Motordoktor

1 mm-es gyűrűhézag - Az sok?

2002. július 9., 14:37 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A problémám a következő: van a birtokomban egy 1990-es CAGIVA 4P (elefánt) 125 ccm-es enduró, aminek a javításában elakadtam. A tünet: Egyre jobban elkezdett füstölni, sűrű fehéres-szürkés füsttel, közben pedig egyre jobban fulladt a motor. Aztán már alapjárat se nagyon lett, végül be se indult.

Karburálási problémák

2002. július 5., 09:37 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy öreg (1985), de általánosságban jó állapotban lévő Yamaha YZ-250-em van. Motorfelújítás után kb. 6-700 km-rel. A problémám az, hogy alapjáraton, ill. kevés gázon járatás után fulladozik.

Nézd meg a gazdát

2002. július 2., 10:44 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vásárlásnál elsősorban nézd meg a motor tulajdonosát! Abból már sok információt le lehet szűrni a vélt előélettel kapcsolatban. Ezek után, következhet a motor átvizsgálása.

Karambolos VFR

2002. június 27., 11:43 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Amikor hazafele hajtottam a motort, akkor vettem észre, hogy amikor a motor egyenesen fut, akkor a kormány félreáll. Már néztem a kerektengelyt, jó (3 századot üt), a teleszkópok nem görbék, gépen mértük. Most már nem tudom, hogy mit csináljak.

Misztikus rövidítések

2002. június 26., 10:45 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A motorkerékpár gyártók nagy előszeretettel alkalmaznak különféle misztikus rövidítéseket, a TSCC is egy ilyen, a Twin Swirl Combustion Chamber rövidítése.

Kínos indulás

2002. június 20., 11:17 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Amikor hirtelen lelassítok akkor valahogy nagyon nehezen akar elindulni csak várni kell egy kicsit mire fel tud pörögni, de miután felgyorsul akkor viszonylag már jó húz. Ez a hibája akkor nagyon nem előnyös mikor a lámpánál megállok és épp zöldre vált.

Miért nem fogyasztanak sokkal kevesebbet az autóknál a motorok?

2002. június 18., 10:28 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Mi a tipped arra, hogy a motoroknak az autókhoz viszonyítva miért ilyen szégyenletesen magas a fogyasztásuk?

Motorolajat a teleszkópba

2002. június 13., 09:48 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A szaggatott csillapításban szerepe van a hiányzó olajnak is. Az általad említett lengéscsillapító olaj valóban megszűnt, de ez estünkben nem nagy tragédia, ugyanis az túl híg volt az ETZ teleszkópjaiba.

Vegyél nagyobb motort!

2002. június 11., 10:19 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Pár hónapja megvettem életem első endúróját, egy 1988-as Yamaha DT80 LC2-t. Nagyon megszerettem a gépet, de úgy érzem, kezd kevés lenni nekem az a 10 LE ehhez a nagy vázhoz.

CB 750 virsli kerekeken

2002. június 6., 11:16 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Baromira tetszik az oldal, meg minden, ami rajta van, és látom, mindenkinek készségesen segítesz. Ezért vettem a bátorságot, és ragadtam billentyűzetet, hogy leírjam a problémámat. Történt ugyanis, hogy sikerült hozzájutnom egy 81-es évjáratú Honda CB 750 F-hez. Ténylegesen 36 000 km, garázsban tartott, keveset használt, jó vételár. Majdnem balesetmentes, mert egyszer elcsúsztak vele, de semmi komoly, csak esztétikai hibák, amiket folyamatosan javítok. Az igazi problémám, a gumiválasztással van.

Irány a logopédus!

2002. június 4., 09:41 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Meg lett gyűrűzve FZ750-es motorom, kompresszió OK. alapjárat OK. Karbik beszinkronizálva, 4-be, 5-be, 6-ba fullgázon nem húz, csak rángat.

Gyúgytótekercs tekercselés

2002. május 30., 09:54 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vettem egy YAMAHA DT125-os gépet. 1986-os, vízhűtéses, elől dobfékkel. Nem a legszuperebb állapotban, de hát erre volt pénzem. (Gimnazista vagyok.) Egy-két hónapot használtam csak, mikor megállt. Teljesen elégett a gyertya középső elektródája, és a szerelő megállapította, hogy a gyújtótekercs is leégett.

Féklégtelenítési recept

2002. május 28., 09:38 Módosítva: 2009.07.25 20:47
5

A fékrendszer légtelenítésének több ismert technikája is van, viszont az összes egyetlen végcélt szolgál, hogy a fékrendszer teljesen légbuborékmentes legyen. Én most egy jól bevált és általam is használt technikát írok le, mellyel gyorsan és hatékonyan lehet teljesen levegőmentessé tenni a rendszert.

Dio a kék füstből

2002. május 24., 13:09 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A füstjét sokallom, ami kék, tehát valószínűleg égeti az olajat. Viszont kb. 600km-re elég neki egy liter, úgy tudom ez normális.

Amikor a teleszkóp feladja

2002. május 21., 09:51 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Magyarországon sokan döntögetik a villanyakat anélkül, hogy tisztába lennének a dolog fizikájával. Kérdésem a következő: Hogyan lehet kiszámolni az utánfutást és milyen határok között marad a motor még motorozható?

Megragadt dugó

2002. május 17., 08:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Tavaly nyáron vettem egy 1983-as 4 hengeres Suzuki GS 500 E típusú motorkerékpárt. Már a vételkor is erősen füstölt a baloldali kipufogó. Télen szétszedtem a gépet és megleltem a füst okát: az 1. dugó (balról) megszorult, a gyűrűk ráégtek, a csapszeg enyhén berágódott a hajtókarba.

Kuplung csúszási vizsgálat

2002. május 14., 13:56 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A kuplungnál azt kell figyelembe venni, hogy első fokozatban a legnagyobb a nyomaték, tehát egyesben csúszik meg legkönnyebben a kuplung. Legkönnyebb ellenőrizni a kuplung csúszását úgy, hogy harmadik fokozatban motorozol kényelmesen és elkezded nyomni a hátsó féket.

Kényeskedő Babetta

2002. május 10., 09:20 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A másik gondom, hogy miután bemelegedett, néha egyszerűen nem veszi be az egyes sebességet, ami mondjuk egy elsőbbségadás táblától indulva néha elég kellemetlen.

Tarthatatlan helyzet

2002. május 7., 11:12 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy 86-os GSX 750 Katana mondhatni boldog tulajdonosa vagyok. Nemrég vettem a motort és a légszűrőházban egy szivacsot találtam a szűrőbetét helyén. Ezzel kapcsolatos a kérdésem. Érdemes egy ilyen korú motorba sportlégszűrőt venni? Okoz ez érezhető teljesítményjavulást? Az új légszűrőhöz be kell a porlasztókat is újra állítattnom, ugye?

Nagyevő FZ

2002. április 30., 11:05 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Légyszíves segítsél, mert nem akar menni a MZ-m (ETZ150). Minden csapágyat kicseréltem, új gyertya, új dugattyú, gyűrűk, kuplung.

Üvegkemény fékbetét

2002. április 25., 08:54 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Itt üvegkeménységgel állunk szembe, mely a fék saját magán végrehajtott hőkezelésének következtében jött létre.

Postásmotor csökkentett gondozásigénnyel

2002. április 23., 09:39 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az SR 125 tényleg megbízható motor, nem véletlen, rendszeresítette a Posta is ezt a modellt és nem véletlen, hogy a motoros futárok egyik közkedvelt munkaeszköze.

Ezt is az UFO-k hozták

2002. április 18., 08:38 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nemrégiben vásároltam egy Gilera MX-1-et. A vas elég jó állapotban van, csak van egy két dolgot nem értek rajta. A márka egyedisége miatt senki sem tud segíteni.

A benzincsapból nem folyik a benzin

2002. április 16., 08:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ennél a motornál van egy olajhűtő is. Az a kérdés, hogy olajcserénél innen is lefolyik az olaj, vagy van ennek egy külön technikája?

Detonáció a kipufogóban

2002. április 11., 09:08 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy Simson Schwalbe-hez kellene tanács! Mióta borultam egyet (a kerítések sosincsenek jó helyen) nem működik rendesen. Még szivatóval se indul első rúgásra.