A manuál ásványi olajat ajánl, mindenki más szintetikust. Mi az igazság?
Szétbontottuk a Ducati Monstert, de nem leltük okát. Használjam így, vagy kezdjek aggódni?
Nyáron hosszabb útra készülünk, Spanyolország déli része és talán Marokkó a cél. Oda-vissza plusz a helyi elmászkálást belevéve több mint 8 ezer km, javarészt autópályán. A hátsó gumim ezt vagy ki sem bírná, vagy egykettőre olyan kocka lenne hogy nézni is rossz. Viszonylag erős nehéz motorom van, nagyköbcentis V2-es cruiser, 5-6 ezer kilométeren elnyal egy gumit. (igaz nem is kímélem)
Kérdés: van-e tapasztalat azzal hogy hátra autó gumit rakok? Dönteni ezt a motort úgyse nagyon lehett. Arra gondoltam inkább megyek vele vigyázállásban, de legalább a gumival nem kell foglalkoznom.
Keresgéletem a neten és van is pár találat, nem én vagyok az első akit komolyan zavar hogy a gumi egy rendes túrát nem bír végig.
Lepattant a krómozás, az új szár viszont 160 ezer forint. Mit tegyek?
Kedves István!
Jellemző, hogy a V elrendezésű motorok hátsó hengereinek karburátorába kicsit kisebb fúvókát tesznek, mert ez a henger vagy ezek a hengerek (V4-es esetében) melegebben járnak, így a kisebb benzinmennyiséggel biztosítható, hogy nem lesz túl dús a keverékük. Tehát nem az elsőben van nagyobb, hanem a hátsóban kisebb.
A gázfröccsök utáni visszatérés alapjáratra azért szokott problémás lenni, mert a gyors gázmozdulatokkor a karburátorok túldúsítják a keveréket, hogy a motor minél jobban vegye a tüzet. Amikor meg hirtelen becsukjuk a gázt, akkor ennek a dúsabb keveréknek kell egy kis idő még kiürül és letisztula gyertyáról is. Ez a jelenség mérsékelhető, ha a gyorsító pumpán állítunk vagy a karburátort kicsit szegényebbre vesszük, vállalva annak a kockázatát, hogy akkor meg nem fogja olyan jól venni a gázt, esetleg néha meg is torpan.
Üdv.
Motordoktor
Kezdő vagyok, milyen motort vegyek?
A kalapáccsal összevert nittelőszem szoros lesz, jobban melegszik, a szem gyorsabban kopik.
Van, hogy a szintetikus olaj használata tisztán pénzkidobás.
Ha nagy erővel megpörgetem, azonnal megáll, nem forog lendületből tovább.
Hogy kell telepiteni? A blokkon semmiféle kivezetést nem látok.
Mi történik akkor, ha az első teló egyik szárába 10W 20, a másikba 15W 30-as olajat töltünk?
Az állandó nyomású, membrános karburátorral szerelt motorokra jellemző, hogy ha sokáig állnak, a membrán "kiszárad".
Árt vagy használ? Egyáltalán kell-e belülről tisztítani a modern motorokat?
Észrevettem, hogy ha beállítom a gyári feszességre és tekerek a hátsó keréken fél fordulatot akkor megváltozik a feszessége, lazább lesz.
Többet forog, pedig a karburátor fúvókái és a levegőcsavar is gyári értékre van állítva.
A sportkipufogó nem csak a fület gyilkolja?
A Yamahán ötvenszer kell rúgni, de van, hogy az sem segít.
Lehet baj belőle? A tartályfedél gumi tömítése és légzáró lapja vetemedik.
Kicserélték a vezérműláncot, azóta csörög a motor. Nagy bajt okoztak a GSX-R-ben?
Víz jutott a tartályba? Nem kell aggódni, nem marad benne.
Ismeretlen adalék az olajban: az űrtechnika tönkreteszi vagy feltámasztja a motort?
Az utólag felszerelt oldaltámasz okozhat-e garanciavesztést, vagy károsodást a motoron?
Nagy a testsúlyom, szerintem a szélesebb gumi kényelmesebb és stabilabb lenne. Igazam van?
Új gumikra van szükségem a Suzukimhoz. Szeretnék nagyon jó tapadást biztosító, megbízható abroncsokat venni. Mit válasszak?
Elcsúsztam a Hondával, azóta füstöl. Rossz helyre csurgott az olaj?