Motordoktor

Az amatőr krosszozás kinyírja a gépet?

2007. június 27., 08:58 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Hobbista krosszozással milyen hamar megy tönkre a moci? Mert azért használnám közlekedésre is. Vagy csak arra használjam?

Behúzom a kuplungot, és mégis húz

2007. június 26., 06:53 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Teljesen kiszámíthatatlanul ha egyesben a váltó hiába húzom a kuplungot, a motor menne előre. De nem mindig, ezért kiszámíthatatlan.

Nincs pénzem újra.. segíts!

2007. június 25., 08:55 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nem elég a lóvém újra, ezért vennék használtat. Mit nézzek meg rajta? Mik a tipushibái? Mire figyeljek? Miért indul nehezen hidegben?

Magas fordulaton elciripeli a Für Elise-t

2007. június 22., 08:03 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Folyamatosan gyorsul a ciripelő hang menet közben. A szervizben azt mondták járjak vele így, hátha történik valami. Úgyis garanciális. Tényleg ezt kell tenni?

Ilyen hamar hogy' lehet csapágyas?

2007. június 21., 08:30 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Eddig rendben volt minden, de az olaj csere után a szerviz csapágyasan adta vissza. Az előző olajtól lett vajon, vagy netán valami mástól?

Hová tűnt az olaj?

2007. június 20., 07:45 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Újkorában még lehett látni az olajszintet a pálcán, ma már nem. Kevés, vagy rosszul mérem? És egyáltalán mit jelent a száraz karter?

Melegben melegszik. Mit öntsek a víz helyére?

2007. június 19., 08:48 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Szinte új a moci, mégis eléggé felfűti a lábam a városban. Ha gyorsan tudok haladni, akkor visszahűl rendesen. Miért? És mire cserélhetném a hűtővizet?

Állott víz, állott olaj... számít ez?

2007. június 18., 09:06 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az olaj álltában is romlik? Vagy csak ha megy is a motor? Cseréljem-e, ha a motor egy évet állt a vadi új olajjal?

Bebőröz a szemem 210-nél, de akkor se megy többet

2007. június 15., 10:38 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Régebben ment többet is, de most már nem akar. És közbe' az alapjárat is vacakol... Előregedett?

Elfogyott az áram, aztán meg kihagy a gyújtás

2007. június 14., 07:31 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Összetett feladat adódott Dokinknak. Áram hiány, többletfogyasztás, füst és kihagyó gyújtás. Dr.House is feladná...

Jézusom, olaj a légszűrőben!

2007. június 13., 08:40 Módosítva: 2009.07.25 20:47
3

Szörnyű dolgot találtam: olajat a légszűrőben. Most akkor ezt így hogy? Mit keres az ott? Nem én voltam!

Hidegen meghúzom és leáll, melegen nem

2007. június 12., 08:59 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Sokat állt a motor, és beinditás után mindig leállt ha gázt adtam. Melegen már nem csinálta. De miért?

Nagymotor 50-es papírokkal? Na nee!

2007. június 8., 07:33 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Most akkor béreljek mindig trélert, ha a krosszmotorommal a krosszpályára szeretnék menni? És minek jogsi, ha a papírjai 50-esek? Hol élek én?

Elfáradt a négyütemű

2007. június 7., 00:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A négyütemű motorok is ellustulnak a tötymörgéstől. Jó kis autópálya kell nekik ilyenkor. A magyarázatot a Doki adja...

Karcos dugó jó dugó?

2007. június 6., 09:30 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Mitől lehet a dugattyúpalást karcos? És ha ilyen, az miért nem jár teljesítményveszteséggel. No de főleg ki kell-e cserélni?

Az autóba való olaj kinyírja a kuplungot

2007. június 5., 00:34 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az anyag önmagában jó, csak a mocik nem szeretik. Ezért ne öntsünk beléjük nem odavalót, vagy ha mégis bekerült, akkor cseréljük gyorsba

Motorozni kell, fékezni muszáj

2007. június 4., 01:10 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Normál használat mellett milyen meleg lehet a féktárcsa?

Streetfighter házilag

2007. június 3., 09:37 Módosítva: 2009.07.25 20:47
2

Habár a fékhez nem kéne házilag hozzányúlni, a motordoktor elárulja, hogyan lehet felvinni a kormányra a hátsóféket.

Szívás a köbön az első futóművel

2007. június 2., 10:06 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Komfortosan puha, de a hazai kátyúhelyzetben ez nem előny. Sűrűbb olaj használata vajon segít, vagy mechanikai hiba is lehet már a villákban?

A kihagyott gyári visszahívás

2007. június 1., 07:41 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A csörgö hangot talán gyári hiba okozza. A visszahíváson nem jelent meg a moci, annak idején. Most akkor ez garis hiba, vagy sem?

Szelepállítás? Mikor? Minek?

2007. május 31., 10:10 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A szelephézagot be kell állítani. Nincs mese. Na de mikor?

Stigmata, olajkönny a blokkon

2007. május 30., 08:40 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Előfordul, hogy kicsit olajos a motorblokk. A nívószint rendben, de mégis zavaró. Vajon garanciális esetben érdemes ilyenkor márkaszervizhez fordulni?

A kompressziónak nincs mértékegysége?

2007. május 29., 08:52 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vigyázzon, sok szakkifejezés ismétlődik a Doki válaszában.

Magától forog a kerék, én már nem is kellek a motorozáshoz?

2007. május 28., 09:33 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Lassan szükségtelenné válik az ember. A motorok magányosan róják majd az utakat, és összecsapják visszapillantóikat ha találkoznak. Persze csak ha megfelelő olaj van a váltójukban.

Kettőből egy. Gyújtás vagy benzin?

2007. május 26., 18:33 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Amikor leáll egy henger - a kettőből - mindenki megrémül. De ha pusztán gázadásra észhez tér, akkor felmerül kérdés, hogy vajon miért.