Két éve egy vitathatóan kopott hátsó gumi miatt a helyszínen levették a rendszámomat és addig nem adták vissza, amíg új abroncsot nem vásároltam a motorkerékpárra. Mire számíthatok idén, ha tuningolt a motorom?
A praktikum szempontjából a nyitható sisakot javasolják, mivel így valamivel elviselhetőbb a nyári hőség. De mi van a biztonsággal?
Tudom, ha dízel gépeknek nincs kompressziója akkor télen nem indul, de a benzinesnél, ez nem lehet szerintem a hiba. De akkor mi?
Tudomásul kell venni, hogy a motort nemcsak megvásárolni pénz, hanem vannak fenntartási költségei is.
A lefelé gyakorta lejtő szívótorkon benzin juthat az égéstérbe, a motorolajba is. Olajcsere javasolt.
Mindennek a fizika az alapja, még egy pofonnak is. A nyomaték és a teljesítmény együtt jár, mint a Nap és a fény.
Nagyobb henger nem jelent semmit, Olaszországban szinte mindenhez gyártanak nagyobb hengert, több-kevesebb sikerrel.
A blokk fajlagos teljesítménye alacsony, nincs kihegyezve, semmi szükség vízhűtésre. Azt ott kell alkalmazni, ahol a műszaki paraméterek megkövetelik.
Ha másik könyököt faragsz rá, akkor biztos, hogy a teljesítménye kisebb lesz, nem fog jól pörögni, de ki lehet kísérletezni a legjobbat...
A kompresszió már csak 6,5-75 között mozog, az olajat is fogyasztgatja. Sokat költeni már nem akarunk rá. Szerinted?
Lehetséges, hogy a munkahenger karmantyúja nem engedi ki a dugattyúkat teljesen. El lenne öregedve vagy koszosodva? Még sohasem tisztítottam át.
Az akkumulátorok nem szeretik, ha a feszültségük, töltöttségi fokuk ingadozó, tehát kicsit lemerülnek, majd relatíve nagy töltőárammal ismét megtöltik őket, majd ismét merülni hagyják.
Ha létezik is olyan, hogy „versenytárcsa”, akkor sem arról lehet megkülönböztetni, hogy a tartó szegecseken az úszó tárcsa lazábban van illesztve, hanem, hogy anyagválasztása és formai kialakítása miatt a hő hatására nem deformálódik annyira.
Nincs dugulás, karbi kitisztítva, tiszta légszűrő, új gyertyák. És mégsem működik. Mi lehet az oka?
Úgy tűnik, hogy az első kerékhez képest keresztbe állna a hátsó, bár lehetséges, hogy ez csak a két kerék vastagsága közötti különbség adta optikai csalódás.
A szintetikus bázisú olajak általánosságban (kenéstechnikai szempontból) jobbak és általában mindenbe használhatók, a használható minimális szintet pedig az adott jármű kezelési könyve határozza meg.
A kimondottan személyautókhoz készült API minősítésű olajak nem nedves (olajfürdős) kuplungos motorokba valók, bizonyos adalékaik kuplungcsúszást okozhatnak.
Kategórián belül is lehetnek minőségi eltérések, egyes fékfolyadékok forráspontja magasabb lehet, de a hétköznapi használatban ezt nem vesszük észre, csak verseny körülmények, túlmelegedés esetén.
Nem kell parázni, lehet, hogy csak a láncbeállítás pontatlansága miatt fut két nyomon. Ez javítható, a vázzal viszont más a helyzet.
Amikor visszaszereltem a karbisort,már alig akart beindulni. Azután mikor becsiholtam, csak úgy volt hajlandó szépen járni, ha a CO-csavarokat 4-5 fordulatra, de lehet, hogy többre, kitekertem.
A gyári hátsó (39 fogú) lánckerék helyére kisebbet szeretnék felszereltetni, az első helyére pedig nagyobbat, elképzeléseim szerint ez növelné a motor utazósebességét.
Eltűnik és visszajön... Eltűnik és visszajön. Vagy el sem tűnik. De nem is forr soha. Érthetetlen.
Az indításhoz szükséges minimális mennyiséget fecskendezzük be, a spray illékonyságával és kis kompressziótűrő képességével már kis mennyiség esetén is begyullad az égéstérben.
Telitankolástól számolva kb. 160 km megtétele után már a piros sáv legalján áll a benzinmutató.
Harmadikban vagy negyedikben huzatom, és amikor elengedem a gázt akkor hátulról nagy durranás jön.