Félek a zajoktól, nem bízom az olaszokban. Nyugtass meg, doki!
A hűtővíz túlmelegedik, a ventillátor meg nem kapcsol be. Normális ez egy Suzukin?
A legjobb, ha olyan olajat teszel bele, amit a gyártó előír. Más kérdés?
Nem túl szép látvány a Suzuki GSX-R gyári kipufogó dobja. Lehet rá rövidebb dobot szerelni?
Tanácstalanok a suzukis szakemberek. Próbálkoznak, de a motor még mindig leáll.
Lánc és lánckerék: milyen márkát és típust vegyek? Szeretném, ha kicsit robbanékonyabb lenne a Honda.
Nem Honda ez, hanem pacsirta: lecseréltem az olajat, de ötödikben, gyorsításnál fütyül.
Milyen kipufogót lehet felszerelni? Mi lenne akkor, ha a végdobot teljesen elhagynám?
Mi van, ha a lemerül az akksim, vagy bedöglik az önindítóm? Váltósoknál nem gond, mert azt be lehet tolni, de mi legyen az automatákkal?
Most fúrattam, olajat is kapott, mégis megragadt. Még a kerék is megcsúszott, nagy a baj?
Négyből három rendben, de az egyiket folyton beköpi, nem értem miért.
Elszálltak az üzemanyagárak, fáj a tankolás. Az 1991-es, karburátoros gépem megeszi-e a bioetanolt?
Sportdob és sportlégszűtő: az első hengernél izzik a kipufogó csonk. Aggódjak?
Ha hidegen indítom és pár perc melegítés után elindulok vele, alacsony fordulaton kihagy egy henger.
Baj van a Hondával, úgy csinál, mintha dízel lenne, pedig istenuccse benzines.
Szeretném, ha robbanékonyabb lenne. Ha már láncot cserélek, tennék fel más lánckereket is.
Trükköznek és nem tudja miért fizet? Ragaszkodjon a munkalaphoz, anélkül minden gyanús.
130-nál is biztonságos? Vagy ne siessek, mert baj lehet?
Lehet, hogy azért csúszik, mert szintetikus olajat választottam? Mindenképpen ki kell cserélnem a lamellákat?
Az eladó azt mondta, nem volt összetörve, mégis félre húz a gép. Mi lehet a baj?
Vettem egy Hondát. Pöccre indul, minden nagyon szép és jó, imádom, de nem hagy nyugodni ez a rejtélyes kopogás, ami néha van, néha nincs.
Mindenki ijesztget, hogy a pörgős motorhoz nem ilyen olaj való. Aggódjak, vagy jó lesz ez?
Tisztelt Motordoki!
Van egy 2009-es, újonnan vásárolt Honda CBF 125 típusú motorkerékpárom! Tegnapi nap elérte a 12000 km-t, amit ő azzal „jutalmazott”, hogy elkezdett szarakodni a váltója, ezt részletezem is!
Van olyan eset, hogy berakom 1-esbe, de nem indulok el, hanem ki szeretném tenni vissza üresbe, és egyszerűen nem tudom, mert mozog ugyan a váltókar fel-le, de nem kapcsol semmit! Menni kell vele pár métert, és akkor ki tudom rakni üresbe. Ugyanezt játsza el pl., ha 2-esben megállok a ház előtt, szintén nem megy semerre, csak ha megyek vele még egy kicsit! Vagy, ahogy ez az egész kezdődött, mentem 5-ben 60 körül, meg akartam állni az út szélén, index ki, szépen fék, kapcsolnám vissza, aztán csak egyet kapcsolt, utána a váltó megint csak úgy „üresen” járt! Valamint ha kereszteződéshez, vagy villanyrendőrhöz érek, és biztosan üresben szeretnék megállni, akkor minden egyes visszakapcsolás előtt motorfékre kell engedni a mocit, és akkor rendesen visszamegy. Ha csak simán megyek vele, tehát normális fordulatokon váltok felfelé, azzal semmi gond nincs!
A kuplung holtjátéka jól van beállítva, úgy soha nem váltok vissza, hogy nagy sebességnél felzúgjon a motor a motorféktől, főleg nem hirtelen, tehát nem csinálok vele semmi olyat, ami egészségtelen lenne a váltónak. Az olaj rendszeresen, az előírásoknak megfelelően cserélve van benne, épp most lesz megint esedékes! Shell Advance VSX 4T 10W-40 típusú full szintetikus olajat használok hozzá!
Mitől lehet ez a hiba? Valami szétesik, elkopik, eltörik, vagy csak állítani kéne? Esetleg valami szinkron probléma? Ha javításra kerül a sor, mire számítsak? De azt senki ne mondja nekem, hogy ez normális, és hogy ilyen, mert eddig SOHA nem csinált még hasonlót se!
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel,
Ádám
Kedves Ádám!
Első körben azt javasolnám, hogy valami olcsóbb motorkerékpár olajjal csinálj rajta 2 olajcserét. Gyakran előfordul, hogy a váltó nehezen, kicsit ragadva működik, mert a kuplung kopadékai olyan helyekre rakódnak le, hogy a pontosan illesztett részeket akadályozzák a mozgásukban. Elsősorban a kapcsoló hengerre (kukachenger) gondolok, de az is lehet, hogy a fokozatkiválasztó csillag és görgője problémás. Amennyiben ez nem hoz semmilyen javulást, akkor szét kell szedni, mert elképzelhető, hogy valami egyéb probléma, például lelazult alkatrész okozza ezt. A már említett csillag környékén keresném a hibát, de azt javasolom, hogy mindenképpen bízd szakemberre. Ehhez nem kell a blokkot széthúzni, csak a fedelet levenni, költségben sem nagy. Biztos nem szinkron probléma, mert ezek nem szinkronizált váltók.
Üdv.
Motordoktor
Milyen gépet tegyek a fa alá? A chopper kicsi, a robogó nem tetszik, az enduró meg kényelmetlen.
Rádobtuk a nagyobb hengert, de nem megy igazán jól a gép. Felesleges volt átalakítani?