Üzemanyag-javító tabletta - csodaszer vagy marhaság?
Óvatosan az olajjal: a motor nem biztos, hogy bírja, esetleg melegedni fog, kopása felgyorsul.
Meleg motornál képtelenség beindítani, meg kell várni, hogy lehűljön, aztán simán indul.
Már régóta csak hosszú fényen használom, mert úgy engem is jobban látnak, de így sem az igazi.
Lehet, hogy az akksi szívat? Vagy a generátorral van baj?
Jó állapotú túraenduróra vágyom, de olyan nehéz a választás.
Mi ez a szörnyű hang? A tárcsa és a betét közé szorult valami?
Az új betét nem teljes felülettel fekszik a tárcsára. Használjam így vagy vegyek újat?
Meg szabad fúrni a villahidat, ha túrakormányt szeretnék felszerelni?
Elrontották a szervizben? Mi lehet a baj? Úgy puffog mint egy kispolszki.
A kereskedő 20W-40-es olajat rakott bele, holott a gyári előírás a 10W-40-es. Nagy a baj?
A könyöknek nem a nagy hő az ellensége, hanem a hirtelen hőmérséklet-változás.
Japán belpiacos motorom van, nem sok gurul belőle az országban. Szeretnék rá sportdobot tenni, hogy komolyabb hangja legyen.
A hangja megváltozott, a motor rángatott, majd az olajlámpa is kigyulladt, pedig elég olaj van benne.
Nem igazodok el a számozásban: melyik való autóra és melyik a motorra?
Kedves Motordoktor!
Drágaságom most vettem elő az első igazán tavaszi hétvégén. Megdöbbenve vettem észre, hogy 10-15 km városi cirkálás után a bal csuklóm kezd beállni. Ugyebár a sok lámpa meg váltogatás sűrű kuplunghasználattal párosult, ami egy idő után már szinte fizikai fájdalmat okozott. Kissé meglepett, mert erre nem emlékeztem az előző szezonból.
Most akkor én szoktam el a motortól, vagy a kuplunggal van valami? Sosem volt egy vajpuhaságú, de ez most nagyon nem jó. Mi lehet a gond?
Érik egy 21 000 km-es kuplungcsere?
Üdv!
Joe
Kedves Joe,
A kuplung elhasználódása csak kismértékben jelenti a kézerő növekedését, jellemzően nem is érezhető. Én inkább arra gyanakszom, hogy a hosszú állás alatt a működtető mechanizmus megy kicsit nehezebben, pl. a bovdenbe belekeményedett a zsír és a piszok elegye, vagy a kinyomókar csúszó felülete kicsit oxidálódott, így a súrlódása nagyobb. Mindkét ok egy kevés használat után elmúlik, javaslom azonban a kuplungbovdent megnézni, mert az is lehet, hogy kezd elkopni, kiszőrösödni. Ha kiakasztod és úgy megmozgatod, akkor jobban érzed, mennyire szoros, de vedd számításba, hogy terhelés alatt még jobban szorulhat.
Üdv.
Motordoktor
Kedves Motordoki !
Érdeklődnék, hogy a mai motorokra miért nem szerelnek láncvédő burkolatot, ami 100%-ban védi a láncot a sártól, portól, esőtől.
A régi motorokon, még a kis Simsonon is volt.
Válaszát várva,
Üdv
Sándor
Kedves Sándor!
Ezt a kérdést kb. 5 éve én is feltettem egy motorkerékpárgyár mérnökének és azt a számomra kicsit fura választ kaptam, hogy a teljes tokozás megoldása bonyolulttá teszi a kerékkiszerelést (a Simson esetében ez egyszerűen meg volt oldva, de az egy 100 lóerős motornál nem megvalósítható), esztétikailag nem elfogadható, valamint a korszerű O gyűrűs láncok nem érzékenyek annyira a porra és a nedvességre, ellenben a láncgörgő és a lánckerék kapcsolatánál kenést igényel. Aztán este egy sör mellett azt is elmondta, hogy nem is érdekelt senki abban, hogy a lánc sokáig tartson...
Üdv.
Motordoktor
Gyújtás vagy üzemanyag lehet a probléma oka? Gyertyát cseréltem, de úgyanúgy maradt minden.
Életveszély: inkább kiengedtem az olajat a rendszerből, hogy ne szorítsa, és nem lépek a fékre.
Egyesek különböző márkájú gumikat válogatnak össze. Okosak vagy hülyék?
Gázolajjal vagy benzinnel mossam? Használjak esetleg aeroszolt vagy töröljem kendővel?
Akármit csinálok, egyre csak ereszt a villa.
Ponyva alatt tartottam a Hayabusát, de rozsdát fedeztem fel rajta. Van okom a pánikra?
Utolsó fokozatban pokoli a mechanikus zaj. Ha gyorsulok halkabb lesz, de állandóan mégsem száguldhatok!
A hátsó ülés alatt a tárolórekeszben két bowden lifeg. Kárt okozhat ez?