Motordoktor

Karcos a krómozás, meghalt a szimmering

2008. június 10., 08:01 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Cseréljek szimeringet? De félek, ezek a karcok hamar végeznének az újjal is. Ráadásul tudtommal ez nem olajjal töltött teló ezért nem folyhatna ki semmi.

Átugorja az üreset

2008. június 9., 08:53 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A nehéz üresbe váltás általában a fokozatrögzítő alakostárcsa és a fokozatrögzítő kar hibája, kopottsága miatt van. A kis rögzítőkar rugója elgyengül.

Magától megáll az első kerék

2008. június 6., 09:36 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A szegecsekre szerelt féktárcsa mozgásának kell menet közben finoman visszapofozni a fékpofákat.

Hegesztett dugó

2008. június 2., 12:44 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A kipufogó-szelep kilyukasztotta a dugattyú tetejét. AVI-val befoltoztuk. Jó ez így?

Elöl súlytalan a mocim

2008. május 27., 10:09 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Érdemes megnézni, hogy amikor ráülsz a motorra, akkor a hátsó rugóstag nem nyomódik-e jobban össze, mint a teljes rugóút kb. ¼-e.

Kecetel a Kawa

2008. május 26., 09:04 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Bármit is jelentsen ez, szerintem menj szerelőhöz.

Van 125 köbcenti 20-40 LE között?

2008. május 23., 09:55 Módosítva: 2009.07.25 20:47

20-40 lóerő között mozognak az eladó motorok és minden 2.-nál oda van írva, hogy A1 jogosítvánnyal vezethetők. De hogyan?

Nehéz sofőr alatt rogyadozik a rugó

2008. május 22., 08:43 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nem megoldás ráállítani a csillapítást, mert a rugóstag nem a megfelelő munkapontján fog dolgozni, mert a statikus összeülése nagyobb, mint azt tervezték

Kevés a kompresszió, pedig jól megy

2008. május 21., 10:25 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nem a szerelőt minősítem, hanem tudjuk tapasztalatból, hogy a kompresszió végnyomás mért értékeibe nagyon beleszól a motor hőfoka... többek között.

1500 km 40-el... tényleg?

2008. május 19., 08:56 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A használati utasítás alapján 1500 km a bejáratási idő addig 40-nel lehet vele menni. Remélem ez mérföld/óra, mert km/h-val sosem jönne össze.

Eséstől horpadt rezóból folyik az olaj

2008. április 11., 01:19 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Hogyan lehetne kihúzatni a dobból a horpadást? Sajnos, ami először keletkezett horpadás az olyan vészes, hogy a dob az összeillesztésnél oldalt kilyukadt és mindig folyik ki az olaj.

Tanácstalan vagyok, 5000-től éled

2008. április 10., 00:40 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Álllítottam a síbertűn, adtam neki több benzint, de semmi javulás. Most a nagyobb fúvókán gondolkodom hátha segít.

Kopott olajgyűrűkkel

2008. április 9., 08:28 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nem lenne csoda, ha egy másik olajjal az olajfogyasztás esetleg csökkenne, de nyilvánvalóan nem ez lesz a végső megoldás.

Mit jelent ami a kipufogómra van írva?

2008. április 8., 10:51 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az adott típushoz gyártott dobot a motorkerékpár gyártói garanciavesztés nélkül is használhatónak tekintik? És vajon a dob felszerelésével az injektor lereagálja a változásokat?

Sportmotor fék nélkül

2008. április 1., 23:20 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Első körben azt kellene eldönteni, hogy egy másik R1-es féke ilyen-e, egyedi hibáról lehet szó, vagy pedig az Ön szubjektív ítélete szerint rossz a fék.

Gyári dugó vagy gyártott dugó?

2008. április 1., 00:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A dugattyú gyártása olyan dolog, amit még nagyobb gyárak is specialistákra bíznak, nem csoda, hogy a világon kb. 3-4 gyár látja el a gyártók 80%-át dugattyúval.

Örvénylik a menetszél

2008. március 26., 23:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A szélterelő örvénylést kelt, amely örvényekbe ha a sisak belekeveredik akkor különféle zajhatások lesznek. A cél, hogy ezekből az örvényekből a sisakot kivegyük.

Patentszem a láncban

2008. március 26., 00:50 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Általánosan elfogadott dolog, hogy kb. 50-60 lóerőig a gyárak patentszemet használnak, ezt azonban időnként ellenőrizni kell.

Az üzemi hőmérsékleten innen és túl

2008. március 24., 23:16 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ha folyamatosan tudok menni akkor a víz nem melegszik nagyon 80-90 foknál, de ha meg kell állnom a lámpáknál, akkor elindul felfelé. Lehet, hogy ez normális, de engem a 100 fok fölötti érték nagyon zavar.

Kén vagy ólom kell a benzinbe?

2008. március 21., 10:37 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ha a kenőolaj kémhatása savassá kezd válni, a többrétegű siklócsapágyakban csapágykorróziót, a könnyűfém hengereknél (pl. nikasil rétegű henegreken) pedig kémiai kopást okoz.

Kipufogók hivatalosan

2008. március 20., 09:26 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A járműre utólagosan rászerelt hangtompító berendezésnek teljesíteni kell a jármű gyártásakor érvényben lévő szabályokat. Na de mik ezek?

Elég áram van a motorban?

2008. március 18., 11:28 Módosítva: 2009.07.25 20:47

llyen esetben javasolt a motort járatni és úgy működtetni ezt a pumpát, hogy az akksi ne merüljön le olyan gyorsan. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a töltés energiamérlege így is közel nulla...

Fél éves motor nem indul be

2008. március 17., 02:35 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Felhívtam a kereskedőt, akitől vettem, hogy meghalt az önindító, vagy valami, de ő azt mondta, hogy az önindítóval nem lehet semmi baj, csak az aksi lehet lemerülve, töltsem fel, vagy bikázzam be. Kicsit fura volt, hogy 3 hónapos motorba meghal az aksi.

Sosem kopik be a fék?

2008. március 14., 09:48 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Eleinte vártuk, hogy majd ha a tárcsa és a betétek bekopnak, javulni fog a helyzet, de 10000 km-en túl is balesetveszélyes az első fék.

KTM-et vennék, de milyet?

2008. március 12., 18:06 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Megnéztem két KTM-et egyik KTM 125 EXC másik pedig KTM 200 EXC ezek közül nem tudom eldönteni hogy melyiket vegyem meg.