Az első kérdésem az lenne, hogy a sportlégszűrő károsabb-e a motornak a hagyományos gyári légszűrőhöz képest, ami igencsak hatalmasra sikerült.
Rengeteg kérdésem volna. Olvastam két levélre adott válaszát Yamaha XT-vel és KTM-mel kapcsolatban. Mit jelent az, hogy az XT gyenge terepalkalmassággal rendelkezik? Mi számít gyenge terepnek? Miben jobb a KTM LC4 futóműve az XT-jénél? Mennyivel költségesebb a KTM karbantartása, esetleges javítása? Lehet nálunk LC4 400-at kapni? Mi az alapvető különbség a KTM LC4 enduro és a supermoto változat között? És mi a véleménye a Suzuki DR-Z-ről?
Leírása és a stílusom alapján beraktam 4 db NGK CR9EK gyertyát, hogy tuti adjon szikrát, erre a következőt produkálta: nehezebben indul, gyakran utógyújtásra emlékeztető durranásokat hallok a kipufogó torkában és a dobban is. Az alapjárat eddig tökéletes volt, most néha mintha egy-két henger le akarna állni, de gyorsan korrigál a gép.
Tisztában vagyok vele, hogy egy 27 éves motor karbantartásigényesebb, mint fiatalabb kollégái. A kérdésem, hogy mennyire lehet ezekhez (új) alkatrészeket kapni, és kb. milyen áron? A félelmem az, hogy pl. egy hengerfejtömítésért vagy szelepszárszimmeringért le kell járnom a lábam, vagy várnom kell rá hetekig.
Szeretnék vásárolni egy Suzuki RF900-ast. 1996-os a motor, nagyjából mindent rendben találtam vele, de egy valami nem tetszik. Motorféknél vagy álló helyzetben gázvisszaengedésnél a kipufogó durrog. Egy sportdob van rajta. Amúgy rendesen megy, nem tapasztaltam semmi rendellenességet.
A véleményedet szeretném kérni a különböző motortisztító adalékokról, melyek olcsóbb és drágább változatokban sok helyen kaphatóak. Jó nevű cégek is forgalmaznak ilyen termékeket (pl. Motul). Egy részük motorolajba, míg más részük üzemanyagba keverendők.
A levegőszűrő belső oldala (karbi felől) normálisan nézett ki, de a külső oldala (innen áramlik befelé a levegő) olajos volt. Annyira, hogy a szivacscsík, ami a szűrőházra felül, caffogott az olajtól. Valamint a szűrőház mindkét fele (szűrő külső oldala felőli és a szűrő/karbi közötti része) olajsáros volt!
A motor javítási CD-je csak egy márkát és típust jelöl meg: BOSCH YR5LDE. Én a rossz tapasztalataim miatt nem bízom ebben a márkában. Szívesebben raknék bele DENSO-t vagy NGK-t, de sajnos nem tudom, hogy gyártanak-e a motoromnak megfelelőt.
A motorom Keeway Exced 200-as (2004-es 4000 Km futással), a lánc - az állványra téve a motort - kb. 5-6 cm-re elmozdítható az alsó részen. A felsőn pedig eléri a lengővillán lévő koptatót. Én lazának találtam, de az egyik ismerősöm szerint endúróknál pont jó, kell ez a lazaság a nagy rugóút miatt. A könyve 3,5-4,5 cm-t ír, bár nem világos, melyik helyzetben kell mérni. Terhelten viszont a lánc természetesen feszesebb (2-3 cm). A terhelésváltásoknál érezhető a lánc lazasága. Kérlek írj a beállításról, a lánc ápolásról, a különböző típusú láncokról. A hátsó keréken lévő lánckeréknél is érezhető kb. 1 mm-es kottyanás. Szervizbe vigyem?
Nekem egy 50 cm3-es enduróm van, és tavasszal szeretném egy 125-ös krosszmotorra cserélni. Arra lennék kíváncsi, hogy egy kétütemű krosszmotor milyen gondokkal jár a dugócserén kívül, hogy milyen gyakorisággal kell szervizelni, és hogy ez pénzbe mennyit is jelent. Eléggé meg vagyok ijedve, mert már hallottam ilyet is: "a kétütemű krosszmotor egy pénztemető" a 10 liter feletti fogyasztásról már nem is beszélve.
Van egy Kawasaki KDX 125-ös motorom. (1992. 07. havi) A hűtésével kapcsolatban vannak problémáim, ennek megoldásához szeretnék segítséget kérni. A motor a vásárlást követő kb. egy hónapig problémamentesen működött majd a hőfokjelző lámpa túlmelegedést jelzett.
Négyütemű enduró motorom van, amit többnyire egész évben használok. A gyári standard gyertya NGK CR8E. A kezelési utasítás szerint - amit csak angol nyelven sikerült megszereznem - rakható még bele NGK CR7E és CR9E is. Ezek a standardhoz képest eggyel kisebb és nagyobb hőértékűek (gondolom én). Mikor célszerű a kisebb vagy nagyobb hőértékű gyertyát belerakni? Mennyiben befolyásolja ez a téli hidegebb körülmények között való motor indítását, üzemanyag elégetését? Az angol nyelvű kézikönyvből számomra nem igazán derül ki, hogy melyik gyertya mikor előnyösebb.
Kérdésem az lenne, hogy ha egy 900-as Honda Hornetre nem a 180-as sportosabb hátsó gumit, hanem például egy 160-as vagy 170-es túrásabb gumit teszünk, akkor lényegesen megváltozik-e (romlik-e) a vezethetőség az olyan motorhoz képest, melyen gyárilag ilyen méretű az abroncs (pl. CBF 1000)? A két motor (Hornet900 / CBF1000) villaszöge, utánfutása eltérő. Lehet, hogy az esetleges eltérések csak extrém helyzetekben jönnek elő? A futómű beállításai mennyiben vannak az adott gumimérethez hangolva?
Van egy Simson S51-em, és már jóideje teljes gáznál vagy nagyobb terhelésnél lehörög. Nem szaggat, ha ráhúzom a szívatót megjavul. Gondoltam, keveset kap. Kipróbáltam több féle fúvókát (60-tól 72-ig, gyári 67-es van benne most ismét), meg tűállást, de ugyanazt csinálta.
1989-es 251-es ETZ-vel kapcsolatosan szeretnék tanácsot kérni. Elektromos gyújtásom van, viszont előgyújtásvezérlés nincs rajta, hanem fixre van állítva. Jó lenne, ha mindig a fordulatszámnak megfelelő előgyújtás lenne.
Most, szezon elött szeretnék egy 600 cm3-es enduro motort vásárolni, max. 250000 forintért. A tanácsod szeretném kérni, hogy milyet vegyek, Yamaha XT-t, Honda XL-t, Suzuki DR-t vagy Kawasaki KLR-t? Vízhűtésest, vagy inkább léghűtésest? Kezdő motoros vagyok, ésszel motorozom, túrázásokra kellene.
Nekem egy Suzuki GSF250 Banditom van. Az vele a problémám, hogy melegben nem szívesen indul, és menet közben, ha teljesen visszaengedem a gázt, akkor lefullad.Télen ez a probléma nem jelentkezett olyan erősséggel mint nyáron. Meg az is előfordul, hogy ha gyorsan megyek, olyan 130-140 körül huzamosabb ideig, akkor egyszerűen lassan leáll, mint ha kifogyna az üzemanyag.
Motorvásárlásra adtam a fejem, de ez teljesen megosztotta a tudatomat. Szeretnék beszerezni egy használt túraendurót, és hosszas töprengés után a Yamaha gyár XT600-as típusát szemeltem ki, 2000-2002. körüli évjáratban.
Egy 1998-as Yamaha Fazer 400-asom van, ezen akarom lecserélni a dobot, mert gyári van rajta és egyáltalán nincs hangja. Sajnos eddig kimondottan Fazer 400-asra való dobot nem találtam (nem túl gyakori). Arra gondoltam, hogy egy 600-as motorra való dobot teszek fel a motoromra. Az a kérdésem, hogy ezt meg lehet-e csinálni, nem teszi tönkre a motort, és a teljesítmény hogyan fog változni a 600-ra való kipufogóval?
Van egy Honda VFR 800-as motorom, 9900 vidám kilométerrel az órájában. Sajnos azonban a hátsó gumi köszönhetően némi autópálya használatnak eléggé megkopott középtájon, vagyis megérett a csere.
Van, aki arra esküszik, hogy szinte üzemmelegre melegíti álló helyben alapjáraton, és csak utána pattan rá. Valahol pedig azt olvastam, hogy hidegindítást követően induljon el az ember minél hamarabb a paripával, természetesen kímélő üzemben, nem teljesgázzal. Hiszen ez nem káros, és hamarabb melegszik a motor a terhelés miatt.
Egy kis problémám van a gyertyákkal. Sehol sem találtam összehasonlító táblázatot. Kérdésem az lenne, hogy mi a különbség az NGK gyártmányú CR8E, CR9E és CR9EK gyertyák között. A motorom leírásában (Yamaha FZR 250 Exup 3LN '90) a CR8E szerepel.
Hiába a néhány mikronos szemcseméret, a gyűrű- hengerfal érintkezés miatt és az egyéb áramlási viszonyok miatt az égéstérben az ilyen jellegű kenőanyag célba juttatása megkérdőjelezhető.
Egy kérdésem lenne. Mielőtt hideg kezdett lenni, és leraktam a motort, arra lettem figyelmes, hogy elengedett kormánynál elkezd szitálni a motor eleje. Ennek orvoslására van valami lehetőség, pl. kerékcentírozás, kormánycsapágy ellenőrzés utánállítás, vagy vehetek új kormánycsapágyat?
A kérdésem nem kétkerekű, de kétütemű motorral kapcsolatos. Motoros sárkányomba nemrég vásároltam egy Rotax 582-es 65 lóerős motort. Kérdésem az volna, hogy a Fimol-2 molibdénszulfidos adalék használatával elősegítem-e a motor jobb működését-kenését, vagy esetleg kárt okozok a hengerfalon lévő csiszolási (olajmegfogó) nyomokban. Igaz-e, hogy tükrösre csiszolja a hengerfalat, amire azt mondják, hogy nem jó. A másik kérdésem a részterhelés-tűvel kapcsolatos. A gyertya nem volt őzbarnára kiégve, hanem kicsit olajkokszos volt, ezért ha a részterheléstűt lejjebb engedem (szegényítek), a motor kenését károsan nem befojásolja-e? Azért kérdezem mindezt, mert kezelési útmutatóm nincs hozzá.