Motordoktor

Olaj kell a BMW-be

2010. március 31., 16:33 Módosítva: 2010.03.31 16:33

A manuál ásványi olajat ajánl, mindenki más szintetikust. Mi az igazság?

Szörnyű a kattogás, mit tegyek?

2010. március 29., 17:00 Módosítva: 2010.03.29 19:34

Szétbontottuk a Ducati Monstert, de nem leltük okát. Használjam így, vagy kezdjek aggódni?

Autógumit motorra?

2010. március 20., 06:59 Módosítva: 2010.03.20 11:51

Nyáron hosszabb útra készülünk, Spanyolország déli része és talán Marokkó a cél. Oda-vissza plusz a helyi elmászkálást belevéve több mint 8 ezer km, javarészt autópályán. A hátsó gumim ezt vagy ki sem bírná, vagy egykettőre olyan kocka lenne hogy nézni is rossz. Viszonylag erős nehéz motorom van, nagyköbcentis V2-es cruiser, 5-6 ezer kilométeren elnyal egy gumit. (igaz nem is kímélem)

Kérdés: van-e tapasztalat azzal hogy hátra autó gumit rakok? Dönteni ezt a motort úgyse nagyon lehett. Arra gondoltam inkább megyek vele vigyázállásban, de legalább a gumival nem kell foglalkoznom.

Keresgéletem a neten és van is pár találat, nem én vagyok az első akit komolyan zavar hogy a gumi egy rendes túrát nem bír végig.

Kopott a rugóstag szára. Veszélyes?

2010. március 16., 12:40 Módosítva: 2010.03.16 12:40

Lepattant a krómozás, az új szár viszont 160 ezer forint. Mit tegyek?

Különböző fúvókák a Honda VFR karbikban

2010. március 14., 14:54 Módosítva: 2010.03.14 14:54
Tisztelt Motordoktor! Csak két kérdésem lenne egy VFR400R-el kapcsolatban. (NC24) -Miért van gyárilag a két első henger porlasztójában 2 századdal nagyobb főfúvóka mint a hátsóban? -Nagyobb gázfröccsök után leesik az alapjárat 900-1000-re, ami néhány másodperc után visszaáll a beállított 1500-ra. Ez normális? Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel PSZP

Kedves István!

Jellemző, hogy a V elrendezésű motorok hátsó hengereinek karburátorába kicsit kisebb fúvókát tesznek, mert ez a henger vagy ezek a hengerek (V4-es esetében) melegebben járnak, így a kisebb benzinmennyiséggel biztosítható, hogy nem lesz túl dús a keverékük. Tehát nem az elsőben van nagyobb, hanem a hátsóban kisebb.

A gázfröccsök utáni visszatérés alapjáratra azért szokott problémás lenni, mert a gyors gázmozdulatokkor a karburátorok túldúsítják a keveréket, hogy a motor minél jobban vegye a tüzet. Amikor meg hirtelen becsukjuk a gázt, akkor ennek a dúsabb keveréknek kell egy kis idő még kiürül és letisztula gyertyáról is. Ez a jelenség mérsékelhető, ha a gyorsító pumpán állítunk vagy a karburátort kicsit szegényebbre vesszük, vállalva annak a kockázatát, hogy akkor meg nem fogja olyan jól venni a gázt, esetleg néha meg is torpan.

Üdv.

Motordoktor

Tanulómotort 400 ezerből

2010. március 12., 12:44 Módosítva: 2010.03.12 12:52

Kezdő vagyok, milyen motort vegyek?

Nittelés vagy patentszem?

2010. március 10., 14:50 Módosítva: 2010.03.10 15:07

A kalapáccsal összevert nittelőszem szoros lesz, jobban melegszik, a szem gyorsabban kopik.

Szintetikus olaj az öreg vasba?

2010. március 3., 09:49 Módosítva: 2010.04.26 16:09

Van, hogy a szintetikus olaj használata tisztán pénzkidobás.

Szorul az első fék

2010. március 1., 14:01 Módosítva: 2010.03.01 14:10

Ha nagy erővel megpörgetem, azonnal megáll, nem forog lendületből tovább.

Fordulatszámmérő Simsonra

2010. február 26., 14:55 Módosítva: 2010.02.26 15:02

Hogy kell telepiteni? A blokkon semmiféle kivezetést nem látok.

Szitálhat a motor száranként eltérő villaolajjal?

2010. február 25., 12:13 Módosítva: 2010.02.25 13:50

Mi történik akkor, ha az első teló egyik szárába 10W 20, a másikba 15W 30-as olajat töltünk?

Nem tartja az alapjáratot a Suzuki

2010. február 22., 09:55 Módosítva: 2010.02.22 10:33

Az állandó nyomású, membrános karburátorral szerelt motorokra jellemző, hogy ha sokáig állnak, a membrán "kiszárad".

Hasznos a motorbeltér-tisztító vagy ámítás?

2010. február 19., 07:33 Módosítva: 2010.02.19 15:30
1

Árt vagy használ? Egyáltalán kell-e belülről tisztítani a modern motorokat?

Egyenetlenül nyúlott lánc - hova állítsam a feszességet?

2010. február 13., 08:52 Módosítva: 2010.02.13 08:52

Észrevettem, hogy ha beállítom a gyári feszességre és tekerek a hátsó keréken fél fordulatot akkor megváltozik a feszessége, lazább lesz.

Pörög a Honda gáz nélkül

2010. február 8., 09:27 Módosítva: 2010.02.08 09:42

Többet forog, pedig a karburátor fúvókái és a levegőcsavar is gyári értékre van állítva.

Szelepbeégés nyitott dob miatt?

2010. február 5., 13:15 Módosítva: 2010.02.05 13:30
28

A sportkipufogó nem csak a fület gyilkolja?

Nem indul hidegen, van tuti módszer?

2010. február 4., 14:07 Módosítva: 2010.02.04 14:37

A Yamahán ötvenszer kell rúgni, de van, hogy az sem segít.

Fékgondok a leggyorsabb Suzukival

2010. január 29., 07:52 Módosítva: 2010.01.29 07:52

Lehet baj belőle? A tartályfedél gumi tömítése és légzáró lapja vetemedik.

Motor: mi csörög a Suzukiban?

2010. január 26., 07:49 Módosítva: 2010.01.26 08:18

Kicserélték a vezérműláncot, azóta csörög a motor. Nagy bajt okoztak a GSX-R-ben?

Benzin víztelenítése olcsón

2010. január 22., 16:59 Módosítva: 2010.01.22 18:32
1

Víz jutott a tartályba? Nem kell aggódni, nem marad benne.

Súrlódáscsökkentő fémkerámia az olajban

2010. január 19., 11:46 Módosítva: 2010.01.19 16:48
3

Ismeretlen adalék az olajban: az űrtechnika tönkreteszi vagy feltámasztja a motort?

Elvesztem a garanciát?

2010. január 18., 09:31 Módosítva: 2010.01.18 10:03

Az utólag felszerelt oldaltámasz okozhat-e garanciavesztést, vagy károsodást a motoron?

Túlsúlyos férfinak szélesebb gumit?

2010. január 12., 14:49 Módosítva: 2010.01.13 11:40

Nagy a testsúlyom, szerintem a szélesebb gumi kényelmesebb és stabilabb lenne. Igazam van?

Milyen gumi kell a Suzukira?

2010. január 7., 15:17 Módosítva: 2010.01.07 16:06

Új gumikra van szükségem a Suzukimhoz. Szeretnék nagyon jó tapadást biztosító, megbízható abroncsokat venni. Mit válasszak?

Segítség, kék füst!

2010. január 2., 08:51 Módosítva: 2010.01.02 09:25

Elcsúsztam a Hondával, azóta füstöl. Rossz helyre csurgott az olaj?