Motordoktor

Száraz vagy nedves?

2012. augusztus 30., 10:04 Módosítva: 2012.08.30 10:06
2

Két ütem, egy kérdés, jó válasz: a Motordoktortor semmit sem titkol el.

6000-nél jött a BUMM. Most nem jön

2012. augusztus 24., 07:09 Módosítva: 2012.08.24 10:37

Kedves Motordoktor !


Aprilia AF1 125-ös motor kerékpárról lenne szó amiben egy Rotax 123-as power szelepes blokk van. 
A probléma a következő. Amikor gyorsít az ember akkor 6000-6500 rpm-nél nyit a power szelep és akkor jön az igazi ereje, onnan lő ki igazán és 9500 rpm-nél vált el az ember mert tovább már nem húz rendesen. De egy héttel ezelőtt már csak 7000-nél nyitott 3 napja meg már csak 8000-nél nyit. Lehet hogy csak állítani kellene de sajnos nem tudom hogy tudnék állítani rajta. Vissza olvastam a rovatokban és találtam is egy cikket amiben hasonló problémával foglalkozott de abban más fajta power szelep volt.

Válaszát várom.

Marcell

Kedves Marcell!

A 123-as Rotax power szelepe elektromágneses mozgatású, bowdennel húzza meg a szelepet. Ezeket 5000 km-enként érdemes megtisztítani, mind a szelepet magát, mint a bowdent és a mágnest is.

Gyakori hiba, hogy a bowden elkoszosodik és nem tudja a mágnem megfelelő helyzetbe húzni a power szelep lapját, így az olyan, mintha nem vagy csak később nyitna ki. Hasonló a tünete annak is, amikor a lap a koksztól szorul és azért nem tudja az elektromágnem másik pozícióba húzni. A szelep teljes elmozdulása 10 mm, ennek meg kell lenni és gyorsan akadálymentesen kell átállnia. Kézzel mozgatva a rugó ellenében könnyen és súrlódás, akadás mentesen kell mozogni.

Azt javasolom, bízd rá egy tapasztaltabb szerelőre, hogy tisztítsa ki, be kell áztatni valamilyen oldószerbe a szelepet és a bowdent is, majd újraolajozni a bowdent, ellenőrizni a könnyű mozgását.

Ha a működtető elektromágnes hibásodott meg, az leginkább csak cserével orvosolható.

Üdv.
Motordoktor

Majdnem megölt a gumis?

2012. augusztus 15., 06:48 Módosítva: 2012.08.15 10:57

A hátsó kerékre a gumis első kerékre való, ugyanilyen méretű gumit szerelt fel. Defektet kaptam.

Leáll a Suzuki?

2012. augusztus 13., 13:27 Módosítva: 2012.08.13 15:03
3

Tanácstalan vagyok, bármit csináltunk, nem az igazi. Újraindítom, ismét leáll.

Probléma a kis Hondával?

2012. július 31., 12:12 Módosítva: 2012.07.31 13:15
1

Rendberaktuk a karbisort: nagyon szépen pöfög, minden rendben van vele, egy dolgot kivéve.

Kap ez benzint rendesen?

2012. július 27., 11:23 Módosítva: 2012.07.27 11:23
1

Elhagy az erő és fullad, mi lehet a gond? Átállt a gép a sötét oldalra?

Elnézték a diagnosztikát?

2012. július 24., 10:16 Módosítva: 2012.07.24 10:16

Nem reagál időben a gázadásra, néha felpörög, néha meg akar állni, pedig átnézték, és azt mondták, hogy jó, nincs baja.

A gyárinál nincs jobb?

2012. július 23., 10:19 Módosítva: 2012.07.23 10:22
1

Manapság gyakran kell nagyot fékezni a sűrű forgalomban. De mi van, ha gyárilag gyenge a fék?

Hibás a forgalmi? Öreg a motor?

2012. július 20., 10:39 Módosítva: 2012.07.20 10:39

Forgalmi szerint '94-es, bár szerintem régebbi. Vannak más kérdéses dolgok is.

Gyengélkedik a Honda, temessem?

2012. július 16., 10:10 Módosítva: 2012.07.16 11:06
3

Hosszabb útról jöttem hazafelé, amikor furcsa rángatást érzékeltem olyan 50 km/h sebességnél.

Kiszáradtak a tömítések?

2012. július 7., 09:23 Módosítva: 2012.07.07 09:23
1

Szépen indul, szépen jár, viszont a karburátor alatt észrevettem üzemanyagot és a karbin is vannak benzincseppek.

Balázs vagyok. Van egy Suzukim

2012. július 5., 10:52 Módosítva: 2012.07.05 10:52
1

Hidegen nem indul, melegen meg elsőre. Öreg, de kevesett futott. Mi lehet a baj?

Állandó gáznál rángat. Haldoklik az injektor?

2012. június 27., 17:48 Módosítva: 2012.06.27 17:50
1

A szervizben azt mondták, a rossz minőségű benzin az oka. Cseréltek gyertyát, tisztították a rendszert, alig érzek javulást. Segítség!

Tekerték az óráját, megmenteném

2012. június 26., 11:01 Módosítva: 2012.06.26 11:01

Használjak motortisztító adalékot? Cseréljem le a vezérműláncot, vagy elég lesz egy alapos szerviz a bizonytalan előéletű gépnek?

Hétéves a gumim. Öreg, cseréljem?

2012. június 23., 06:23 Módosítva: 2012.06.23 06:23
2

Eddig 11000 km-t futott, csak hétvégéken használom, hobbiszerűen. Viszont a kora már indokolná a cserét, mit tegyek Doki?

Szívás: fals a Suzukinál

2012. június 18., 10:28 Módosítva: 2012.06.18 10:28
2

Azért vettem GS-t, mert egyszerű, nem hittem volna, hogy ennyi gondom lesz vele.

Egy Simsonnal még jó lehet?

2012. június 13., 11:31 Módosítva: 2012.06.13 11:31
7

Van egy Danuvia vázam és mivel se motorja, se papírjai nincsenek, arra gondoltam, hogy beleteszek egy Simson blokkot. Szabad?

Drasztikusan csökken a fékhatás!

2012. június 3., 06:29 Módosítva: 2012.06.03 06:29

Más betét, más fékfolyadék? Van megoldás mielőtt egy téglafal képében beköszönt a baj?

Nem ér le a lábam!

2012. június 1., 14:13 Módosítva: 2012.06.01 14:13
1

Szerelembe estem az endurókkal: nem lesznek ezek az bálnák túl magasak nekem?

Karburátortisztító adalék: bűn vagy okosság?

2012. május 31., 09:57 Módosítva: 2012.05.31 10:07
17

Szabad karburátortisztító benzin-adalékanyagokat használni, vagy teljesen felesleges?

Két henger nem megy?

2012. május 30., 10:41 Módosítva: 2012.05.30 10:46
1

A szelepekkel lehet a gond? A kompresszió rendben van és így is meg 170-et!

A dús keverék kopást okoz?

2012. május 24., 10:14 Módosítva: 2012.05.24 10:14
8

Tényleg tönkreteszem a motort azzal, hogy rosszul melegítem?

Zárlatos az akksi, vagy más a baj?

2012. május 10., 10:26 Módosítva: 2012.05.10 10:26
12

Olyan mintha az akksi vagy az önindító döglött lenne. Fordul egyet, max kettőt, aztán nem bírja tovább, erőlködik, leáll.

Vigyázat, megromlik a benzin!

2012. május 7., 10:17 Módosítva: 2012.05.07 10:17
61

A benzin minősége évek óta megváltozott, és nem előnyére. Mit tehet a közlekedő?

Trükközhetek az olajjal?

2012. április 29., 10:24 Módosítva: 2012.04.29 13:23
23

Négyütemű robogóba autós olajat töltenék. Milyen rossz vagy jó várható?