Motordoktor

Csörög a kuplung, megvehetem?

2011. szeptember 29., 11:22 Módosítva: 2011.09.29 11:37
1

Félek a zajoktól, nem bízom az olaszokban. Nyugtass meg, doki!

A gomba a hibás?

2011. szeptember 5., 10:23 Módosítva: 2011.09.05 10:23
1

A hűtővíz túlmelegedik, a ventillátor meg nem kapcsol be. Normális ez egy Suzukin?

Nem jó a habos keverék

2011. augusztus 30., 12:28 Módosítva: 2011.08.30 12:30

A legjobb, ha olyan olajat teszel bele, amit a gyártó előír. Más kérdés?

Lecserélném a hurkatöltőt a GSXR-remről...

2011. augusztus 25., 19:31 Módosítva: 2011.08.25 19:31
1

Nem túl szép látvány a Suzuki GSX-R gyári kipufogó dobja. Lehet rá rövidebb dobot szerelni?

Négy márkaszerviz is csak a fejét vakarja

2011. augusztus 11., 16:45 Módosítva: 2011.08.11 16:45
1

Tanácstalanok a suzukis szakemberek. Próbálkoznak, de a motor még mindig leáll.

Milyen láncot vegyek?

2011. július 21., 08:27 Módosítva: 2011.07.21 08:27
1

Lánc és lánckerék: milyen márkát és típust vegyek? Szeretném, ha kicsit robbanékonyabb lenne a Honda.

Fütyül az olajcserére

2011. július 18., 15:44 Módosítva: 2011.07.18 15:44

Nem Honda ez, hanem pacsirta: lecseréltem az olajat, de ötödikben, gyorsításnál fütyül.

A hangos kipufogó nem magánügy!

2011. május 31., 10:55 Módosítva: 2011.05.31 11:06
16

Milyen kipufogót lehet felszerelni? Mi lenne akkor, ha a végdobot teljesen elhagynám?

Mi van, ha bedöglik az önindító?

2011. május 24., 07:58 Módosítva: 2011.05.24 07:58

Mi van, ha a lemerül az akksim, vagy bedöglik az önindítóm? Váltósoknál nem gond, mert azt be lehet tolni, de mi legyen az automatákkal?

Bejáratás után megragadt az MZ

2011. május 20., 11:00 Módosítva: 2011.05.20 11:03

Most fúrattam, olajat is kapott, mégis megragadt. Még a kerék is megcsúszott, nagy a baj?

Segítség, beköpte a gyertyát!

2011. április 23., 08:56 Módosítva: 2011.04.23 08:56
20

Négyből három rendben, de az egyiket folyton beköpi, nem értem miért.

Bioetanolt a Kawába

2011. április 6., 10:40 Módosítva: 2011.04.06 10:40
8

Elszálltak az üzemanyagárak, fáj a tankolás. Az 1991-es, karburátoros gépem megeszi-e a bioetanolt?

Izzik a kipufogó, beég a szelep?

2011. március 29., 08:23 Módosítva: 2011.03.29 10:55

Sportdob és sportlégszűtő: az első hengernél izzik a kipufogó csonk. Aggódjak?

Megviccelt a Suzukim

2011. március 23., 13:54 Módosítva: 2011.03.23 13:54

Ha hidegen indítom és pár perc melegítés után elindulok vele, alacsony fordulaton kihagy egy henger.

Mint egy dízel...

2011. március 22., 11:59 Módosítva: 2011.03.22 11:59

Baj van a Hondával, úgy csinál, mintha dízel lenne, pedig istenuccse benzines.

Honda tuning lánccserével?

2011. március 17., 12:12 Módosítva: 2011.03.17 12:12

Szeretném, ha robbanékonyabb lenne. Ha már láncot cserélek, tennék fel más lánckereket is.

Munkalap nélkül átvernek a szervizben?

2011. február 18., 17:41 Módosítva: 2011.02.18 17:41

Trükköznek és nem tudja miért fizet? Ragaszkodjon a munkalaphoz, anélkül minden gyanús.

A defektmegelőző befolyásolja a menetstabilitást?

2011. február 14., 12:29 Módosítva: 2011.02.14 12:29

130-nál is biztonságos? Vagy ne siessek, mert baj lehet?

Olajcsere után csúszik a kuplung

2011. február 12., 13:45 Módosítva: 2011.02.12 13:45

Lehet, hogy azért csúszik, mert szintetikus olajat választottam? Mindenképpen ki kell cserélnem a lamellákat?

Megfájdul a hátam, mert balra húz a kormány

2011. február 9., 11:53 Módosítva: 2011.02.09 11:53

Az eladó azt mondta, nem volt összetörve, mégis félre húz a gép. Mi lehet a baj?

Kopogtató szellemek

2011. február 5., 10:43 Módosítva: 2011.02.05 10:43

Vettem egy Hondát. Pöccre indul, minden nagyon szép és jó, imádom, de nem hagy nyugodni ez a rejtélyes kopogás, ami néha van, néha nincs.

Pörög, mint az állat. Az olajjal mi legyen?

2011. február 1., 17:22 Módosítva: 2011.02.02 07:37

Mindenki ijesztget, hogy a pörgős motorhoz nem ilyen olaj való. Aggódjak, vagy jó lesz ez?

Honda: 12 ezer után halott a váltó?

2011. január 11., 11:14 Módosítva: 2011.01.11 11:14
3

Tisztelt Motordoki!

Van egy 2009-es, újonnan vásárolt Honda CBF 125 típusú motorkerékpárom! Tegnapi nap elérte a 12000 km-t, amit ő azzal „jutalmazott”, hogy elkezdett szarakodni a váltója, ezt részletezem is!

Van olyan eset, hogy berakom 1-esbe, de nem indulok el, hanem ki szeretném tenni vissza üresbe, és egyszerűen nem tudom, mert mozog ugyan a váltókar fel-le, de nem kapcsol semmit! Menni kell vele pár métert, és akkor ki tudom rakni üresbe. Ugyanezt játsza el pl., ha 2-esben megállok a ház előtt, szintén nem megy semerre, csak ha megyek vele még egy kicsit! Vagy, ahogy ez az egész kezdődött, mentem 5-ben 60 körül, meg akartam állni az út szélén, index ki, szépen fék, kapcsolnám vissza, aztán csak egyet kapcsolt, utána a váltó megint csak úgy „üresen” járt! Valamint ha kereszteződéshez, vagy villanyrendőrhöz érek, és biztosan üresben szeretnék megállni, akkor minden egyes visszakapcsolás előtt motorfékre kell engedni a mocit, és akkor rendesen visszamegy. Ha csak simán megyek vele, tehát normális fordulatokon váltok felfelé, azzal semmi gond nincs!

A kuplung holtjátéka jól van beállítva, úgy soha nem váltok vissza, hogy nagy sebességnél felzúgjon a motor a motorféktől, főleg nem hirtelen, tehát nem csinálok vele semmi olyat, ami egészségtelen lenne a váltónak. Az olaj rendszeresen, az előírásoknak megfelelően cserélve van benne, épp most lesz megint esedékes! Shell Advance VSX 4T 10W-40 típusú full szintetikus olajat használok hozzá!

Mitől lehet ez a hiba? Valami szétesik, elkopik, eltörik, vagy csak állítani kéne? Esetleg valami szinkron probléma? Ha javításra kerül a sor, mire számítsak? De azt senki ne mondja nekem, hogy ez normális, és hogy ilyen, mert eddig SOHA nem csinált még hasonlót se!

Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel,
Ádám

Kedves Ádám!

Első körben azt javasolnám, hogy valami olcsóbb motorkerékpár olajjal csinálj rajta 2 olajcserét. Gyakran előfordul, hogy a váltó nehezen, kicsit ragadva működik, mert a kuplung kopadékai olyan helyekre rakódnak le, hogy a pontosan illesztett részeket akadályozzák a mozgásukban. Elsősorban a kapcsoló hengerre (kukachenger) gondolok, de az is lehet, hogy a fokozatkiválasztó csillag és görgője problémás. Amennyiben ez nem hoz semmilyen javulást, akkor szét kell szedni, mert elképzelhető, hogy valami egyéb probléma, például lelazult alkatrész okozza ezt. A már említett csillag környékén keresném a hibát, de azt javasolom, hogy mindenképpen bízd szakemberre. Ehhez nem kell a blokkot széthúzni, csak a fedelet levenni, költségben sem nagy. Biztos nem szinkron probléma, mert ezek nem szinkronizált váltók.

Üdv.
Motordoktor

Helló Jézus, kéne egy motor!

2010. december 23., 16:09 Módosítva: 2010.12.23 16:20

Milyen gépet tegyek a fa alá? A chopper kicsi, a robogó nem tetszik, az enduró meg kényelmetlen.

Illegális robogótuning: ötvenesből hetvenest

2010. december 15., 12:13 Módosítva: 2010.12.15 12:13
2

Rádobtuk a nagyobb hengert, de nem megy igazán jól a gép. Felesleges volt átalakítani?