Motordoktor

Tuning Hornet külföldön

2008. március 11., 10:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Két éve egy vitathatóan kopott hátsó gumi miatt a helyszínen levették a rendszámomat és addig nem adták vissza, amíg új abroncsot nem vásároltam a motorkerékpárra. Mire számíthatok idén, ha tuningolt a motorom?

Zárt sisak vagy nyitott sisak?

2008. március 7., 01:51 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A praktikum szempontjából a nyitható sisakot javasolják, mivel így valamivel elviselhetőbb a nyári hőség. De mi van a biztonsággal?

Nem indul hidegben

2008. március 5., 01:32 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Tudom, ha dízel gépeknek nincs kompressziója akkor télen nem indul, de a benzinesnél, ez nem lehet szerintem a hiba. De akkor mi?

Mikor kell gyertyát cserélni?

2008. március 3., 16:04 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Tudomásul kell venni, hogy a motort nemcsak megvásárolni pénz, hanem vannak fenntartási költségei is.

Benzint folyt az olajba

2008. február 29., 09:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A lefelé gyakorta lejtő szívótorkon benzin juthat az égéstérbe, a motorolajba is. Olajcsere javasolt.

A lóerő vajon mi?

2008. február 28., 09:26 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Mindennek a fizika az alapja, még egy pofonnak is. A nyomaték és a teljesítmény együtt jár, mint a Nap és a fény.

A kis chopper gyengélkedik

2008. február 27., 09:55 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nagyobb henger nem jelent semmit, Olaszországban szinte mindenhez gyártanak nagyobb hengert, több-kevesebb sikerrel.

Villámkérdés: léghűtés szerinted?

2008. február 26., 09:25 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A blokk fajlagos teljesítménye alacsony, nincs kihegyezve, semmi szükség vízhűtésre. Azt ott kell alkalmazni, ahol a műszaki paraméterek megkövetelik.

Könyökkel tuningolni?

2008. február 25., 14:00 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ha másik könyököt faragsz rá, akkor biztos, hogy a teljesítménye kisebb lesz, nem fog jól pörögni, de ki lehet kísérletezni a legjobbat...

Öreg motor vén motor?

2008. február 22., 08:49 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A kompresszió már csak 6,5-75 között mozog, az olajat is fogyasztgatja. Sokat költeni már nem akarunk rá. Szerinted?

A fék rosszabb lett tuning után

2008. február 21., 08:45 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Lehetséges, hogy a munkahenger karmantyúja nem engedi ki a dugattyúkat teljesen. El lenne öregedve vagy koszosodva? Még sohasem tisztítottam át.

Lemerült az aksi... újat vegyek?

2008. február 20., 09:54 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az akkumulátorok nem szeretik, ha a feszültségük, töltöttségi fokuk ingadozó, tehát kicsit lemerülnek, majd relatíve nagy töltőárammal ismét megtöltik őket, majd ismét merülni hagyják.

Nincs is olyan, hogy versenytárcsa

2008. február 19., 00:10 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ha létezik is olyan, hogy „versenytárcsa”, akkor sem arról lehet megkülönböztetni, hogy a tartó szegecseken az úszó tárcsa lazábban van illesztve, hanem, hogy anyagválasztása és formai kialakítása miatt a hő hatására nem deformálódik annyira.

Önindító forog, de egy pöffenés sincs

2008. február 18., 01:40 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nincs dugulás, karbi kitisztítva, tiszta légszűrő, új gyertyák. És mégsem működik. Mi lehet az oka?

Ferdén fut a hátsó kerék

2008. február 9., 00:35 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Úgy tűnik, hogy az első kerékhez képest keresztbe állna a hátsó, bár lehetséges, hogy ez csak a két kerék vastagsága közötti különbség adta optikai csalódás.

Tuti olajat a robogókba

2008. február 7., 00:32 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

A szintetikus bázisú olajak általánosságban (kenéstechnikai szempontból) jobbak és általában mindenbe használhatók, a használható minimális szintet pedig az adott jármű kezelési könyve határozza meg.

Személyautó olaj jó a motorba?

2008. február 5., 02:09 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A kimondottan személyautókhoz készült API minősítésű olajak nem nedves (olajfürdős) kuplungos motorokba valók, bizonyos adalékaik kuplungcsúszást okozhatnak.

Fékfolyadék illesztés a fékcsőhöz

2008. február 2., 10:03 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kategórián belül is lehetnek minőségi eltérések, egyes fékfolyadékok forráspontja magasabb lehet, de a hétköznapi használatban ezt nem vesszük észre, csak verseny körülmények, túlmelegedés esetén.

Segítség! Ferde a vázam

2008. január 31., 09:15 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nem kell parázni, lehet, hogy csak a láncbeállítás pontatlansága miatt fut két nyomon. Ez javítható, a vázzal viszont más a helyzet.

CO-csavar tekergetés házilag

2008. január 29., 00:54 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Amikor visszaszereltem a karbisort,már alig akart beindulni. Azután mikor becsiholtam, csak úgy volt hajlandó szépen járni, ha a CO-csavarokat 4-5 fordulatra, de lehet, hogy többre, kitekertem.

Minden, amit lánckerékről eddig nem mertél megkérdezni

2008. január 28., 00:37 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A gyári hátsó (39 fogú) lánckerék helyére kisebbet szeretnék felszereltetni, az első helyére pedig nagyobbat, elképzeléseim szerint ez növelné a motor utazósebességét.

Hol eltűnik a hűtővíz, hol nem

2008. január 23., 10:00 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Eltűnik és visszajön... Eltűnik és visszajön. Vagy el sem tűnik. De nem is forr soha. Érthetetlen.

Hidegindító orrba-szájba

2008. január 22., 00:22 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az indításhoz szükséges minimális mennyiséget fecskendezzük be, a spray illékonyságával és kis kompressziótűrő képességével már kis mennyiség esetén is begyullad az égéstérben.

Eltűnt 5 liter benya!

2008. január 21., 00:30 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Telitankolástól számolva kb. 160 km megtétele után már a piros sáv legalján áll a benzinmutató.

Nem én voltam!

2008. január 18., 01:03 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Harmadikban vagy negyedikben huzatom, és amikor elengedem a gázt akkor hátulról nagy durranás jön.