Motordoktor

Nem mindegy mi folyik itt

2007. május 25., 09:06 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vannak olajok amiket bátran használhatunk, miközben a motorunkat bátran használjuk. Ha motorunkat nem bátran használjuk, nem kell a gyárinál jobb olaj.

Mi mozgatja az elengedett kormányt?

2007. május 24., 09:12 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kormánygátló nincs. Szellemek nem léteznek. Akkor vajon mi rázza a kormányt menet közben, ha elengedem?

Elektródából sosem elég

2007. május 23., 09:15 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Visszatérő kérdés: van-e értelme a többpólusú gyertyának? Mivel ideális körülmények nem léteznek, jobb ha segítünk az ívnek. Ezzel a környzetet is védjük.

Általános karbantartás... vagy nem?

2007. május 22., 08:30 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Karbantartanék de hogyan? Tisztószerek, mosószerek dzsungelében nem könnyű eltalálni, és akkor a kézikönyv még kerozint is javasol...

A csörgő hajtókar

2007. május 21., 00:24 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A vezérműlánc rendben, szelephézag rendben. A hajtókar fel-le irányba rendben lenne, de előre-hátra mozdításnál viszont kottyan vagy 1 tized mm-t.

Motorfék II.

2007. május 20., 08:25 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nemrég vettem egy 125-ös AF1-et. Én eddig autóval, robogóval mindig előszeretettel használtam a motorféket lassításhoz, piros lámpánál is már messziről rágurultam. Gondoltam, mivel kétütemű, nem biztos, hogy jó ötlet állandóan motorfékezni, így megkérdeztem pár ismerőst.

Az olaj miatt csörög?

2007. május 17., 09:20 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Olajjal kapcsolatban lenne egy kérdésem. 2003-as R1-esemből mechanikus zajok, csörgések hallatszanak, amióta fullszintetikus olajat raktam bele. Amikor megvettem a motort használtan, nem voltak ilyen problémák, akkor még félszintetikus olaj volt benne. A gyár is azt írja elő. A

Durrog az Intru

2007. május 15., 10:52 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy Suzuki VL800 motorom, 2002-es évjáratú, egy karburátoros. A problémám az, hogy alapjárat közelében a karburátorba visszadurrog, de olyan mértékben, hogy indulásnál néha le is fullad.

Feliratok a benzincsapon

2007. április 26., 22:06 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Először is szeretnék gratulálni a rovathoz, sok jó tanácsot olvastam már válaszaidban. Tavaly vettem egy 91-es YAMAHA FZR 500-as motort. Többször írtál már a benzincsapállásokról, hogy OFF, ON vagy PRI. Ezen viszont OFF, ON és RES állás van. A kérdésem az lenne, hogy mit jelent a RES állás?

Csak ellustult?

2007. április 24., 09:44 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Néhány hónapja boldog tulajdonosa vagyok egy 2004-es évjáratú, 34 lóerőre fojtott Suzuki GS500U típusú motornak. A problémám a következő. A motorommal elért legnagyobb sebesség 150 km/h volt óra szerint, ami ugye felfelé csal.

Két év állás után

2007. április 23., 14:04 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Szeretnék venni egy K4-es 1000-es gixxert. Találtam is olyat, ami megfelelne, csak attól ilyedtem meg, hogy 2 éve nem használták, és hogy 4500 km van benne. Erről szeretnék megtudni valamit, hogy lehet-e valami vele ennyi állástól, vagy nem kell tartanom tőle?

Hiányzó alátét

2007. április 19., 15:15 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy K03-as Suzuki GSX-R600 tulajdonosa vagyok. A következő problémám merült fel a motorral: A bal első tárcsaféken (ahol össze van fogatva a két elem) az alátét kiesett, ezáltal mozog a tárcsa. Bevittem a gépet egy márkaszervizbe, ahol azt mondták "nem vészes".

Mikor van vége egy motornak?

2007. április 18., 14:50 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy Honda CB900F2 Hornet boldog tulajdonosa vagyok. A motorban most van 22000 km. A kérdésem az lenne, hogy ettől a motortól mekkora futásteljesítmény várható, nagyobb felújítás ill. érezhető minőségromlás nélkül?

Alapjárat kétütemre

2007. április 17., 09:12 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Elméletben érdekelne egyenlőre, hogy van-e lehetőség 2T krosszmotorra alapjáratot csinálni, ha igen, akkor milyenek. Nem értek hozzá, elképzelésem szerint csak karburátor cserével lenne megoldható. Egy enduró karburátor rászerelhető-e, hogy működjön is? (Ez elegendő?) Van-e más lehetőség?

Optimális helyzet ritkán van

2007. április 10., 16:42 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A kérdésem a gyertyákhoz kapcsolódik. Egy ZR 7 Kawám van és a következő szerviznél csereérettek lesznek a gyertyák. Arra gondoltam, hogy többpólusú gyertyákat teszek bele a jobb szikraképződés érdekében. Van ennek értelme, vagy csak fölösleges többletköltség?

Nem győzöm gyertyával

2007. április 6., 09:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy 2004-es Gilera Runner 50 Purejet motorom. A motort használtan vettem 3600 km-rel, most 12000 km van benne. Az a problémám, hogy a motor 2000 kilométerenként elégeti a gyertyát, nem győzőm bele venni. A motoron Leo Vince sportdob van, és a kuplung is át lett variálva, elég nagy gázzal indul el a motor. A motor az új gyertyával mindig jól megy, de utána jönnek a gondok. Hidegen jól megy, de amikor bemelegszik, akkor van olyan, hogy bedadog és erőtlen, ekkor szoktam lecserélni a gyertyát. Miután megkapja az új gyertyát, nincs vele gond, megy mint a veszedelem, de utána megint ezt csinálja. Nem tudom, hogy mit tegyek. Vagy ez normális?

Olajnyomás

2007. április 5., 10:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy Honda VLX 600 típusú motorom. Szeretnék rajta egy-két változtatást eszközölni, részben kényszerből. Köztük az első teleszkópba szeretnék beletoldani egy 17 cm-es darabot. A kérdésem, mivel a motor dőlésszöge megváltozik, annak kenése olajozása rendben fog-e a továbbiakban működni, nem károsodik-e emiatt a motor?

Kétüteművel a lejtőn

2007. április 2., 09:52 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ha jól tudom, kétütemnél motorfékkor nincs kenés, hisz nem jut megfelelő mennyiségű üzemanyag a hengerbe. (Azt sem tudom, hogy jut-e, vagy csak relatíve kevés jut a fordulatszámhoz képest.) Elképzelhető, hogy károsodhat a motor ilyen hosszú lejtőn?

Nem akarlak megijeszteni

2007. március 29., 09:25 Módosítva: 2009.07.25 20:47

650-es, kéthengeres, karburátoros Moto Guzzim van. Sajnos a motor egyik hengere hihetetlen gyorsasággal megeszi a gyújtógyertyát. A gyertya nagyon lucskos. Hidegen nehezen indul, az egyik kipufogóból kékes füst jön, de ez 2-3 perc elteltével megszűnik. Mintha enné az olajat, de ez nem valószínű, mert 7000 km van a motorban.

Kuplungremegés

2007. március 27., 16:55 Módosítva: 2009.07.25 20:47

2005-ben vásároltam egy vadonatúj Yamaha FZ6 S (Fazer 600) típusú motort. Újkorától kezdve idegesít benne, hogy elinduláskor, mikor a kuplungot csúsztatom, a motor érezhetően beráz. Panaszoltam ezt a márkaszervizben, de ott a szokásos választ kaptam: "Ez ilyen, és ennek semmi baja!" 1000 km-es olajcsere megvolt tavaly, de azóta sem jobb a helyzet. Mit javasolsz, mit tegyek? Elvileg még nyárig garanciális a gépezet.

Hayabusa kontra ZZR1400

2007. március 26., 11:17 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Új motort szeretnék venni, többnyire túrázásra. Mivel a sportmotorok tetszenek, így a Suzuki Hayabusa és a Kawasaki ZZR-1400 jöhet szóba. A tesztek alapján a ZZR-1400 tetszett meg jobban. A Hayabusa a fékek és a kezelhetősége miatt kapott rossz pontokat. De ezek a problémák, pl.: a fékek adagolhatósága a hétköznapi használat során mennyire érződnek?

Kicsit vagy nagyot?

2007. március 20., 09:21 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Személyes jellegű kérdés lesz a következő: nagy álmom egy Hyosung GT650 Naked motor. Még sosem motoroztam, csak tavaly megszereztem a jogsit. A kereskedő nagyon jó fej volt, és ő lebeszélt engem, mint kezdő motorost a 650-ről, és azt javasolta, hogy 250-est válasszak inkább. Mindkét motor V2-es, tehát nyomatékban nincs hiány. Valószínűleg. Ugyanis sajnos nincs lehetőségem kipróbálni.

Inkább fordulj szakszervizhez

2007. március 13., 10:51 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy 1995-ös KTM sx 125 boldog tulajdonosa lennék, ha jó lenne a motorban a központi teleszkóp. Ez egy gáztartályos teleszkóp, szép nagy piros rugóval. A gázbetöltő szelep a tartály aljáról letört, és mára csak a csonk maradt. Ezzel a problémával még elbírnék, de a kérdésem az, hogy mennyi olajat tegyek a tartájba, utána mennyi levegőt fújjak bele (hány bart), és hogy rakjam össze úgy, hogy ne legyen levegős az a része, amelyben olaj van?

Mikor kell hengert fúrni?

2007. március 12., 22:23 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Suzuki GSX-R 1100 típusú motorkerékpáromon szeretnék egy kis tuningot eszközölni. Kérdésem a következő lenne: ha gyűrűket cserélek, akkor muszáj hengert is cserélni avagy fúrni? Vagy javasoltabb inkább máris egy komplett dugattyú gyűrű henger készletet vásárolni (pl. Wiseco)? Utolsó kérdésem, ha felpolírozom a dugattyúkat, akkor az kihatással lesz a teljesítményre, vagy csak a szép érzetem kielégítésére lesz elég?

Az eltűnő olaj rejtélye

2007. március 8., 20:38 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Tavaly júniusban vásároltam egy Yamaha FZS 1000 Fazert, 2005-ös évjárat, 3400 km volt benne. 4000 km-nél lecseréltettem az olajat, 12000 km-nél rendszeresen kigyulladt az olajvisszajelző lámpa, főleg induláskor és mikor magasabb fordulaton forgattam a motort, pl. autópálya. Mikor visszaengedtem a gázt, elaludt. Szakszervizben azt mondták, öntsek hozzá olajat, megtettem, lámpa nem jelzett. 14 000-nél tavaly összel megint lecseréltettem a motorolajat, most 16 700 km-nél járok, és ismét kigyullad a lámpa indulás után 1-2 km-rel, majd kb. 1 perc után el is alszik. Mindkét olajcserénél Castrol R4-et használtam. Olajfolyás nem látszik sehol. Mi lehet a gond, mit javasolsz?