Motordoktor

Romet szikra

2004. július 13., 11:04 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy ismerősöm Rometjával gondok akadtak. Idéznék a leveléből:
"Type: Romet M780 - Szerintem a trafóval van a gond, egyszer szikrázik, egyszer nem, és mindegyik gyertyával ugyanazt műveli!" Mi lehet a gond?

Rángató ETZ

2004. július 8., 09:49 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A 250-es ETZ-nek az a problémája, hogy mikor a fordulat 3000 körül jár, akkor a motor elkezd szaggatni, rángatni, de csak akkor, ha ezen a fordulaton akarom tartani. Ez kb. 3200-ig tart. Viszont ha konkrétan odahúzom neki, akkor szépen, szaggatás nélkül húz, minden tartományban. Mi lehet a probléma?

Tárcsafék problámák

2004. július 6., 10:56 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy 2002-es gyártású Yamaha JogR robogóm, és vele kapcsolatban szeretnék kérdezni.

Minden paci számít!

2004. július 1., 08:46 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A minap gondoltam egyet, és vásároltam egy 0 km-es GS500K4-et. Az egyedüli gondom, hogy ez fojtott verzió. Kérdésem: Hol a fojtás, és mi módon lehetséges azt kivenni?

Újmotor kuplunghiba

2004. június 29., 09:18 Módosítva: 2009.07.25 20:47

2004.05.12-én vettem egy új (2004) Yamaha Fazer ezrest. 1000 km-nél volt szervizben, olaj-, olajszűrőcsere. A szerviz után kb. 150 km-t motoroztam, amikor eltűntek a sebességek. A motor járt, a sebességeket is tudtam kapcsolni, de a kuplung kiengedésekor meg sem mozdult.

Névrokon

2004. június 22., 09:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az én problémám annyi lenne, hogy nemrég rendeltem (előlegeztem le) egy 400-as '94es Banditát! Az ár busás volt, mert 620-ért vettem, de szerintem megérte, új gumik, (elvileg gyertyák, olajok), festés, és tele van újabb elemekkel, mint pl. a fém lábtartó, vagy a '96-osra utaló sárvédő, láncvédő!

akarmi

2004. június 17., 14:52 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A Yamaha XJ 600 első villájában cseréltem szimmeringet és ezzel együtt a benne lévő - szerintem túl vékony - lengéscsillapító olajat is kicsit sűrűbb hidraulikaolajra cseréltem.

Rezeg az XV

2004. június 15., 11:05 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Rendszeresen olvasom receptjeidet. Egyszer nagy meglepetésemre, az éppen eladósorban lévő motoromról is olvashattam egy vevőjelölt tanácskérése jóvoltából.

Gyanús zaj langyosan

2004. június 10., 10:20 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ha lehetőségem adódik, gyakran benézek az oldalatokra. Nagyon sok érdekes és hasznos dolgot szoktam itt olvasni. Most vált esedékessé, hogy én is zaklassalak a kis gondommal. Kb. két hete vásároltam egy 1990-es 650-es Honda Dominátort. A blokkban 40.000 km van, az órában 28.000.

Kompresszió-hiány, vagy...?

2004. június 8., 17:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Megfogadtam a múltkori tanácsodat és eredeti Honda dugót tetettem az NSR 75-be. Most járatom, remélem jó lesz. Hallottam viszont valamit, hogy nemcsak az 50-es verzióban van fojtás, hanem még ebben is.

Elfogy az erő

2004. június 3., 14:55 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Azzal, problémával fordulok hozzád, hogy van egy 1987-es Yamaha DT80 MX-em ami már egy kicsit megviselt, de még megy azért. Csak annyi problémám lenne, hogy szerintem nem elég erős az adatottságaihoz képest, vagy csak nekem tűnik gyengének, mert szerintem egy 80 cm3-es krosszmotornak jobban kéne mennie.

Benzincsap gondok

2004. június 1., 10:28 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy kis probléma a 250-es Suzuki Banditommal. Ha a benzincsapot ON állásba teszem, akkor el kezd fulladozni a motor, és szinte lehetetlen beindítani. Nem kap üzemanyagot. Nem vagyok benne biztos, de ha jól emlékszem RES állasban is ugyanezt csinálja. Ha viszont PRI állásba állítom a csapot, akkor minden tökéletes. Azt szeretném kérdezni, hogy mitől lehet ez, és pontosan mi a szerepe a PRI állásnak?

Eliminátor zörgések

2004. május 25., 10:10 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Először is gratulálok a rovathoz, mert nagyon korrekt és nagyon ritka, hogy valaki ebben az országban a tudását, megtapasztalásait nem féltve őrzi, hanem közkinccsé teszi. Én ez év elejétől olvasgatom (többször végigmenve a cikkarchívumon is) az összes itt megjelent írásokat, válaszaidat. A fontosabbakat txt file-ba kimentve tanulgatom. Most érkezett el az a pillanat, amikor én is megkérdeznék néhány dolgot.

Égésjavító adalék?

2004. május 20., 10:19 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nem rossz a motorom, nem ez a gondom. Yamaha Aerox 50-es robogóm szeretném gyorsabbá varázsolni. Hallottam égésgyorsító olajról, vagy adalékról, de sehol sem találom.

A szimmeringcsere lépései

2004. május 18., 10:59 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Yamaha TDR 125 motoromnak, (alv. sz:3XE... ) első teleszkóp szimmeringei engednek. A cseréjüket megoldanám, ill. már hozzá is láttam, de az alsó teleszkóp száron lévő csavarzatot nem tudom kicsavarni, mert az elforog. Így a felső szárat nem tudom eltávolítani, hogy hozzá férjek és kivegyem az elhasználódott szimmeringeket.

Már megint dugó csere, vagy henger is?

2004. május 13., 09:50 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Egy 90-es Honda Leadem van, és sajnos, akadnak vele problémáim. Kb. másfél éve vettem használtan. Azóta már egyszer cseréltem benne dugattyút, és most másodszor is új dugattyút hajkurászok. Már majdnem meg is szereztem, csak még előtte szeretnék biztos lenni néhány dologban.

Besülés

2004. május 4., 09:17 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Van egy 125-ös NSR-em 1992-es és a motorja állandóan túlmelegszik. A gép 160-asra van fúrva Polini dugó, henger. Gondoltam, elromlott a termosztát, kivettem, de így is túlmelegszik. Gondoltam, nincs kenése, keverékkel járok, most is túlmelegszik. Víz az van benne, tehát a motor rossz! Még a szerelő sem tudta megcsinálni.

Két henger, két gyertya - de miért különböző?

2004. április 29., 11:02 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az a nagy bajom, hogy vettem egy 1981-es Yamaha RD 125 DX-et 22 400 km-rel. A gép kéthengeres, két kipufogós, két karburátoros kis gyorsasági. Power szelepes, 5 sebességes, elöl tárcsa hátul pedig dobfékes. Ez így látván nem gond, de a vásárlás után 3 nappal (ahogy szokott lenni) tömegével jöttek a gondok.

Mit vegyek?

2004. április 27., 10:33 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy használt, 50-80-125 cm3 sportmotor vásárlásán töröm a fejem és ehhez jól jönne némi segítség. Eddig egy nagyobbacska 50-es Yamaha robogót nyúztam tavaly augusztus óta, de viszonylag fiatal kora ellenére (2000-es, megvételkor még 10e km sem volt benne az óra szerint) nagyon sokat kellett rákölteni, gyakorlatilag a motor vételárát teljes egészében. Ebből a pénzből egy új robogó is kijött volna.

Fulladozó Bandita

2004. április 22., 13:39 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy 1993-s Suzuki GSF250-s japán belpiacos motorom van, kb. 17 000 km-rel. A motor jól pörög, és 4000-es fordulatszám felett jól húz. Viszont alacsonyabb fordulatszámon olyan, mintha nem lenne alapjárat (leáll a motor). Tüneti kezelésként magasabbra állítottam az alapjáratot (kb. 1500), és ettől ideig-óráig javult a dolog, de még most is van olyan, hogy stabil alapjáratban gázfröccs után annyira leesik a fordulatszám, hogy leáll a motor. Ráadásul ilyenkor szinte képtelenség újraindítani.

Vakgyertya

2004. április 14., 13:41 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Szeretném a robogómba a görgőt kicserélni, de nincs a közelembe se szerviz, se légkulccsal rendelkező egyén. Mit javasolsz, mivel szedjem le a csavart a tengelyről.

Benzin az olajban

2004. április 8., 11:11 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A problémám az, hogy a téli pihenő után gondok voltak az indítással. A gyertyákat ki kellett cserélni. Utána elindult, de rövid idő után meg is állt. Járás közben fehéren füstölt.

Tuning ötletek Simóhoz

2004. április 1., 10:26 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

A tuning mindig pénzfüggő mulatság, legalábbis minél komolyabb a beavatkozás, annál mélyebben kell a zsebbe nyúlni. Az első plusz lóerők szinte még ingyen vannak, míg egy bizonyos szint után - elvonatkoztatva a Simsontól - a teljesítménynövelés költsége vetekszik az űrkutatással

Sportlégszűrő rogobóba

2004. március 30., 11:26 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vettem a robogómra egy sportlégszűrőt, ami fel is raktam a gyári helyére. Látszólag minden oké, kiválóan megy, de 40-42 km/h körül elkezd esni a fordulatszám, a motorhang mélyebb és halkabb lesz.

Tréfás automata szivató

2004. március 25., 10:28 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Van egy Yamaha Jog (Aristic spec) 50-es robogóm, elég öreg darab. Az egyik indításnál egy öreg zéger kiugrott, és szétroncsolta az egészet.