Motordoktor

Nem típushiba

2003. május 22., 09:28 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Van egy Suzuki Sephia ZZ robogóm. A helyzet az, hogy hidegen nagyon nehezen indul el. Legalább 10 percig kell rugdosni. Önindítóval esélytelen. De ha a motor meleg, vagy nem hűlt le teljesen, (kb. 1 órát állt) önindítóval is pöccre indul. Mi lehet a gond? Azt mondják, hogy típushiba, de ezt nehezen tudom elhinni.

31 éves, de még váltana

2003. május 20., 14:32 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy 1972-es Jawa 250-em (559) van, amit úgy 10 év pihenés után állítottam talpra. Azóta ugyan nem sokat használtam, amiben az is közrejátszik, hogy a kuplunggal gondjaim vannak.

A hengerfej tuning korlátai

2003. május 15., 09:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A motor kompressziójának növelésénél figyelembe kell venni, hogy egyrészt a sűrítési viszony nem növelhető a végtelenségig, mivel öngyulladás következne be, másrészt a megnövelt sűrítési viszony jobb minőségű, egészen pontosan magasabb oktánszámú üzemanyagot igényel.

Süssünk kipufogót!

2003. május 13., 10:45 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Rövid gyors kérdés: hogy kell robogó kipufogót kiégetni?

A power szelep hiánya

2003. május 8., 09:14 Módosítva: 2009.07.25 20:47
2

A power szelep feladata a kipufogó csatorna keresztmetszetének változtatása, a fordulatszám függvényében. Alacsony fordulatszámon a szelep leszűkíti a kipufogó-csatorna keresztmetszetét, ez által biztosítja alacsony fordulatszámon a nyomatékot, míg magas fordulatszámon teljesen kinyit, hogy a megnövekedett fordulatszámon is tökéletes legyen a hengerben a gázcsere.

CBR kuplungzörejek

2003. május 6., 09:10 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Pártolom és támogatom az önálló kezdeményezésben végrehajtott motorszereléseket és beállításokat, de a szinkronizálás az egyik olyan feladat, amit ha abszolút nincs benne gyakorlatod, érdemes szakműhelyre bízni, ezzel sok időt, energiát és ősz hajszálat megspórolva.

Felszerelés termetes ürgének

2003. április 29., 09:50 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy elég nagy problémám. Mivel termetes ürge vagyok: 198 cm, 150 kg, ezért elég nehezen kapok magamnak normál ruhát is, nemhogy motoros ruházatot. Tudtok ebben segíteni, hogy hol nézzem meg?

Adj még egy esélyt a blokkodnak!

2003. április 24., 13:04 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A főtengellyel kapcsolatban, véleményem szerint legolcsóbb megoldás, ha a meglévőt javíttatod meg. Ehhez viszont szét kell szedned a blokkot, és ez remek lehetőséget nyújt arra is, hogy tüzetesen megvizsgáld motorod hengerét és dugattyúját.

Cseregyertya nélkül elindulni sem merek

2003. április 23., 09:01 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy 87-es gyártmányú Suzuki RM 250-es krosszmotorom. Tavaly vettem, és az a problémám vele, hogy állandóan beköpi a gyertyát, de olyan szinten, hogy már nem merek elindulni pótgyertyák nélkül.

Mondd, te kit választanál?

2003. április 17., 10:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az ütemek számától függetlenül egy 10 éves motor már biztosan kapott az élettől és előbb-utóbb javításra szorul. Ha elérkezik ez a pillanat, akkor boldogabbak lehetnek a kétütemű tulajdonosok, mivel ők kisebb költségvetésből meg tudják oldani ezt a problémát.

Supermoto vagy enduró?

2003. április 15., 11:54 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Szeretnék venni egy supermotót még az idén, csak nem tudom, hogy egy ilyen motorral lehet-e túrázgatni, vagy ez nem erre van kitalálva? Mennyire kényelmes - vagy csak állatkodni való?

Proxx dugattyú, vagy hazai

2003. április 10., 10:07 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A felújítás: Proxx dugó, csapszeg, csapágy és króm gyűrűk (Made in Japan-17e), fúrás és polírozás a hengernek (5e). Erre a közeli városban ügyködő dugógyártó kisiparos azt mondta, hogy sikerült kidobnom az ablakon kb. 14e-t. Szerinte minta után öntött dugóval és hozzá készített gyűrűkkel is ugyanott lennék, mint a Japán cuccokkal.

Hol jön a benzin?

2003. április 8., 11:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Amikor vásároltam a motort, az eladó azt mondta, hogy nem lesz semmi bajom az indítással, ha a benzincsapot mindig nyitva hagyom, és úgy hetente beindítom. Első probléma akkor jelentkezett, amikor tankoltam vele.

Zajos probléma

2003. április 3., 09:11 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy 87-es Simson enduró motorom, ami igen furcsa morgó hangot ad a blokkból. Ez pedig elég kínos, ugyanis tavasszal el szeretném adni kedves kis gépemet.

Deci olaj a légszűrőházban

2003. április 1., 09:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Szinte biztos, hogy a meg növekedett kartergáz okozza a problémát. Ennek kiváltó oka a megkopott kompresszió gyűrű lehet, durvább esetben gyűrűtörés.

Motorgenerál egy hétvége alatt

2003. március 27., 10:51 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Motordoki, segíts eldönteni, hogy belevághatunk-e úgy a szerelésbe, ha a hétvégén el is kell készülni a géppel. Szükség van-e kuplunglehúzó célszerszámra is a primerhajtás bontásához?

Szintetikus kontra ásványi

2003. március 25., 13:17 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Most azért írok, mert kisebb vita bontakozott ki a VFR750F-800-VTEC fórumon. Ezt én kezdeményeztem miután egyik játékostársam azt írta, hogy ha szintetikus olajat teszek a VFR750-be akkor csúszhat a kuplung és hajtókarcsapágyas lehet a motor.

Olaj a teleszkópba

2003. március 20., 10:35 Módosítva: 2009.07.25 20:47
4

A gyári adatot nyugodtan felejtsd el! Ha azt akarod, hogy megfelelően működjön az első teleszkópod, féktávon ne koppanjon be, és kigyorsításnál nem akarod eljárni a Hully-Gully-t, akkor száranként 2,5 deciliter olajat tölts a teleszkópba.

A robogótuning mélységei

2003. március 18., 09:28 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Azzal a problémával fordulok hozzád, hogy van egy Honda Dio ZX-em és nem akarom eladni, mert nagyon szeretem. Viszont tuningolni szeretném, hogy erősebb és gyorsabb legyen, de nem tudom, hogyan lehet. Mit érdemes venni bele? Hogy lehet tuningolni?

Váltó csere részben vagy egészben

2003. március 13., 09:38 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A HONDA CBR 1000 F hat sebességes váltóval készült, míg a HONDA CB 1000 öt sebességgel került forgalomba. Tesztjei szerint - és az én tapasztalataim szerint is - felesleges volt kihagyni a 6. fokozatot.

Egy gyakorlott fül

2003. március 11., 16:37 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A dugattyúcserével kapcsolatban a cikket olvasva bennem is felmerült egy kérdés. Egy 200-as kétütemű motor ketyeg a gépemben, amit még a tél beállta előtt elvittem szervizbe. Ott a szaki azt mondta, hogy csúnyán zörög a motor (ahogy szerintem minden kétütemű), és szerinte dugattyút és gyűrűket kell cserélni.

Esedékes dugattyúcsere

2003. március 6., 08:58 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy '93-as évjáratú 125-ös Honda CR krosszmotorom. Nem tudom, mikor lett benne dugó cserélve, de azt hallottam, hogy ezekben 25 óránként cserélni kell.

Simsonos kérdések

2003. március 4., 09:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ha a benzincsap megnyitására úgy reagál a motor, hogy a porlasztóból folyik a benzin, akkor a probléma a tűszeleppel, vagy az úszóval, egyszerűbb esetben pedig a benzinszint beállításával van. Valószínűbbnek tartom a két említett alkatrész hibáját, ugyanis ennek a két alkatrésznek kellene együttesen szabályozni az úszóházba érkező benzin mennyiségét.

Saját kipufogó, de hogyan?

2003. február 27., 12:38 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kipufogót szeretnék építeni saját terveim alapján, de nem tudom, hogy merre lehet hozzá anyagot venni.

Kerékcsapágy rögzítési procedúrák

2003. február 25., 08:40 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A csapágyház, ami ugye a felni anyagából van, vagyis szerintem elég puhácska anyagból, el van kopva. Nem nagyon, de pont annyira, hogy a csapágyat saját kézzel, ki be tudom tenni-venni.