Motordoktor

Cseréljünk olajat a telóban!

2002. január 10., 13:01 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy 85-ös 750-es GSXR-em. Szeretném a telókban kicserélni az olajat. Vásároltam hozzá való olajat, de nem tudom, hogyan kezdjek hozzá. Van valami furfang benne, vagy csak egyszerűen cseréljem le?

Mi az a porlasztószinkron?

2002. január 8., 10:35 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Porlasztószinkron. Mit is jelent ez? Szükséges-e speciális szerszám ennek beállításához, milyen gyakran kell beállíttatni? Szívem szerint szétszedném Kawasaki GPX750R-em porlasztóit és kitisztítanám őket, de félek, hogy elállítom a porlasztó beállításait. Vagy elég a tisztogatás, ha az alapjárati, és a levegőcsavarhoz nem nyúlok?

Szélesebb gumi a hátsó kerékre

2002. január 3., 08:22 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy Kawasaki GPX 750R -re szeretnék hátsó-gumit venni. A gyári méret 140/70 18". jelenleg 150/70 18"-as van rajta, ami ugye 10 mm-rel szélesebb.
A kérdésem az lenne, hogy véleményed szerint mekkora probléma, hogy most szélesebb gumi van rajta? Többeket megkérdeztem, de megoszlottak a vélemények. Illetve kell-e centírozni a hátsó kereket, ha felrakatom az új gumit?

Megújult modell, vagy fiatalítás?

2001. december 27., 11:49 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Egy Yamaha FZ250 Phazer-t szeretnék vásárolni 1991-es évjáratút. (Igaz hogy rossz a motor, de ez most nem számít). Kerestem a neten ezt a típust ebben az évjáratban (1991), de sehol nem találtam ilyent, csak 85-86-ost.
Most engem át akarnak vágni?

Repedezett gumi, fulladozó VF400

2001. december 20., 07:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vettem egy 1983-as Honda VF400F-et. Honnan szerezhetnék valami ismertetőt erről a mociról? Használjam-e ezt a gumit, ha elég neki, hogy hetente fújom? Mi lehet az oka a lefulladásnak, és végül melyik benzinfajtát szereti leginkább a most felnőttkorba lépett motorom.

Villanyrezsó, mérőszalag, homokfúvás, Trabant dugó

2001. december 18., 09:38 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Nos a tárgy egy gyönyörű szép ETZ 250. Felújítás, és ha már ott tartok, akkor egy kis tuningot is bele kéne vinni a dologba. A 61000 kilométeren túli, 84-es kiadású motor tavaly ugyan átesett egy nagyszervizen, de még csörög a főtengely és a karbi. Egy kicsit lötyög oldalirányban a dugó. A probléma talán a tavalyi fúrásban leledzik.

Lánc kontra bordásszíj

2001. december 14., 09:37 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van-e lehetőség a szekunder hajtást láncról fogasszíjra cserélni? Tudtommal a fogasszíj karbantartásigénye jóval kisebb a láncénál, viszont arról fogalmam sincs, hogy egyáltalán képes-e egy ilyen hajtás a mai sport(osabb) gépek 100 Le környéki teljesítményének tartós elviselésére.

Simson Schwalbe - hangtompító nélkül?

2001. december 11., 08:52 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy 31 éves Simson Schwalbém. Milyen előnye, illetve hátránya van, ha a hátsó kipufogóból kiveszem a gyári hangtompítót?

44000 után megérett a felújításra

2001. december 6., 11:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Pár hete vásároltam egy 88-as évjáratú Yamaha XT 600 Z Ténéré típusú túragépet. Panaszom semmi nem lenne rá az eddig megtett 1500 km után, kivéve egy apróságot. Intenzív gázadásra, felpörgetésre (legyen üresben vagy sebességben) enyhe fordulatszámtól függő zörgés hallható.

Miért nem fog normálisan a fékem?

2001. december 4., 08:00 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A rossz idő beköszöntével beköltöztettem a motoromat (GS500) a garázsba. A letisztogatáson túl egy-két apró hibát is szeretnék kijavítani rajta, amíg emlékszem, hogy mi bosszantott. Ide tartozik a telószimering és a fék is.
Ez utóbbi miatt kérem a tanácsod. Változik a fékhatás, ha nem gyári betétet veszek? Így se fogott valami jól, néha szabályszerűen elmúlt. Lehet, hogy öreg a rendszer?

Vegyek gyári rezót?

2001. november 29., 07:57 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Ez a harmadik DT80LC2-m, az első egy 1992-es volt, ami 95-100 km/h-t ment (Gianneli tuning-kipu rendszerrel). A második egy 94-es, ami ugyanezt tudta (ugyanazzal a gianneli-vel), csak megbízhatóbb volt. Most pedig itt a 100-as gép, és nem megy csak 85-90-et.

Bosszantó féknyikorgás

2001. november 27., 10:37 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Vettem egy Honda Lead AF20-ast. Elég nagy hiba volt, mert bár lényegesen kényelmesebb, mint előző Yamaha Jog-om, de apró hibák sorával bosszant gyakorlatilag folyamatosan.
A fékpofák valószínűleg egy kicsit hozzáérnek behúzatlan állapotban is a tárcsához, mert ha lassan megyek vagy tolom nyikorog, mint egy rossz talicska. Visszavittem, ahol vettem, kicseréltek a fékpofát de a hiba, nem szűnt meg. Mit tehetek?
Tulajdonképpen milyen benzinnel mennek ezek? Eddig 95-öst tankoltam, de most 98-ast és az a szubjektív érzésem, hogy jobban megy.
Úgy tudom, ezek leszabályoznak 55 km/h körül. Az enyém sem megy jobban.

A szomszéd Szimója mindig zöldebb

2001. november 20., 11:13 Módosítva: 2009.07.25 20:47

A másik kérésem az lenne, hogy hogyan lehetne úgy megbabrálni fúrás nélkül, hogy menjen 80-85-öt. Az egyik haveromnak így megy a motorja fúrás nélkül, de nem árulja el, hogy csinálták az apjával.

Vásárlási tanácsok Jenőnek

2001. november 15., 08:00 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Per pillanat nem problémával, hanem tanácsért fordulnék hozzád. Tavaly nyáron egy belpiaci XJ 500-asom volt, de családi és autóvásárlási okok miatt megváltam tőle. Egy 250-es ETZ-m van, de nagyon hiányzik a 4 henger.
Most, a szezon végén szeretnék gépet venni max. 350e HUF keretből és 400 ccm-től (érdekes próbálkozás). A kérdés az, hogy a megbízhatóságot tekintve az alábbi potenciális jelöltek közül kivel érdemes kezdenem.

Kétütemű baj

2001. november 13., 08:52 Módosítva: 2009.07.25 20:47
1

Az elmaradozó teljesítményugrásokért több minden felelős lehet. A motor természetes elhasználódása (kopás), melyet elősegít a napi 4-4 kilométerek hideg motorral való megtétele, vagy a kipufogó égéstermékek által való eltömítődése. Itt nem kizárólag a kipufogócsőre gondolok, ez a lerakódás képződhet a kipufogónyílás hengerbe eső részén is.

A power szelep rejtelmei

2001. november 8., 09:52 Módosítva: 2009.07.25 20:47
7

Tavasszal vetem egy Yamaha DT 125R-t. 1996-os, Németországból hozták be. Az a gondom vele, hogy le van fojtva, a németországi kismotor szabályoknak megfelelően. A hatodik sebesség ki volt iktatva, (ezt már megoldottam) a végsebessége most kb. 85 km/h, a teljesítménye tapasztaltabb motorosok tippje alapján 10 LE. A maximális fordulatszám a sebességfokozattól függ, kettesben 8-9000, hatodikban már csak 6500. A kérdésem az, hogy van lefojtva és mit lehet tenni ellene?

Vásárlási mizéria

2001. november 6., 10:46 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Motorvásárlás ügyében szeretném kikérni a véleményedet. Eddig max. csak 250-es géppel közlekedtem, de most már, szeretnék egy nagyobbat 400 - 500-ast venni, amire lenne kb. 300.000 Ft-om. Valójában valami túra és sportmotor keveréket szeretnék, de nem tudom, hogy ennyi pénzért mit lehet és mit érdemes venni, és főképp a vásárlásnál milyen szempontokat kellene figyelembe vennem, hogy ha lehet, ne járjak pórul (kor, ráköltés, fenntartás). Mivel a nagyobb térfogatú motorokkal egyáltalán nem vagyok tisztában, örülnék akármilyen segítségnek ilyen téren.

Csörgés-zörgés, majd szimeringcsere

2001. október 31., 13:25 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Az amúgy teljesen jól működő 250-es ETZ-men 4000 - 4500 fölé húzva a gázt, olyan hangot hallat, mintha egy kalapáccsal ütnénk egy üreges fémet. (főleg egyesben lehet érezni, illetve hallani, és növekvő sebességben csökken a hang) Mi a bibi, a gyújtás?

Gumiszerelés és viszontagságai

2001. október 30., 13:19 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Gondoltam a centírozás pont jót fog neki tenni, így felkerekedtem, elmentem egy gumishoz, (mert a Suzuki szakszerviz azt mondta, neki nincs mivel centírozni, menjek gumishoz). Ott meg azt mondták, hogy persze lehet, ha én kiszerelem a kereket, aztán leviszem nekik, majd saját magam visszaszerelem, mert nekik gumisoknak meg van tiltva (valamilyen 3 betűs szerv által, ami rövidítést a fickó nem tudott feloldani, merthogy őt az nem érdekli; elégedjek meg annyival, hogy megtiltották nekik, mindenkinek), hogy bármilyen motorkerékpárt is szétszedjenek.

Lerakódásos megbetegedések

2001. október 27., 07:35 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kawasaki EX 500 motoromnak akad néhány furcsa szokása, amit én nem nagyon értékelek. Először is a motor gyönyörűen indul hidegen, melegen, de amikor hidegindítás után elkezd bemelegedi az egyik henger, váratlanul leáll.

Tojás alakú lánc

2001. október 25., 08:45 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Most vásároltam egy '90-es évjáratú GSX400F-et, egyetlen hibát véltem felfedezni rajta. A lánc, ami rajt van "tojás" alakú, tehát egyszer feszes egyszer laza ugyanazon a ponton nézve.
Addig ok, hogy mindenképpen cserélnem kell láncot és lánckereket, de mitől lett ilyen a lánc és mi a biztosíték arra, hogy az új lánc nem lesz ilyen?

Melegen nem indul

2001. október 18., 07:44 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kawasaki LTD 550-nel van melegindítási problémám. A gép hidegen remekül indul, de ha leállítom, és 5 percet pihen, sokat kell indítózni, mire elindul. Ha lehűl, ismét szépen indul. Először a benzinbepárolgásra gondoltam, de kiderült, mikor levettem a gyertyapipát, hogy még szikra sincs. Ha ilyenkor megtolom azonnal, pöccre indul.

A nagypapi Babettája életre kel

2001. október 16., 09:05 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy Babettám, most szabadítottam ki egy kamrából,.1971-s évjárat, 8 éve állt a helyén. A tulaj nagyon szépen vigyázott rá, gyönyörű állapotban van. Kb. 500km van benne. NEM GÉPELÉSI HIBA!. A tárolási hely száraz levegőjű, mindig normális hőmérsékletű volt. A tankban maradt egy kis benzin, a tank külsejére kipárolgott. Miket kell megcsináltatni? És ez kb. mennyibe fog kerülni?

Garanciális kérdések

2001. október 11., 10:48 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Kérdésem kicsit eltérő, de remélem tud segíteni. Kb. 2 hete vásároltam egy új Bandit 600-ast és hát hál' Istennek már meg is van benne az 1000 km, ami egy olajcserét és a többi fődarab ellenőrzését jelenti. Fel is vettem a kapcsolatot a legközelebbi szakszervizzel (2 év gari miatt), vettem olajszűrőt. És megkérdezetem, hogy körülbelül mennyire számíthatok, és azt a választ kaptam, hogy kell bele 2700 Ft/l körüli árú olaj, 3.5 l, az olajszűrőt én vettem meg, de legjobban a végösszegen lepődtem meg, hogy 20-25000 Ft lesz a szerviz az olajat beleértve.
Megmondom őszintén, nem akarom barkácsolni a garancia miatt, de sokallom az összeget egy olajcserért végül is, mert a többi részét szemrevételezni kell. (Mi lesz, ha levegőszűrőt és fékbetétet is cserélni kell majd?) Szóval a kérdésem az lenne, hogy reális-e ez az ár, vagy nagyon sok?

Zárd el a benzincsapot!

2001. október 9., 09:41 Módosítva: 2009.07.25 20:47

Van egy Suzuki GSX-R 750-es gépem. 1985-ös évjáratú. Az vele a gondom, hogy hidegen indításnál az első henger nem indul el. Ha kiszedem a gyertyát, nyakig benzines. Ha kiégetem a gyertyát és visszarakom, azonnal indul az a henger is. Viszont előfordult már másik hengerrel is ez a jelenség, de az csak egyszer. Ennél a hengernél állandó.