Szivárgó olaj a kardánnál

2003.08.12. 10:52
Nekem egy Suzuki VL800-asom van, és gondom van a kardánnal. Pontosabban a hátsó kerékagy és a kardán burkolat közötti résen szivárog az olaj. Ezt a műsort tavaly kezdte. A szimeringek ki lettek cserélve, nem is volt utána semmi gond.

 
   
   

Aztán nemrég lehajtottam 2600 km-t 6 nap alatt egy túrán, ahol naponta átlagosan 450 km-t mentünk. Mikor haza értem látom, hogy a hátsó kerékagyra finom, olajos lepedék/por rakódott le, és egy kicsi jutott a felni belső falára is. Az olaj betöltő nyílás csavarja körül körben is nagyon vékony olaj csík volt.

Letisztítottam, jártam a városban vele kb. 100 km-t és most teljesen rendben van. (Úgy tűnik.) Semmi csöpögés stb. (nem úgy, mint a legelső alkalommal.) Kérdésem az, hogy enyhe olaj lerakódás a hosszú, folyamatos út után természetes, vagy a hátsó kerékagynak teljesen tisztának kellene lenni? Mi az, amire egy kardános motornál oda kell figyelni, az olajcserén kívül? A motor most 1,5 éves és 8500 km van benne.

Alapvetően tisztának kell lennie, de egy kis lecsapódott olajpára miatt nem kell rosszra gondolnod. Ez függ a használattól és az igénybevételtől. Hosszú túrán a nagy melegben történő folyamatos motorozásnál annyira felmelegedhet az olaj a hajtásban, hogy begázosodik. Ez az olajpára a keletkező nyomás hatására kicsapódik, természetesen ott, ahol tud.

A legtöbb kardánhajtásos motor rendelkezik a hajtásházon elhelyezett levegőztető szeleppel, úgynevezett "szuszogóval", vagy levegőztető furattal. A nyomás - ezzel együtt az olajpára - ezeken keresztül, vagy esetleg a csavarok menetei mellett szökik el, tehát a jelenség nem jelenti a szimering hibáját. Az előírt olajcseréken kívül nem kell sok mindenre figyelned a kardánhajtásnál. Éppen ezért, a minimális gondozásigény és a hosszú élettartam miatt alkalmazzák előszeretettel túramotorokon ezt a hajtási megoldást.

Írd meg emailben motordoktorunknak, milyen motorod van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. Ha lehet, használj ékezeteket, és ne küldd el többször a levelet!

A választ postafordultával MOTORDOKI rovatunkban olvashatod. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer beletúrni a motorba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen doktorunk is azt javasolja majd, hogy fordulj szakszervizhez.