Két ütem, egy kérdés, jó válasz: a Motordoktortor semmit sem titkol el.
Kedves Motordoktor !
Aprilia AF1 125-ös motor kerékpárról lenne szó amiben egy Rotax 123-as power szelepes blokk van.
A probléma a következő. Amikor gyorsít az ember akkor 6000-6500 rpm-nél nyit a power szelep és akkor jön az igazi ereje, onnan lő ki igazán és 9500 rpm-nél vált el az ember mert tovább már nem húz rendesen. De egy héttel ezelőtt már csak 7000-nél nyitott 3 napja meg már csak 8000-nél nyit. Lehet hogy csak állítani kellene de sajnos nem tudom hogy tudnék állítani rajta. Vissza olvastam a rovatokban és találtam is egy cikket amiben hasonló problémával foglalkozott de abban más fajta power szelep volt.
Válaszát várom.
Marcell
Kedves Marcell!
A 123-as Rotax power szelepe elektromágneses mozgatású, bowdennel húzza meg a szelepet. Ezeket 5000 km-enként érdemes megtisztítani, mind a szelepet magát, mint a bowdent és a mágnest is.
Gyakori hiba, hogy a bowden elkoszosodik és nem tudja a mágnem megfelelő helyzetbe húzni a power szelep lapját, így az olyan, mintha nem vagy csak később nyitna ki. Hasonló a tünete annak is, amikor a lap a koksztól szorul és azért nem tudja az elektromágnem másik pozícióba húzni. A szelep teljes elmozdulása 10 mm, ennek meg kell lenni és gyorsan akadálymentesen kell átállnia. Kézzel mozgatva a rugó ellenében könnyen és súrlódás, akadás mentesen kell mozogni.
Azt javasolom, bízd rá egy tapasztaltabb szerelőre, hogy tisztítsa ki, be kell áztatni valamilyen oldószerbe a szelepet és a bowdent is, majd újraolajozni a bowdent, ellenőrizni a könnyű mozgását.
Ha a működtető elektromágnes hibásodott meg, az leginkább csak cserével orvosolható.
Üdv.
Motordoktor
A hátsó kerékre a gumis első kerékre való, ugyanilyen méretű gumit szerelt fel. Defektet kaptam.
Tanácstalan vagyok, bármit csináltunk, nem az igazi. Újraindítom, ismét leáll.
Rendberaktuk a karbisort: nagyon szépen pöfög, minden rendben van vele, egy dolgot kivéve.
Elhagy az erő és fullad, mi lehet a gond? Átállt a gép a sötét oldalra?
Nem reagál időben a gázadásra, néha felpörög, néha meg akar állni, pedig átnézték, és azt mondták, hogy jó, nincs baja.
Manapság gyakran kell nagyot fékezni a sűrű forgalomban. De mi van, ha gyárilag gyenge a fék?
Forgalmi szerint '94-es, bár szerintem régebbi. Vannak más kérdéses dolgok is.
Hosszabb útról jöttem hazafelé, amikor furcsa rángatást érzékeltem olyan 50 km/h sebességnél.
Szépen indul, szépen jár, viszont a karburátor alatt észrevettem üzemanyagot és a karbin is vannak benzincseppek.
Hidegen nem indul, melegen meg elsőre. Öreg, de kevesett futott. Mi lehet a baj?
A szervizben azt mondták, a rossz minőségű benzin az oka. Cseréltek gyertyát, tisztították a rendszert, alig érzek javulást. Segítség!
Használjak motortisztító adalékot? Cseréljem le a vezérműláncot, vagy elég lesz egy alapos szerviz a bizonytalan előéletű gépnek?
Eddig 11000 km-t futott, csak hétvégéken használom, hobbiszerűen. Viszont a kora már indokolná a cserét, mit tegyek Doki?
Azért vettem GS-t, mert egyszerű, nem hittem volna, hogy ennyi gondom lesz vele.
Van egy Danuvia vázam és mivel se motorja, se papírjai nincsenek, arra gondoltam, hogy beleteszek egy Simson blokkot. Szabad?
Más betét, más fékfolyadék? Van megoldás mielőtt egy téglafal képében beköszönt a baj?
Szerelembe estem az endurókkal: nem lesznek ezek az bálnák túl magasak nekem?
Szabad karburátortisztító benzin-adalékanyagokat használni, vagy teljesen felesleges?
A szelepekkel lehet a gond? A kompresszió rendben van és így is meg 170-et!
Tényleg tönkreteszem a motort azzal, hogy rosszul melegítem?
Olyan mintha az akksi vagy az önindító döglött lenne. Fordul egyet, max kettőt, aztán nem bírja tovább, erőlködik, leáll.
A benzin minősége évek óta megváltozott, és nem előnyére. Mit tehet a közlekedő?
Négyütemű robogóba autós olajat töltenék. Milyen rossz vagy jó várható?