Motordoktor

Kilométerenként 1 Ft

2002. április 9., 13:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy jó minőségű láncgarnitúrával, megfelelő ápolással és az extrém használat kizárásával akár 35-40,000 km-t is el lehet motorozni.

Kerékfűzés

2002. április 4., 10:44 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Elkezdtem. Addig nem is volt nehéz, míg minden küllő a helyére került. Aztán elgondolkoztam, hogyan is tovább, hogy excentrikus se legyen, és nyolcas se legyen benne.

Sír az R1-es váltója

2002. április 2., 12:55 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az első szerviz, olajcsere után meglepetten vettem észre, hogy a váltó minden fokozatban felhangosodott zajosabb lett, igazából sírósabb.

Nem indul a kétütemű

2002. március 28., 09:46 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy egyhengeres kétütemű 200 ccm-es Suzuki Wolfom van, ami már elég régóta gyengélkedik. Korábban más problémával kerestelek már, amire "Az egyhengeres farkas" címmel válaszoltál is.

Elhanyagolt Pegaso

2002. március 26., 09:11 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A karburálás szabályai dióhéjban: ha alacsony fordulatszám tartományban nem megy a motor, akkor alapjárati fúvóka, illetve alapjárati keverékcsavar, ha a fordulatszám tartomány középső részén nem megy rendesen, akkor a schubertűn kell állítani, ha pedig a maximális fordulatszám elérésével vannak problémák és ebben a tartományban nem dolgozik szépen a motor, akkor főfúvóka.

Nézz körül bontóban!

2002. március 21., 09:09 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Tavaly 2001-ben vettem az első 1988-as KAWASAKI KLR 650-es endurómat 36000 km-rel. Teljesen szétszedtem, láncokat kicseréltem (a motorban is és a meghajtóláncot a lánckerekekkel együtt), mivel a hengeren nem volt kopás, így csak a gyűrűket cseréltem.

Vágott virág

2002. március 19., 09:36 Módosítva: 2009.07.25 20:47

"Aki használt autót vesz, sok ember gondját veszi a nyakába", majd a mondat elhangzása után felrobban az autó. Esetünkben teljesen helytálló a mondat, csak a használt autó helyére az átépített motort kell helyezni.

Zörgő kuplung: Yamaha betegség

2002. március 14., 12:09 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egyébként a kuplung zörgése nevezhető Yamaha specialitásnak, ez nem igényel feltétlen beavatkozást.

Nem vitamin

2002. március 12., 12:03 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A kelleténél több helyen füstöl ZZR250-em kipufogója. A dobok illesztéseinél, illetve a kipufogókönyök környékéről jön a plusz kipufogás. Meddig lehet ilyen állapotban használni a szerkezetet, mielőtt szervizbe kerül?

Az UFO-k hagyták itt

2002. március 8., 10:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Motorom ritka jelenség, és ezért nem tudok hozzá szerezni semmilyen leírás, szerelési utasítást, vagy valamilyen beállítási adatot. A szerviz is csak pislog hozzá.

Villogó piros fény

2002. március 5., 09:19 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A műszerfalon 90km/h-nál kigyulladó piros lámpa a sebességre figyelmeztet, hogy már a veszélyes zónában vagy. Nem kell rá figyelni!

Öreg már a sisakom?

2002. február 28., 12:35 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A bukósisakok az elmúlt időszakban komoly fejlődésen mentek keresztül, hasonlóan magukhoz a motorkerékpárokhoz. A tempó növekedése és a biztonsági követelmények szigorodása új anyagokat hozott a bukósisak piacra is.

Magyarországon minden javítható

2002. február 26., 09:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Induljunk ki abból, hogy Magyarországon minden javítható. Természetesen a repedést meg lehet hegeszteni, a szimmeringházat újra lehet marni...

Iszákos öregúr

2002. február 22., 10:12 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Továbbá egyszerűen nem tudom beállítani a karburátorát. A XVI. kerületből elmentem a mozaik utcába levizsgáztatni és vissza, és ez alatta táv alatt olyan 5-8 litert ivott meg az öregúr.

Fekete folyás a kipufogón

2002. február 19., 13:29 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az iránt szeretnék érdeklődni, hogy mi lehet a probléma, ha a kipufogó hengerből kijövő csonkján a rúgás pillanatában és üresjáratban fekete, olajszerű kis folyás tapasztalható.

Két út áll előttem...

2002. február 14., 09:16 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Februárban szeretnék hozzájutni egy nagyobb géphez. Már ki is szemeltem két áldozatot, csak nem tudok dönteni, hogy melyiket vegyem. Az egyik motor a Suzuki 250-es Katana, 91-es évjáratú a gép, a másik egy 95-ös Yamaha SRX 400.

Mese a robogók fogyasztásáról

2002. február 12., 09:28 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Lassan két éve, hogy vettem egy 94-es 50-es Honda Dio-t (AF-34). A problémám a következő: kb. fél éve (nyár óta) az addigi 2,7-2,8-as fogyasztás(ami városon kívül, 40-45 kilométeres sebességnél szerintem amúgy is sok) felment 3,4-3,5-re ugyanilyen használat mellett.

Típushiba a kuplung

2002. február 7., 11:15 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az érzékelt zaj forrása lehet a kuplung, a vezérműlánc, vagy pedig az önindító (és generátor) szabadonfutójának meghajtó lánca, melynek nincs külön feszítése,ezáltal az évek során bekövetkezett nyúlást, nincs ami korrigálja.

Csak a lakásban indul

2002. február 5., 10:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Tavaly nyáron vettem egy 1988-as ETZ250-et, ami hamar nagy meglepetéseket okozott, de lehet, hogy ezek csak nekem voltak újak. A motor jó állapotára utal, hogy két személlyel is képes a 140 feletti teljesítményre, ezek mellett a fogyasztása sem nagyon haladja meg a 3,5 litert.

Indítanám, de nem indul

2002. február 1., 08:04 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kicsit hosszabb állásidő (kb. 1 hét) után elég nehéz életet lehelni szegény párába. Az egyik ismerősömtől kaptam tuti tippeket amelyek használni szoktak. Pl. a légszűrőbe benzines rongyot kell rakni és úgy indítani (95% siker).

Olasz joghurtos doboz

2002. január 30., 12:45 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Igaz, hogy minden olasz joghurtos doboz 1-2 év használat után már semmit se ér, mert mindenki lehajtja?

Szétrúgott váltó - mostoha gazdi

2002. január 24., 09:16 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kiváltó ok lehet a "szétrúgott" váltó. Ezt ne vedd magadra! Lehet, hogy előző gazdája mostohán bánt a géppel, silány minőségű olajat használt és durván nyüstölte a váltót. Állandó egykerék, stb.

Nem kell rögtön felfúrni a motort

2002. január 22., 09:58 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy AF18-as kb. 10 éves DIÓM, idáig megy is a dolog csak az a baj, hogy nagyon hamar elkopik a dugattyú és a fej. Abszolút nincs kompresszió már 3-szor fel lett fúrva.

Téli munkák a motor körül

2002. január 17., 10:14 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A tél beköszöntével szeretném a motoromat rendbe szedni, és a külső jegyein egy kis változást eszközölni. Ide tarozik a szélesebb gumik beszerzése (a mostani e:110, h:150), az idomok kerekítése. Plusz olajcsere, gyújtás tökéletesítés, fékolaj és fékbetétek cseréje.

Gyanús színek, gyanús zajok

2002. január 15., 11:36 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A váltófolyadék gyanús módon elszíneződik. A Tenere kompresszió mérésre vár. A motor melegedés után állandóan felpörög.