Motordoktor

Ketyeg a Vulkán

2005. február 15., 10:53 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Már régebben is hallottam a motoromban kopogó hangot, de nem volt túl erős. Aztán eltettem télire. Amikor januárban egy próbaindítást csináltam, az indítás után nagyon erős volt a kopogó hang. (Annyira, hogy majdnem leállítottam. Kb. mintha egy marok méretű követ ütnék egy másikhoz.)

Helyettes benzinpumpa

2005. február 15., 10:40 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy 1991-es YAMAHA XJ 400 S DIVERSION típusú motorom, aminek elromlott a mechanikus üzemanyag pumpája. Az egész országba nem tudtam hozzá szerezni, és azt szeretném kérdezni, hogy ezt lehet-e, és ha igen, akkor mely motoroknak a pumpájával helyettesíteni, hogy tökéletesen működjön?

Jet kittet a motorba!

2005. február 3., 09:50 Módosítva: 2009.07.25 20:47
2

Feltettem egy Yoshimura kipufogó rendszert, valamint egy sportlégszűrőt, melytől természetesen megváltoztak a motor paraméterei.

Hol a vezérlés?

2005. február 1., 12:32 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Most volt vezérműlánc cserén a motorom. Azóta igaz megszűnt a csúnya zörgő hang, de úgy érzem, mintha jóval gyengébb lenne. Eddig simán felment a fordulat 15 000-ig, most meg 11 000-nél megtorpan, és csak nehezen kúszik fel, pont ott, ahol eddig nagyon megindult.

Sisakkérdés

2005. január 28., 09:20 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Szeretnék sisakot venni, mert a régi egy kicsit elhervadt. Jelenlegi állapotomban, egy HJC CLX4 mellett döntöttem, ez egy alap polikarbonát krossz vigyorgó. (35 000) A hard endurózáshoz, krosszozáshoz elég, vagy fektessek be egy közel kétszer ilyen árú karbon sisakba?

Lóg a hátsó kerék

2005. január 20., 10:32 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az a gondom a motorommal, hogy ha kanyarodom, akkor a hátsó kerék mintha elmozdulna, és elkezdek vele billegni, ezért instabillá válik. A csavarokat már újra megnéztem, és próbáltam rajtuk húzni, de már nem lehet. Nem tudom, mi lehet a baj.

Szakadnak az ékek

2005. január 13., 11:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy Simsonom gyári 70 cm3-is hengerrel, és az a probléma vele, hogy mindig elszakítja a lendkerék éket és a főtengely sem bírja sokáig benne! Most egy erősített főtengely van benne, de a hangok alapján ez se bírja sokáig!Valami mindig van a motorjával, ha megcsinálom az egyiket, akkor jön a másik! Mit csináljak? Cseréljem ki a hengert 51-esre?

Közeledik a vég?

2005. január 11., 10:20 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy 1993-as Senda Derbi H 50 motorom közel 17 000 km-rel. 3500 RPM-ig Simsonhoz hasonló erővel rendelkezik a motor, 3500 és 4500 RPM között elveszik az erő, 4500 és 5500 RPM között megint Simson jellegű a teljesítmény, 5500 és 6500 RPM között alig-alig gyorsul, viszont 6500-tól egészen 9000-ig nagyon intenzív gyorsulást produkál bármely fokozatban.

Tácsa és betétcsere

2005. január 6., 10:24 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A motoromon ('97-es Honda Rebel) eljött az ideje a féktárcsa és a fékbetétek cseréjének. A műveletet szeretném én elvégezni, és mivel még soha sem csináltam ilyet, minden tanács jól jönne! Mi az, amire oda kell figyelni, és mit kell csinálni pontosan, hogy szétszedhessem a szükséges dolgokat, és utána össze is tudjam rakni.

Simson, mely eltépte láncát

2005. január 4., 13:47 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A problémám az, hogy a Simsonomat megtuningoltam, (70 cm3, 16-os lánckerék ), megemeltem (nem ér le a középsztender 5 cm híján), és most állandóan elszaggatja a láncot, pedig nem feszül, és szoktam ápolni is.

Izzik az Aprilia

2004. december 21., 15:50 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Olyan problémával fordulok hozzád,hogy van egy 650-es egyhengeres Apriliám, ami hengerfejes volt, (rossz volt a termosztat), és rossz volt a gyújtásvezérlője (NIPPONDENSO). Ezeket frankon megcsinálták, a motor teljesen jól működik, egyet kivéve. Kb. 3000 fordulattól kezdve vörösen izzik.

Honda NS125R Pollini módra

2004. december 16., 10:58 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Újdonsült, lelkes tulajdonosa vagyok egy 90'-es Honda NS 125R-nek. Sokat nem értek a szereléshez és a motorokhoz, de igyekszem ezt a hibám javítani. Hallottam, a Pollini 160 cm3-es tuning szettről, mely jelentősen megnöveli a motor teljesítményét.

Örökség

2004. december 15., 13:01 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy TS125-ös MZ-t sikerült nagyapámtól megszereznem, viszont van egy súlyos gond, ugyanis megszorult a dugattyú. A motor 6-7 éve áll, nem a túlhajszolástól állt be a dugattyú.

Mindenki nagyobbat szeretne

2004. december 10., 09:53 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nekem egy Yamaha XT125-öm van. Egy kicsit régi már szegény (1985-es). Mivel a 125-ös motor nem igazán erős és gyors, ezért szeretnék egy 400-ast tenni bele. Ebbe szeretném segítséged kérni, hogy hol találok bele, kb. mennyiért, és milyet kéne vennem!

Téli motorozás

2004. december 7., 12:59 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Ismerőseim közül többen nem tartanak normálisnak, mert télen is motorozni szeretnék. Lehet, hogy igazuk van, de én nem tudok meglenni motorozás nélkül. Viszont van most egy problémám.

Fűzött vagy öntött?

2004. december 1., 09:56 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nekem az lenne a kérdésem, hogy van egy Aprilia RX125 enduróm, és supermotóvá szeretném átalakítani. Még ha a hátsó kereket meghagyom 18 colosnak, az elsőt pedig átfűznék 18 colos felnivel az lenne a legjobb, de az első felnije 32 küllős és nem tudok olyan típusú motort, aminek 32 küllős 17 vagy18 collos felnije lenne.

Néha ma méret a lényeg

2004. november 25., 09:33 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Én írtam annak idején a Két henger, két gyertya című kérdést. Már háromszor kérem segítséged (az előző kettőt is köszönöm) a Yamaha RD 125 DX-emhez. A sejtésed bejött, a motor utóbbi gyújtás hibája a kondi és a megszakító kalapács hibájából fakadt.

Megszorult csapágy

2004. november 23., 09:38 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vettem egy Yamaha XT350-est, 1991-est, de szét kellett kapnom, mert nagyon zörgött. Már párszor javíthatták, mert a főtengelycsapágyat egy fém perselybe tették, és bele nyomták az alumínium házba. Szerintem, a szimering elengedte az olajat, és valószínű, hogy megszorult a csapágy. Megpördült, és most lötyög a persely a házban! Lehet típushiba? Hogyan lehetne orvosolni? A dugó és a gyűrű illesztési hézaga mekkora lehet? Milyen motorolaj való bele?

Zörgő SV650

2004. november 16., 10:59 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vásároltam idén augusztus elején egy Suzuki SV650S motorkerékpárt (2003-as modell, 0 kilométeresen, szalonból vásároltam). 900 kilométer volt benne, mikor feladta a szolgálatot a szabadonfutó. A motor pörgetett, de nem indított. Szervizben hosszas viták árán sikerült kivívni, hogy még a hónapban megjavítsák, és persze garanciálisan.

A barátnőm leendő motorja

2004. november 9., 13:06 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vásároltam magamnak egy kis CBR125-öst azzal a célzattal, hogy ha kinövöm, akkor a barátnőmnek majd tökéletesen meg fog felelni. Ezzel nem is lenne semmi gond, de ha én magamnak veszek egy nagyobb motort, akkor nem szeretnék a kicsi mellett 100 km/h-val lötyögni. Van-e valami fojtás ebben a kis gépben (hiszen az NSR-ek is erősebbek voltak), vagy esetleg tudsz-e valamilyen tuningkittről, amit meg tudnék vásárolni hozzá?

Azonosítatlan DT

2004. november 4., 10:59 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Elmúlt ősszel főképp elektromos gondjaim voltak. Mondhatni makacs voltam, és eldöntöttem, megoldom a gondot. Vásároltam egy mérőműszert (multiméter) és napok alatt (két hét) megtaláltam a hibát.

A spéci cuccok bosszúja

2004. november 2., 12:37 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A történet kérdés is, meg talán okulás is a többieknek. Van egy Suzi GSX 1200-m, amit egyébként nagyon szeretek, kitűnő sokcélú gép. De persze az emberben motoszkál ez-az, főleg télen, ennek első lépésben az lett az eredménye, hogy vettem rá egy Remus Genesis karbon dobot. Ami tulajdonképpen rendben is volt, szép hangot produkált, de kis hajszál esett a levesbe, amennyiben gázelvételnél a motor visszapufogott, amit a gyári dobbal sose csinált.

A kopott motornak már minden mindegy

2004. október 28., 10:31 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Most készülök megvásárolni egy Honda CB 400 Four típusú, 1979-es évjáratú motorkerékpárt. Az ára kifejezetten csalogató, de sajnos eszi, illetve pontosabban elégeti az olajat, körülbelül 1 dl-t 200 km-enként.

A svájci CBR

2004. október 26., 15:21 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Olvastam a fojtott 800-as Marauderrel kapcsolatban a választ. Innen jött az ötlet, hogy újra írjak, hátha kapnék segítséget. Egy 92-es Svájci szekunder levegős CBR600 F2-esem van.

Suzuki VZ 800 fojtás

2004. október 21., 12:07 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Most vásároltam egy Suzuki VZ 800-as Maraudert Ausztriában. Az osztrák papírok szerint 29,4 kW a teljesítménye, de tudomásom szerint ez gyárilag 53 LE-s. Kérdésem az lenne, hogy hol lehet a fojtás a motorban?