek láncvédő burkolatot a mai motorokra?

2010. május 4., 13:02 Módosítva: 2010.05.04 13:02

Kedves Motordoki !

Érdeklődnék, hogy a mai motorokra miért nem szerelnek láncvédő burkolatot, ami 100%-ban védi a láncot a sártól, portól, esőtől.

A régi motorokon, még a kis Simsonon is volt.

Válaszát várva,

Üdv
Sándor

Kedves Sándor!

Ezt a kérdést kb. 5 éve én is feltettem egy motorkerékpárgyár mérnökének és azt a számomra kicsit fura választ kaptam, hogy a teljes tokozás megoldása bonyolulttá teszi a kerékkiszerelést (a Simson esetében ez egyszerűen meg volt oldva, de az egy 100 lóerős motornál nem megvalósítható), esztétikailag nem elfogadható, valamint a korszerű O gyűrűs láncok nem érzékenyek annyira a porra és a nedvességre, ellenben a láncgörgő és a lánckerék kapcsolatánál kenést igényel. Aztán este egy sör mellett azt is elmondta, hogy nem is érdekelt senki abban, hogy a lánc sokáig tartson...

Üdv.
Motordoktor

A Yamaha mindig kétszer csattog

2010. május 3., 07:46 Módosítva: 2010.05.03 07:46

Gyújtás vagy üzemanyag lehet a probléma oka? Gyertyát cseréltem, de úgyanúgy maradt minden.

Fékszerelés otthon

2010. április 29., 09:07 Módosítva: 2010.04.29 09:18

Életveszély: inkább kiengedtem az olajat a rendszerből, hogy ne szorítsa, és nem lépek a fékre.

Különböző márkájú gumikat előre és hátra

2010. április 27., 07:04 Módosítva: 2010.04.27 07:49

Egyesek különböző márkájú gumikat válogatnak össze. Okosak vagy hülyék?

Tények és tévhitek a lánctisztításról

2010. április 23., 13:22 Módosítva: 2010.04.23 13:22

Gázolajjal vagy benzinnel mossam? Használjak esetleg aeroszolt vagy töröljem kendővel?

Szivárgó olaj az első villából

2010. április 19., 07:46 Módosítva: 2010.04.19 07:46

Akármit csinálok, egyre csak ereszt a villa.

Rozsdásodik a leggyorsabb Suzuki?

2010. április 18., 14:41 Módosítva: 2010.04.18 21:14

Ponyva alatt tartottam a Hayabusát, de rozsdát fedeztem fel rajta. Van okom a pánikra?

Hatodikban csak gyorsan

2010. április 9., 09:35 Módosítva: 2010.04.09 09:35

Utolsó fokozatban pokoli a mechanikus zaj. Ha gyorsulok halkabb lesz, de állandóan mégsem száguldhatok!

Hová tűnt a Suzukimból az EXCVA?

2010. április 5., 12:35 Módosítva: 2010.04.05 12:35

A hátsó ülés alatt a tárolórekeszben két bowden lifeg. Kárt okozhat ez?