Egy ETZ 250-esem van. A probléma a következő: műszakira készítettem fel, és ennek keretében le kellett cserélnem a fékcsövet, mert repedezett volt. A probléma ezután jelentkezett.
A típus gyenge pontja a kuplung, mely sajnos adhat morgó hangot motorfék üzemmódban. Véleményem szerint azért szűnik meg a hang a kuplung behúzásakor, mert ezzel párhuzamban megszűnik a terhelés is.
Nemrég vásároltam egy 1986-os kiadású ETZ 250-es motorkerékpárt. Az igazság, hogy nem nagyon értek a javításhoz. A problémám az, amikor hágóra megyek, és a motor fordulatszáma leesik 3000 fordulat alá, és nagyobb gázt húzok (kb. fél gázt) elveszíti az erejét, és fullad. Előre is köszönöm a segítségét.
Nem értem, hogy kell beállítani a gyújtás strobival, hiszen a lendkeréken nincsen semmiféle jel, jelzés (most vettem vadi zsír és semmiféle írás sincsen rajta, gondolom magyar termék.
A kérdésem az lenne, hogy mi lehet az oka (ha a lehetségeseket felsorolnád, már az is segítene), hogy a motorom (Suzuki Impulse 400), néha kezd megtorpanni menetközben, majd megáll. A megállás után kb. fél, egy perccel be lehet indítani, és egy-két felpörgetés után megy rendesen.
Kb. 5 éve vettem egy gyönyörű állapotú ETZ250-est. A gép egy öreg bácsié volt, nem járt vele sokat. Amióta megvettem egy hiba van vele, mégpedig a következő: 50-70 km/h között nagyon szitál az eleje! 90-100 között el lehet engedni a kormányt, akkor nyílegyenesen megy a moci! Évek óta küzdök ezzel a problémával (új első gumi, centrírozás stb.), sajna nem sok sikerrel.
Van egy problémám Honda NSR250R típusú motorommal. A gondom az, hogy ha elkezdek vele gyorsulni, akkor kb. 4500 körül megtorpan, és csak nehezen megy tovább a fordulat. Viszont ha egyszer átlendült ezen a holtponton, akkor már megy rendesen egészen 11-12e-ig.
Gyújtáselektronika csere és karburátorállítás után motorféknél Beledurrog a kipufogóba, mi okozhatja és károsíthatja-e a motort. Szelepállítás után enyhe szelephang normális? A korral jár? Várom válaszukat.
Van egy problémám egy Suzuki Address 50-es robogóval: fullad a motor. Ha lassan, óvatosan húzom a gázt, akkor fel tud gyorsulni az eredeti végsebességének kb. a 70-80%-ára, és addig nem fullad, csak amikor elérte ezt a szintet. Ha viszont hirtelen rárántom a gázt, akkor azonnal fullad, bármilyen tempónál.
A gondom a következő: vásároltam egy 1975-ös TS 250-es MZ-t, amibe furcsa módon egy Trophy blokkja van, de nem is ez a lényeg, mivel tudtommal a váltóban nincs különbség, csak a 250/1-esében. Az előző tulajdonosok elég sokat buheráltak rajta (látszik is), és elég sok melómba került, hogy rendbe rakjam, csak az a bibi, hogy nem tökéletes.
Vettem egy távol-keleti gyártású, új, négyütemű robogót (nagyon olcsó, tárcsafékkel, riasztóval, pótféklámpával, 1 év garival ~230000 Ft), meg vagyok vele elégedve, csak picit aggódom a motor hangja miatt.
Tisztelt doktorom! Gyermekem zaklat robogóért, kis termetű persze, és kispénzű a papája. Könnyen kezelhetőt és javíthatót keresek tehát. Mit ajánl használtban, vagy újban?
Egy 88-as évjáratú Honda CBR1000F boldog tulajdonosa vagyok a következő problémákkal, amikben a segítségedet kérem:
A motorom 94-es évjáratú Suzuki Bandit 400. Nemrég vettem, de vásárlás után a szokásos dolgokat (olaj-, gyertyacsere, szűrők cseréje) megcsináltam. A karburátorok is ki lettek tisztítva, és karbiszinkron is volt. Működött is rendesen, majd egy kiadós motorozás és két nap pihenő után beindítottam, de az egyik henger nem akar menni, csak néha-néha. Lehetséges, hogy a gyertyapipa a rossz? Vagy valami gyújtásproblémája van?
Üdvözlöm Motordoki. Örülök, hogy megtaláltam ezt az oldalt, mert van egy nagy problémám. Van egy 1971-es Simson Starom. Pár éve menet közben fogta magát és leállt. Elhatároztam, hogy felújítok rajta mindent, amit csak tudok. Új festése lett, és új alkatrészeket vettem hozzá. Összeraktam a csodagépet. Viszont a szikrám nagyon gyenge és ritkás. Magyarul nem indul. Kérdésem tehát, miért gyenge és ritkás a szikra? Esetleg új kondi, gyújtás tekercs vagy komplett gyújtás kellene?
Kilátásban van egy 1982-es Suzuki GS450 motorkerékpár, amit szeretnék megvenni. Tudom, nem a legfiatalabb járgány, de nekem ennél többre sajnos nincs pénzem. Volt szerencsém több ízben is együtt motorozni a sráccal, akinek ez a 450-ese van, így út közben is lehetőségem nyílt arra, hogy jobban szemügyre vegyem a kiszemelt példányt.
400-as, belpiacos Suzuki Banditám van, klassz kis motor, a következő problémával: A porlasztók alján található nyúlványon (talán túlfolyó, légbeömlő vagy légkiömlő) benzin jelenik meg és csöpög le. A jelenséget menet közben vasárnapi motoros tudásomra való tekintettel nem tudtam ellenőrizni, de leállítás után masszív benzinkútszaggal itatja át a garázst.
Nekem egy XV535 DX Viragóm van. Problémám nincs a motorral, de tanácsot szeretnék kérni. Lassan el kell rakni a motort télire, és szeretném megkérdezni, hogy mit javasol, mit érdemes ilyenkor tenni. Nincs nagy tapasztalatom ebben, mert a motort az idén vettem és ezért kérem a segítségét.
Négy kérésem lenne. Van egy Aprilia Rally 50 AC típusú robogóm. Idén márciusban vásároltam, újonnan. Normális, hogy 6 litert eszik százon? Ha nem, akkor mit lehetne vele tenni?
Van egy Yamaha RD 350 YPVS (1986 31K) motorkerékpárom. Indításkor nagyon füstöl (menet közben is van elég jó füst), de az egyik kipufogó jobban. Nem hiszem, hogy sok olajat kap, mert a kipufogó vége teljesen száraz és az olajfogyasztás is jó (CASTROL SUPER TT olajat használok).
Van egy 1991-es évjáratú Yamaha SR 125-ösöm. A problémám az, hogy sokszor leáll a motor alapjáraton, amikor épp megállok valahol (pl. piros lámpánál)de nem mindig csinálja ezt.
Tavaly nyáron vettem egy Suzuki GSX400 Impulse-t (japán belpiaci, 1995). Nemrégiben felfedeztem, hogy az első teleszkópnak mintha nem lenne tökéletes a tömítése: a száron koszperemet hagy, és mintha vékonyan olajos lenne maga a villa is.
Ráhajtottam az autópályára, és ha egy folyamatos fordulatszámra álltam rá (5-6000), akkor egy percen belül kigyulladt az olajlámpa, és folyamatosan égett is.
Azzal a kérdéssel fordulok hozzád, hogy érdemes-e a köbcenti növelése érdekében a blokkot kimaratni. Most 50-es a Simsonom, és kaptam egy ismerőstől egy vadonat új 70-es hengert, hengerfejet, dugattyút, gyűrűkkel és hozzá hajtókart.
A szerelőmmel csak abban értek egyet, hogy az olajszintet a motor függőleges (hosszanti tengely, ki hogy szereti) állasában kell leellenőrizni. Abban már viszont nem értünk egyet, hogy a műveletet álló motornál vagy alapjárati üzem közben kell elvegezni. Szóval ez az első dilemma.